Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoeveel uur gaan zuiger mee crossmotoren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24770 - hoeveel uur gaan zuiger mee crossm...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsx crosser 19-12-2004 20:32 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Voor hobby rijders :

125 cc tweetakt 6 - 8 uur
250 cc tweetakt 16 - 20 uur
450 cc viertakt 30 - 40 uur


Nou dat 6-8 uur is wel erg weinig hoor! Dat doet een hobbyrijder eg nie. Ik denk ongeveer rond de 12-15, ligt ook aan je rij stijl. Als je niet elke x vol toeren aan t gassen bent gaat ie wel langer mee. Ik zelf wissel m nie te snel. Kost me te veel...

Dit bericht is ge-edit door tsx crosser op 19-12-2004 20:34
 
Ktm Sx-f 250
PRO TUNING 19-12-2004 20:44 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser

[...]


Nou dat 6-8 uur is wel erg weinig hoor! Dat doet een hobbyrijder eg nie. Ik denk ongeveer rond de 12-15, ligt ook aan je rij stijl. Als je niet elke x vol toeren aan t gassen bent gaat ie wel langer mee. Ik zelf wissel m nie te snel. Kost me te veel...

Dit bericht is ge-edit door tsx crosser op 19-12-2004 20:34


Dit is toch een verkeerde zuinigheid, als je wand al in het aluminium is gedrukt krijg je hem alleen met een nieuwe wand weer goed en dat is nog veel duurder als op tijd een nieuwe zuiger.
 
martijn_helmer 19-12-2004 21:02 Print reply

Posts: 146
@PRO TUNING, weet jij toevallig wat voor een cilinderwand een RM250 uit '85 heeft, want ik wil d'r wel een keer een nieuwe zuiger inzetten. Maar je kunt zo'n cilinder toch niet uit laten honen, da's chroom ofzo. (nicasil lijkt me sterk in die tijd)Maar hoe werkt dat dan? Opnieuw laten coaten ofzo?
 
Almer 19-12-2004 21:03 Print reply

Posts: 3325
wat n onzin... de zuiger waar ik nu op rij is toch zeker al 20 jaar oud en hij draait nog perfect... wat maken die uurtjes dan uit? t gaat om de kilometers, als hij 10 rpm draait gaat de zuiger ook eeuwig mee ofniet??
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Saknet 19-12-2004 21:05 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

wat n onzin... de zuiger waar ik nu op rij is toch zeker al 20 jaar oud en hij draait nog perfect... wat maken die uurtjes dan uit? t gaat om de kilometers, als hij 10 rpm draait gaat de zuiger ook eeuwig mee ofniet??


 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
JCG 19-12-2004 21:35 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

wat n onzin... de zuiger waar ik nu op rij is toch zeker al 20 jaar oud en hij draait nog perfect... wat maken die uurtjes dan uit? t gaat om de kilometers, als hij 10 rpm draait gaat de zuiger ook eeuwig mee ofniet??


Gaat zeker net zo hard als moderne crossers?
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
martijn_helmer 19-12-2004 21:38 Print reply

Posts: 146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

wat n onzin... de zuiger waar ik nu op rij is toch zeker al 20 jaar oud en hij draait nog perfect... wat maken die uurtjes dan uit? t gaat om de kilometers, als hij 10 rpm draait gaat de zuiger ook eeuwig mee ofniet??


ligt er wel aan hoe je die uren/km's maakt, als jij continu dat ding flink op z'n flikker geeft is 't logisch dat 't veel harder slaat, als je rustig rondprutteld houd ie 't wel wat langer vol ja.
 
evolutunned 20-12-2004 13:25 Print reply

Posts: 522
wat n onzin... de zuiger waar ik nu op rij is toch zeker al 20 jaar oud en hij draait nog perfect... wat maken die uurtjes dan uit? t gaat om de kilometers, als hij 10 rpm draait gaat de zuiger ook eeuwig mee ofniet??



war rijdt jij op dan me zundapp zuiger zit er ook al 34000 km in en loopt ie ook nog goed op
maar crossers kun je niet met brommers vergelijken kwa slijtage enzo
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
Almer 20-12-2004 13:36 Print reply

Posts: 3325
ik rij op kreidler...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
evolutunned 20-12-2004 14:18 Print reply

Posts: 522
kijk das anders dan crossmotoren hea
kun je niet echt vergelijken maar zundappies en kreidlers houden teminste lang vol hehe
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
Hans F 20-12-2004 14:19 Print reply
Posts: 4326
door je zuiger op tijd te vervangen wordt je cilinder niet/minder snel ovaal
wanneer je hem moet vervangen is een kwestie van meten.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 20-12-2004 14:20
 
MTX-speed 20-12-2004 14:24 Print reply

Posts: 1229
Het zit er inderdaad veel in hoe je ermee omgaat. Mijn broer heeft ook een crossmotor gehad, een Honda 250R. Maar hiervan ging de zuiger ook wel een stukje langer mee dan 16-20 uur. Verder liep de crossmotor niet echt op top. Waarmee ik wil zeggen dat hij nog veel verder te tunen was. Er is zeker 30 uur mee gereden en zou zo nog wel een flinke tijd mee kunnen. Maar natuurlijk is er ook geen wedstrijd mee gereden.
In de wedstrijden worden bijna alle crossmotoren nog verder getuned, en sommigen vervangen na elke wedstrijd (preventief) hun zuiger.
Kortom, wanneer je een standaard crossmotor hebt kun je er heus wel langer mee doen dan 20 uur lijkt mij.
 
wildhaguh 20-12-2004 15:03 Print reply

Posts: 1650
en een rm80 uit 94 (heeft gieteizeren wand)
ongeveer voor hobby voor beetje mee te spelen
en niet altijd voluit
 
www.brommer-onderdelen.tk
evolutunned 20-12-2004 20:21 Print reply

Posts: 522
jah maak anders een lijst ofzo voor hobby gebruik enz bv uren voor
50
60
65
80
85
125
250
500

das denk wel makkelijk voor iedereen vorgeval dat

 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
PRO TUNING 20-12-2004 20:32 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer

@PRO TUNING, weet jij toevallig wat voor een cilinderwand een RM250 uit '85 heeft, want ik wil d'r wel een keer een nieuwe zuiger inzetten. Maar je kunt zo'n cilinder toch niet uit laten honen, da's chroom ofzo. (nicasil lijkt me sterk in die tijd)Maar hoe werkt dat dan? Opnieuw laten coaten ofzo?


Een RM 250 uit 1985 heeft nog een gietijzeren wand, en kan dus geboord / gehoond worden tot 2 mm overmaat
 

Dit topic is 10121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved