Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Miniquad project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24780 - Miniquad project
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 21-12-2004 14:37 Print reply

Posts: 8678
Tig moet je ook maar ff onder de knie krijgen, is niet zo makelijk.

En in sterkte zou het in principe niet veel uit moeten maken.

Oowja, ziet er trouwens erg goed uit, al had ik er liever een honda 4takt blokje ofzo onder gezien (XL125 ofzo)


Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 21-12-2004 14:38
 
joon 21-12-2004 16:39 Print reply
Posts: 152
mig mag kan idd sterker zijn als tig ligt er maar net aan wat je last en waarvoor het dient.

kijk als je bv ( zoals ik op me werk ) veel pijpbewerken doet en je maakt leidingen van duims pijp dan is tigger mooier en beter omdat het klein werk is..neem je bv 2 duims pijp dan las je mig mag..omdat dat sneller gaat en meer inbranding heeft...las je bv de flens op een 2 duims pijp neem je weer elektrode..omdat nog weer ietsje warmer te lassen is en makkelijk is om rondom te lassen

@ pistonpen paultje: en zown blok is veelste groot dit blijft lekker klein


 
jackmasterTZR 21-12-2004 17:06 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joon

mig mag kan idd sterker zijn als tig ligt er maar net aan wat je last en waarvoor het dient.

kijk als je bv ( zoals ik op me werk ) veel pijpbewerken doet en je maakt leidingen van duims pijp dan is tigger mooier en beter omdat het klein werk is..neem je bv 2 duims pijp dan las je mig mag..omdat dat sneller gaat en meer inbranding heeft...las je bv de flens op een 2 duims pijp neem je weer elektrode..omdat nog weer ietsje warmer te lassen is en makkelijk is om rondom te lassen

@ pistonpen paultje: en zown blok is veelste groot dit blijft lekker klein





maar nu weet ik nog steeds nie waarom de brug getigt is, lijkt mij verstandiger om dat met mig te doen...
 
joon 21-12-2004 17:06 Print reply
Posts: 152
ojah eventjes nog..k ben vanaaf in de Scoot garage wat raden jullie me aan een ciau koppeling of scoot spul..?
 
[RRT] Lost-P 21-12-2004 17:07 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joon

ojah eventjes nog..k ben vanaaf in de Scoot garage wat raden jullie me aan een ciau koppeling of scoot spul..?


ik zou t met Scoot-spul fixen, maja
 
Chille Tune shit dan
joon 21-12-2004 17:11 Print reply
Posts: 152
koppeling en vario van scoot..?
 
joon 21-12-2004 17:16 Print reply
Posts: 152
@ jackmaster tzr: kep hem getigt

1: omdat het mooier is
2: omdat het lekker lassen is op die kleine diameter

en omdat k hoemeer ik tig hoe beter ik het kan strx aldoende leer je hea zegt men


 
Neonlampje 21-12-2004 17:35 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joon

hier nog een fototje zoals ie der nu bijstaat (foto net genomen)

afbeelding

@luc: is idd wel een goed ideej jah maar helpt dit aan meer snelheid...?

waar ga je zitten?
 
Luc 21-12-2004 17:38 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joon

hier nog een fototje zoals ie der nu bijstaat (foto net genomen)

afbeelding

@luc: is idd wel een goed ideej jah maar helpt dit aan meer snelheid...?



Nouja; als je op de uitgaande as die centrifugaal koppeling maakt, en daaraan weer een voortandwiel, dan kun je hem vertanden hoe je zelf wilt.. Maar waar ik nu aan denk, is dat als je die aan de uitgaande as maakt, dan steekt hij nogal wat uit naar de zijkant, tenzij je een ketting naar de centrifugaal koppeling maakt, en van die koppeling weer naar de achteras, dat je 2 kettingoverbrengingen hebt.. zou in principe wel moeten werken, alleen je moet er dan weer wel 2 lagertjes tussen fixen..

edit;
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
waar ga je zitten?


Er bovenop misschien?

Dit bericht is ge-edit door Luc op 21-12-2004 17:46
 
jackmasterTZR 21-12-2004 17:47 Print reply

Posts: 3062
die centrifugale koppeling kunde ook uit zo?n scooterblokje mollen. aangezien je vandaag naar die scootgarage gaat, ff om te melden
 
Luc 21-12-2004 17:57 Print reply

Posts: 3590
Vario van scooter namaken, ook een optie..
 
jackmasterTZR 21-12-2004 18:01 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Vario van scooter namaken, ook een optie..


nie bitche luc want kmoet schijten.


bij de weg kijk mijn profiel eens
 
FsR 21-12-2004 18:16 Print reply

Posts: 964
khad ook een soort zelf gemaakte brommer... zat k ook met de as van de krukas, heb ik een vespa koppeling op gezet en er een tandwiel aan gelast werkte perfect (ik had een tandwiel anders slipte de v snaar
 
Luc 21-12-2004 18:22 Print reply

Posts: 3590
Btw, wil je er gewoon een starre as in zetten? gewoon 2 wiel aangedreven, zonder differentieel? Dan zou het wel een nadeelte zijn van je vermogen, als je dan een bocht moet nemen, moet je wel wat vaart hebben, of gas bij geven in de bochten dat je wat weg kan spinnen als het ware... als je langzaam rijd, op de weg, zal het niet makkelijk worden om een bochtje te nemen, tenzij je natuurlijk wat gaat meehangen..
 
Neonlampje 21-12-2004 19:01 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc



Er bovenop misschien?

Dit bericht is ge-edit door Luc op 21-12-2004 17:46
hier bovenop nog?
nahja ik kijk er ws scheel tegenaan ofzo
 

Dit topic is 5316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved