Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha DT ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2477 - Yamaha DT ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Slammer 24-12-01?14:58 Print topicpost
Posts: 333
Ik heb nu eindelijk m'n nieuwe Malossi 110cc zuiger binnen (zitten best veel gaten in overal) en kan nu aan de gang om em weer goed te krijgen. Nu vraag ik mij af hoeveel graden (of mm) voorontsteking een yamaha DT moet hebben. En moet dat nog veel meer worden als er een 110cc onder ligt. (Mag vast ook weer niet teveel worden ivm het gevaar van gat in zuiger branden)

Nu is het gekke dat mijn grondplaat (en 2 andere ook) 2 gaten hebben om mee te worden vastgezet en je kunt die plaat helemaal niet draaien, er is maar 1 stand. Vlgs mij kunnen de contactpunten ook niet anders worden geschoven (behalve dan verder open of dicht). Nu zit ik er over te denken om die gaten uit te veilen zodat ik de grondplaat kan verdraaien om zo m'n tijd beter af te stellen.

Dus de vraag is, weet iemand een andere manier om het ontstekingstijdstip af te stellen, is het verschijnsel van dat standaard tijdstip iemand bekend?
 

MBBBBBB 24-12-01?15:12 Print reply
Posts: 2340
Ik zou idd ff kijken of het goed uitteveilen is!
Van de rest heb ik nog geen verstand.....
 
B3AST 24-12-01?15:43 Print reply
Posts: 2469
veil die plaat gewoon uit...

maar een DT heeft die contactpunten dan? ik dacht dat zo'n plof ook wel CDI had...
 
- insane in the brain -
-Michiel RS- 24-12-01?19:52 Print reply
Posts: 2803
ik zou een Yamaha DTR ontsteking zoeken als ik jou was.

die ouwe dt ontstekingen met contakt puntjes zijn niet zo betrouwbaar, het blijf mechanisch he, en dat slijt altijd !
Ik zou er zowiezo nieuwe contaktpuntjes opzetten, misschien zijn deze wel een beetje versleten, en dat het de oorzaak was.

nadelen van contaktpunjes:
-vochtgevoeliger
-verloopt na een aantal 100 km's
-kans op inbranden van de puntjes, onnoukeurige ontsteking.
-En werkt minder goed op hoge toeren !!!! dus dan kunnen de punjtes gaan 'zweven' omdat ze zo snel heen en weer bewegen op bijv. 9500 toeren en hoger. En dan krijg je voorontsteking.
 
Slammer 27-12-01?16:22 Print reply
Posts: 333
Hij rijdt weer!

Maar opzich rijdt hij nu wel lekker. Zou je dan ook nog andere contactpunten erin zetten?
Hij trekt best hard op, alleen in de 4e en 5e versnelling trekt ie het niet meer zo goed.
Ik heb grondplaat nogal uitgeveilt en hij komt nu ook in de powerband..Die is alleen vrij kort (is dat normaal voor Malossi 110?)
 
Endymion 25-10-2003 18:09 Print reply

Posts: 1583
ik heb een cdi op mun dtr maar helemaal nix zit aangeslote en goeie elektro schema's zijn nie te vinde




 
As your agent, I am beyond death
MWvdK 25-10-2003 18:10 Print reply

Posts: 2247
denk er nou ff om.... je zit in OUDE TOPICS te bladeren.. je schopt ze omhoog..
 
xeno 23-2-2005 19:34 Print reply

Posts: 1189
bagger yamaha koop een honda ( kut heb er zelf ook een in de garage )

Dit bericht is ge-edit door xeno op 23-2-2005 19:35
 
stefan16 22-5-2005 11:12 Print reply
Posts: 70
WIE KAN MIJ HELPEN IK HEB EEN YAMAHA DT 80CC GEKOCHT 2HANDS MAAR HIJ LOOPT NIET EN ALS IK ER MEE LOOP EN HEM AAN PROBEERT TE KRIJGEN GAAT IE NIET AAN MAAR ER KOMT WEL ROOK UIT DE UIT LAAT DUSS IS ER EEN HALVE VERBRANDING DUS WIE WEET WAT ER AAN DE HAND IS!!!!!!!

ALVAST BEDANKT
 
low rider1 22-5-2005 11:25 Print reply
Posts: 60
stel je punten goed af en zet ze vast met een goede schroef en een paar revetten en een klem revet heb ik gedaan met mijn 70 verliepen altijd
nu naar 400 km nog niks hoeven bij stellen

 
stefan16 22-5-2005 11:29 Print reply
Posts: 70
oh bedankt maar wat bedoel je met revetten weet iemand dat

 
wipe-out 22-5-2005 11:29 Print reply

Posts: 7672
Je hoeft niet in hoofdletters te schrijven, en een revet is zo'n ringetje die onder een moer zit.
 
stefan16 22-5-2005 11:52 Print reply
Posts: 70
oke bedankt weet iemand hoe je een yamaha dt 80 cc aan moet krijgen zit geen kickstarter op en ook geen electrische start -contackt
 
TS-jetze 22-5-2005 12:46 Print reply
Posts: 326
in de versnelling zetten en aan lope
 
SFke..
kut scooters 22-5-2005 12:48 Print reply

Posts: 235
jaja das tog niet zo moeilijk:S je zet hem in de twee koppeling inhoude hard renne dr op springe en meteen koppeling loslate......


heb zelfs een keer een 1300cc harly davinson aangedrukt duss
 
stefan16 22-5-2005 13:03 Print reply
Posts: 70
dat loopt vet zwaar en als je hem moet kicken welke vcerneling dan is ze vrij
 

Dit topic is 1338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved