Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cil honda bijwerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24696 - cil honda bijwerken
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 16-12-2004 17:24 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

een ori zuiger van nsr past niet in ori mb cilinder


Ori. mt zuiger wel in ori. mtx-sh...

Liep gewoon perfect, en ding loopt nu op een 39mm zuiger van ProX die ook van een mt is...
 
Chille Tune shit dan
mb-cruisefather.nl 16-12-2004 17:26 Print reply

Posts: 266
Ehm, whoepie
 
Joostvdw 16-12-2004 17:29 Print reply

Posts: 4789
jah ik zal ff voor je zoeken voor die poortmap alleen met alleen een vijltje kom je niet echt ver

je hoeft weliswaar alleen je uitlaatpoort te doen, maar een vijltje duurt zowieso een jaar eer je klaar bent (gietijzeren cilinder he) en je kan niet echt een mooi ovale poort maken, ook worden bevels dan verdomd moeilijk

bevels maken mensen wel eens met schuurpapier om de vinger, iemand ervaring?

EDIT: mmm ik heb poortmap alleen op papier staan en geen scanner, maar ik kan je wel de maten geven;

van top cilinder tot bovenkant uitlaatpoort is 30,5mm, dus de uitlaatpoort is effectief 13mm hoog en 25mm breed

deze waardes hoef je niet 100% op te volgen want je hebt wat marge met wat kan zegmaar.

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 16-12-2004 17:33
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mb-cruisefather.nl 16-12-2004 17:35 Print reply

Posts: 266
Naja der is vast wel iemand hier die me kan helpen/een dremel of wat dan ook kan lenen, dus dat komt wel goed denk ik.
Blijft ie ook lekker trekken als je heuveltje op rijd?
Dat was eigenl de voornaamste reden dat ik er een belg op had gezet, maar ik heb van de week bijna iemand aan/dood gereden en die boetes staan me ook niet aan dus ik wil iets terug.
Buiten dat was het het oorspronkelijk niet de bedoeling, maar ik heb het nog ff gehouden, voelde wel leuk aan al die toeren en snelheid, maar onderin was het nog niet echt een grote vooruitgang.
Is eigenl meer een toerencil imho.

Ok ik ga der denk es mee prutsen.
Heb je er verder nog iets mee gedaan, bevels iig maken denk ik?



Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 16-12-2004 17:36
 
Joostvdw 16-12-2004 17:43 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl

Naja der is vast wel iemand hier die me kan helpen/een dremel of wat dan ook kan lenen, dus dat komt wel goed denk ik.
Blijft ie ook lekker trekken als je heuveltje op rijd?
Dat was eigenl de voornaamste reden dat ik er een belg op had gezet, maar ik heb van de week bijna iemand aan/dood gereden en die boetes staan me ook niet aan dus ik wil iets terug.
Buiten dat was het het oorspronkelijk niet de bedoeling, maar ik heb het nog ff gehouden, voelde wel leuk aan al die toeren en snelheid, maar onderin was het nog niet echt een grote vooruitgang.
Is eigenl meer een toerencil imho.

Ok ik ga der denk es mee prutsen.
Heb je er verder nog iets mee gedaan, bevels iig maken denk ik?



Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 16-12-2004 17:36


mja bevels en uitlaatpoort, alleen heel belangrijk, ook het uitlaatkanaal

want origineel loopt dat als een trechter, wijd bij de uitlaat, dan snel dunner en dan dun tot de poort, als je dan alleen de poort groter maakt, is je kanaal nog dun, dus heb je niks aan,

dus moet je heel je uitlaatkanaal wat vergroten, opzich niet boeiend veel werk, gewoon grote slijpsteen op je boormachien en slijpen maar

en ik heb nu 5bak met 14/45 twv en hij trekt iedere versnelling, weer en wind, ook heuveltje op, eigenlijk zou de vertanding maybe iets zwaarder kunnen maar dit rijd wel erg fijn zo.

toerengebied is btw max 7k oid maar heeft wel overal vermogen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mb-cruisefather.nl 16-12-2004 17:50 Print reply

Posts: 266
Hmmm klinkt leuk, ik weet niet meer hoeveel toeren het ding liep toen ie er nog opzat, maar hij liep ongeveer 60 deed daar een eeuwigheid over en heuveltje op zakte het in.
Met iemand achterop nouwelijks 40 in de 4.
in me eentje redde ie de 50 dan wel maar moest echt een aanloop nemen .
Is een slijpsteentje op een boor al genoeg?
Dat heb ik nog wel liggen.
 
