Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Meter voor zuiniger rijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24708 - Meter voor zuiniger rijden?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SavagePielk 17-12-2004 11:36 Print reply

Posts: 4562
tgaat om het (gedachten)experiment he er zijn wel meer fantastische plannen hier, die nooit worden uitgevoerd, boeie

zo'n doorstroomsensor is echt niet zo duur trouwens. Conrad heeft ze wel, waren iets van 7 euro... dat was 2 jaar terug, okay, matoch
 
JCG 17-12-2004 12:10 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA

[...]



Je kan hem op de brandstof leiding aansluiten alleen dan rij je niet erg zuinig. De brandstof pomp bouwt namelijk een constante druk op en wat niet wordt ingespoten verdwijnt weer terug in de tank. Je meet dus veels te veel benzine.

Die dingen zaten vroeger trouwens ook op amerikanen en die hebben allemaal een carb.

Het werkt volges mij via het inlaat systeem. Hij meet daar de onderdruk. Wanneer jij de gasplep helemaal open gooit verandert die heel erg en daar reageert dat ding op.


ik had het onder een brommer die gewoon een carb heeft.

Maar is het dan niet handiger om de het benzine verbruik via je ECU te weten te komen, die bepaalt hoeveel benzine er in gespuiten word. En de afgelegende uit je kilometer teller. Want veel auto heeft een digitaal kilometerteller het word dan alleen op een leuk klokje weer gegeven.

Of je gebruikt 2 flowmeters eentje die de benzine je injectors meet en en eentje die de benzine meet die terug naar je tank gaat met, het verschil heb je dus verstookt.
Het microprocessor bordje van mij een 8 ingangen dus ruimte zat. Maat de goede goedste flowmeter die ik kan vinden die aardig precies is kost rond de 22 euro.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
SMALL HONDA 17-12-2004 12:15 Print reply

Posts: 1575
Ja dat knlinkt wel aardig. Als je een beetje goed real-time kan meten is dat aardig precies. Je moet alleen constant gemiddelde bereken via afgelegde weg, of snelheid. Dat is lastiger. (om verbruik per KM te weten)
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
rallypower100 17-12-2004 12:30 Print reply
Posts: 5
weet je mister mcdonalds je kunt beter een scooter kopen :p
 
JCG 17-12-2004 12:33 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA

Ja dat knlinkt wel aardig. Als je een beetje goed real-time kan meten is dat aardig precies. Je moet alleen constant gemiddelde bereken via afgelegde weg, of snelheid. Dat is lastiger. (om verbruik per KM te weten)


Als je een magneetje op je velg vast maakt en een relay ergens op je voorvork (fiets computer idee dus). Dan meten hoeveel er tussen de pulsen zit.
Voorbeeldje: de band heeft een omtrek van 2 meter, hij doet er 0.5 seconde over om van puls naar puls te gaan. Dan rijd hij 4 m/s, want 2/0.5= 4.
Dan weet je de snelheid.

Of
De flowmeter geeft pulsen af, rond de 2000 per liter. Dus elke puls is 0.5mL. Dan met je de afstand met het bovenstaand principe, alleen je rekent het niet om maar m/s. Dan krijg je bijvoorbeeld: 10 pulsen van je flowmeter per 1 pulsen van je wiel.
10 pulsen is 5mL
1 puls is 2 m
5/2=2.5 ml per meter dat is 2.5 liter per kilometer. Deze brommer loopt dus erg duur .
De schakeling zelf op bouwen is het probleem niet, maar de software maken is het meeste werk.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
mcdronkz 17-12-2004 12:34 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rallypower100

weet je mister mcdonalds je kunt beter een scooter kopen :p


net zoals jouw jimmy, dan wordt ik er zeker uit gereden door al die mtx80jes

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 17-12-2004 12:34
 
Jonmtx 17-12-2004 12:53 Print reply

Posts: 168
ik zou zeggen plak dat plaatje van die meter in je toerenteller en je hebt het...
 
Pistonpen Paultje 17-12-2004 13:10 Print reply

Posts: 8678
dat is echt onzin. Als jij in z;n 11000toeren rijd, kun je je gas ook bijna helemaal terug draaien, maar als je in z'n 5 met 4 duizend toeren rijd, zul je toch echt vee; gas moeten geven, anders trekt hi jhet niet. (bij wijze van dan he)

Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 17-12-2004 13:10
 

Dit topic is 2156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved