JCG |
16-12-2004 22:37 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk
volgens mij is het heel simpel... je meet gewoon de hoeveel benzine die uit je tank stroomt en je vergelijkt die met de afgelegde weg. Dan weet je meteen wat het verbruik is en qua schakeling is het heel simpel te bouwen. Enige belangrijke is een betrouwbare output van de sensor in je benzineslang/leiding.
Als ik een flowmeter en iets van een display heb, heb ik al alle onderdelen in huis. Maarre welke verhouding van afgelegde weg en verbruik wil je aanhouden. Dan de printplaat waar alles opkomt ontwikkelen de mircoprocessor programmeren enz.
Iemand BTW: nog interrese in een SIMPLEX microcontroller bordje met een 68HC11
http://www.elomax.nl...8&products_id=54
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
mangoo |
16-12-2004 22:49 |
Posts: 743 |
wel grappig zo'n econo meter, ik zag ooit eens in een auto programma dat ze dat in de tijd van de oliecrisis in auto's zette om benzine te besparen
|
|
|
|
Neonlampje |
16-12-2004 22:52 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2wheels[jurg]
mmh hoe beter de verbranding is hoe minder de uitstoot, bij 2 takt heb je de beste verbranding tijdens de powerband. de verhouding brandstof/zuurstof is dan het beste
corect me if i'm rong
Nouwja.. bij 2T zijn er ook andere factoren.. je hebt b.v een variabele compressieverhouding door de expansie uitlaat
En bovendien als je een goede carburateur hebt.. en iemand die hem goed af weet te stellen, dan zul je overal een redelijk ideale verbranding hebben.
Maar opzich is een lamda sensor ook wel een indicatie
joscross: opzich is het vrij simpel, wat je niet verbrandt heb je ook niet opgezet in snelheid..
|
|
|
|
kpotappel86 |
16-12-2004 23:17 |
Posts: 2679 |
bij een golfje werkt je verbruiksmeter via je mfa(soort boordcomputer met lcdtje tussen de tellers) en daar op zit een vacuumslang misschien dat dit ook kan bij een brommer ofzo...
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Neonlampje |
16-12-2004 23:19 |
Posts: 14825 |
Ik zou het nieteens op mn brommer willen
Ik vind 1:5 prima voor mn brommer... zijn toch lol-km's jah
|
|
|
|
wiebutt |
16-12-2004 23:19 |
|
kpotappel86 |
16-12-2004 23:29 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
[...]
Ik ook niet , zuipt tog te veel.
Wie opvoerd moet dat maar acceptere
hier heb je 100 % gelijk in ja... aan verbruik moet j eschijt hebbe als het maar goed loopt... net als mensen die gaan huilen da hun brommer maar 1:7 rijdt(met 70 en 28mm ofzo)
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
ghost-rider |
17-12-2004 8:35 |
Posts: 1886 |
als jij 70cc en 28mm heb en hij loopt evengoed 1/50 dan krijgt ie van mij een schouderkloppie
|
|
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd! |
|
Pjotr |
17-12-2004 8:42 |
Posts: 48 |
Die verbruikindicatie's in auto's zijn onnnauwkeurig. Mijn pa heeft ook zoiets in z'n auto, het maakt niet uit hoe je er in rijdt. Of je trapt hem constant of je rijdt als een ouwe opa, verbruikt blijft gewoon op 7,3/100km staan. Dus....
En waarom zou je zoiets op je brommer willen? Of wil je economischer rijden?
|
|
|
|
mcdronkz |
17-12-2004 8:59 |
Posts: 32777 |
Tuurlijk accepteer ik dat m'n brommer 1:15 loopt ofzo, prima toch. Maar als ik rustig wil rijden wil ik weten hoeveel ik verbruik. Kijken of het wel nut heeft.
En zo'n econometer lijkt me gewoon een nuttig instrument om op m'n brommer te hebben.
|
|
|
|
StefanB |
17-12-2004 9:25 |
Posts: 2591 |
waarschijnlijk word et berekent met meerdere factoren, o.a met de lamba sensor int uitlaat spruitstuk...
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
SavagePielk |
17-12-2004 9:27 |
Posts: 4562 |
hehe 1:25 met 80cc 21mm destijds BEAT THAT!
ik vind gebruik er wel toe doen... betekent chiller rijden. Moet 25km heen en terug elke dag, als ik dan elke dag moet tanken (13 liter ) dan wordt dat best vervelend
|
|
|
|
wiebutt |
17-12-2004 9:29 |
Posts: 6264 |
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
SMALL HONDA |
17-12-2004 9:47 |
Posts: 1575 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
[...]
Als ik een flowmeter en iets van een display heb, heb ik al alle onderdelen in huis. Maarre welke verhouding van afgelegde weg en verbruik wil je aanhouden. Dan de printplaat waar alles opkomt ontwikkelen de mircoprocessor programmeren enz.
Iemand BTW: nog interrese in een SIMPLEX microcontroller bordje met een 68HC11
http://www.elomax.nl...8&products_id=54
Je kan hem op de brandstof leiding aansluiten alleen dan rij je niet erg zuinig. De brandstof pomp bouwt namelijk een constante druk op en wat niet wordt ingespoten verdwijnt weer terug in de tank. Je meet dus veels te veel benzine.
Die dingen zaten vroeger trouwens ook op amerikanen en die hebben allemaal een carb.
Het werkt volges mij via het inlaat systeem. Hij meet daar de onderdruk. Wanneer jij de gasplep helemaal open gooit verandert die heel erg en daar reageert dat ding op.
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
mikkel |
17-12-2004 10:37 |
Posts: 1587 |
men pakt een reken machine rijd een liter in hoog toeren op kijk naar de km stand en schrijf die op en je rijd een keer in laag toeren een liter op en kijk naar de afstand en wala je weet het verschil
en geloof mijn maar zon senzor wil je niet weten wa da kost en laat staan dat et werkt op je brommmer en het gaat zo ver ik weet via boord computer dus ja die heb je niet op je brommer dus ken je ook niet zon cenzor probeeren ik heb noch nooit gezien met een vacium pomp maar et zou naar tuur lijk kennen
|
|
glaasje op laat je berijden |
|