Joostvdw 16-12-2004 17:51 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl

Hmmm klinkt leuk, ik weet niet meer hoeveel toeren het ding liep toen ie er nog opzat, maar hij liep ongeveer 60 deed daar een eeuwigheid over en heuveltje op zakte het in.
Met iemand achterop nouwelijks 40 in de 4.
in me eentje redde ie de 50 dan wel maar moest echt een aanloop nemen .
Is een slijpsteentje op een boor al genoeg?
Dat heb ik nog wel liggen.


alleen voor het uitlaatkanaal, niet de poort zelf en ook niet voor de bevels
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mb-cruisefather.nl 16-12-2004 17:56 Print reply

Posts: 266
oki, vijlen aan een poort kan wel alst goed is toch?
Anders vraag ik iemand anders wel ff.
Is het duur om het te laten doen als je zelf de maten aangeeft?
 
Tuning_Centre_Tax 16-12-2004 17:56 Print reply

Posts: 901
Kep het opgezocht in het boek HONDA ZELFSLEUTELEN

De boring van mt/mb is 39mm
De boring van nsr is ook 39mm

dus je kan de zuigers omwisselen
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Joostvdw 16-12-2004 17:58 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax

Kep het opgezocht in het boek HONDA ZELFSLEUTELEN

De boring van mt/mb is 39mm
De boring van nsr is ook 39mm

dus je kan de zuigers omwisselen


niet alleen boring is belangrijk bij zuigers hoor...

een overmaat vespa zuiger van 39mm past echt niet in me mt
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Ed Honda CB50J 16-12-2004 17:58 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax

Kep het opgezocht in het boek HONDA ZELFSLEUTELEN

De boring van mt/mb is 39mm
De boring van nsr is ook 39mm

dus je kan de zuigers omwisselen



 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
[RRT] Lost-P 16-12-2004 17:59 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax

Kep het opgezocht in het boek HONDA ZELFSLEUTELEN

De boring van mt/mb is 39mm
De boring van nsr is ook 39mm

dus je kan de zuigers omwisselen


Dat hoeft zeker niet meteen te betekenen dat ze uitwisselbaar zijn hoor

Deze toevallig wel, maar is lang niet altijd zo
 
Chille Tune shit dan
John Huijben 16-12-2004 18:33 Print reply

Posts: 2433
bij mt5, mb5, mtx 50 o.t., nsr50, mtx-sh, mbx50, nsr80, mtx80, mtx80 r, mtx80r2, mbx80, ns1 en ns1-50 is de slag hetzelfde, nl. 41.4 mm.
drijfstanglengte scheelt wel.
deze is bij de honda mt5 80mm ( ze zijn er ook in 82mm uitvoering ).
en bij een nsr50 is die 90 mm.

een mt5 zuiger past in een nsr50 en andersom ook/
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Tuning_Centre_Tax 16-12-2004 18:42 Print reply

Posts: 901
ik reed eerst ook met mn nsr met een aprilia amico zuiger van een eurocilindro 50
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Marthin 16-12-2004 18:53 Print reply

Posts: 6164
die zuigers van mt/mb/mtx-ot/nsr/mtx-sh zijn allemaal uitwisselbaar als je maar de juiste boring hebt.

het kan af en toe wel een probleem geven met de zuigerslotjes, maar die zijn wel aan te passen.
 

Dit topic is 1519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved