Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Meter voor zuiniger rijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24708 - Meter voor zuiniger rijden?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 16-12-2004 20:54 Print topicpost

Posts: 32777
Zoals sommigen van jullie wel zullen weten zit er in bepaalde auto's een meter waarmee je kunt zien hoe zuinig je rijdt. Hoe dit precies werkt, en of dit nauwkeurig is, weet ik niet.

Ik vroeg me af of dit voor brommers te realiseren is. Aan de hand van welke gegevens kun je precies meten hoe duur/zuinig je brommer rijdt?

Stand van je gasschuif? Toerental?

Kortom, wie heeft enig idee hoe je zoiets kunt maken?

Ik kwam dit wel tegen op internet:



Het ziet er vrij simpel uit, maar ik kan niet echt wijs worden wat er staat, ook Babelfish (vertaalmachine) bied geen uitkomst...

Iemand enig idee hoe je dit kunt maken, en aan de hand van welke gegevens?
 

thijs 16-12-2004 21:11 Print reply
Posts: 448
als ik mij niet vergis is zo'n ecometer gewoon een toerenteller. hoe meer toeren je draait, hoe minder zuinig je rijdt->meer naar het rood
zit in een bentley denk ik die zullen wel met hun verbruik inzitten
 
Tijzzz 16-12-2004 21:12 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs

als ik mij niet vergis is zo'n ecometer gewoon een toerenteller. hoe meer toeren je draait, hoe minder zuinig je rijdt->meer naar het rood
zit in een bentley denk ik die zullen wel met hun verbruik inzitten


In onze golf zit een meter voor verbruik op hem moment en op gemiddeld verbruik.

Is trouwens 6 op 100 ofzo
 
mcdronkz 16-12-2004 21:13 Print reply

Posts: 32777
Wij hadden het ook in onze Volvo 360. En een kennis heeft het in z'n Passat..

maar hoe bereken je dit precies? Wat heeft allemaal invloed op het verbruik?
 
brutus 16-12-2004 21:14 Print reply

Posts: 7934
zie het wle eens in autos met boordcomputer dat wanneer je zuinig rijdt enzo
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-12-2004 21:14 Print reply

Posts: 17929
is zo ver ik weet aangesloten op injectie computer van auto

die brengt de snelhgeid weer in verband met het verbruik
 
SMALL HONDA 16-12-2004 21:16 Print reply

Posts: 1575
wel grappig, jammer dat ze niet echt precies zijn.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
mcdronkz 16-12-2004 21:16 Print reply

Posts: 32777
Ik zat zelf ook al te denken, onze Volvo was ook een injectie.. ik ken verder ook geen auto's met carburateur die dit hebben.. maarja het moet evengoed te berekenen zijn toch?
 
gonzales 16-12-2004 21:16 Print reply

Posts: 1319
is dat bij oudere auto's niet een simpele vaccuum meter die de aanzuiging van je blok meet ?
 
burn your rubber not your soul
Blukaap2 16-12-2004 21:20 Print reply

Posts: 9953
Flowmetertje (of hoe dat heet :p) op je benzineslang en dat koppelen aan je snelheid .

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 16-12-2004 21:20
 
Stoere brommers
SendaMax 16-12-2004 21:34 Print reply

Posts: 1592
Als je het precies wil weten moet je meters hebben die aangeven hoeveel weerstand je brommer ondervind.. Toeren.. en de exacte inhoud van je cilinder..
benzine lucht verhouding moet je ook constant weten.

Met dit samen moet je het volgens mij wel redelijk kunnen uitrekenen

Dit bericht is ge-edit door TO THA MAXXX op 16-12-2004 21:35
 
SavagePielk 16-12-2004 22:05 Print reply

Posts: 4562
volgens mij is het heel simpel... je meet gewoon de hoeveel benzine die uit je tank stroomt en je vergelijkt die met de afgelegde weg. Dan weet je meteen wat het verbruik is en qua schakeling is het heel simpel te bouwen. Enige belangrijke is een betrouwbare output van de sensor in je benzineslang/leiding.
 
jeroen 16-12-2004 22:09 Print reply

Posts: 15066
dat soort dingen werken bij mij totaal niet
ik ga alleen maar meer verbruik halen dan.
net als nu..15l/100km staat ie op
en dan rij ik nog redelijk normaal.
met niet al te veel stad
 
Neonlampje 16-12-2004 22:09 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Flowmetertje (of hoe dat heet :p) op je benzineslang en dat koppelen aan je snelheid .

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 16-12-2004 21:20
das t makkelijkste jah
Auto's met injectie is het helemaal een koekje Alleen niet als je iets extern erop aan wilt sluiten
 
2wheels[jurg] 16-12-2004 22:12 Print reply

Posts: 3503
mmh hoe beter de verbranding is hoe minder de uitstoot, bij 2 takt heb je de beste verbranding tijdens de powerband. de verhouding brandstof/zuurstof is dan het beste

corect me if i'm rong
 
Joscross 16-12-2004 22:31 Print reply

Posts: 12501
Waar draaid het nu om, het brandstof verbruik of de uitstoot?
Of een combinatie van beiden..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 16-12-2004 22:32
 

Dit topic is 2134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved