Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #24696 - cil honda bijwerken
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 1519 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
[RRT] Lost-P |
16-12-2004 17:24 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
een ori zuiger van nsr past niet in ori mb cilinder
Ori. mt zuiger wel in ori. mtx-sh...
Liep gewoon perfect, en ding loopt nu op een 39mm zuiger van ProX die ook van een mt is...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mb-cruisefather.nl |
16-12-2004 17:26 |
Posts: 266 |
Ehm, whoepie
|
|
|
|
Joostvdw |
16-12-2004 17:29 |
Posts: 4789 |
jah ik zal ff voor je zoeken voor die poortmap alleen met alleen een vijltje kom je niet echt ver
je hoeft weliswaar alleen je uitlaatpoort te doen, maar een vijltje duurt zowieso een jaar eer je klaar bent (gietijzeren cilinder he) en je kan niet echt een mooi ovale poort maken, ook worden bevels dan verdomd moeilijk
bevels maken mensen wel eens met schuurpapier om de vinger, iemand ervaring?
EDIT: mmm ik heb poortmap alleen op papier staan en geen scanner, maar ik kan je wel de maten geven;
van top cilinder tot bovenkant uitlaatpoort is 30,5mm, dus de uitlaatpoort is effectief 13mm hoog en 25mm breed
deze waardes hoef je niet 100% op te volgen want je hebt wat marge met wat kan zegmaar.
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 16-12-2004 17:33
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mb-cruisefather.nl |
16-12-2004 17:35 |
Posts: 266 |
Naja der is vast wel iemand hier die me kan helpen/een dremel of wat dan ook kan lenen, dus dat komt wel goed denk ik.
Blijft ie ook lekker trekken als je heuveltje op rijd?
Dat was eigenl de voornaamste reden dat ik er een belg op had gezet, maar ik heb van de week bijna iemand aan/dood gereden en die boetes staan me ook niet aan dus ik wil iets terug.
Buiten dat was het het oorspronkelijk niet de bedoeling, maar ik heb het nog ff gehouden, voelde wel leuk aan al die toeren en snelheid, maar onderin was het nog niet echt een grote vooruitgang.
Is eigenl meer een toerencil imho.
Ok ik ga der denk es mee prutsen.
Heb je er verder nog iets mee gedaan, bevels iig maken denk ik?
Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 16-12-2004 17:36
|
|
|
|
Joostvdw |
16-12-2004 17:43 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl
Naja der is vast wel iemand hier die me kan helpen/een dremel of wat dan ook kan lenen, dus dat komt wel goed denk ik.
Blijft ie ook lekker trekken als je heuveltje op rijd?
Dat was eigenl de voornaamste reden dat ik er een belg op had gezet, maar ik heb van de week bijna iemand aan/dood gereden en die boetes staan me ook niet aan dus ik wil iets terug.
Buiten dat was het het oorspronkelijk niet de bedoeling, maar ik heb het nog ff gehouden, voelde wel leuk aan al die toeren en snelheid, maar onderin was het nog niet echt een grote vooruitgang.
Is eigenl meer een toerencil imho.
Ok ik ga der denk es mee prutsen.
Heb je er verder nog iets mee gedaan, bevels iig maken denk ik?
Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 16-12-2004 17:36
mja bevels en uitlaatpoort, alleen heel belangrijk, ook het uitlaatkanaal
want origineel loopt dat als een trechter, wijd bij de uitlaat, dan snel dunner en dan dun tot de poort, als je dan alleen de poort groter maakt, is je kanaal nog dun, dus heb je niks aan,
dus moet je heel je uitlaatkanaal wat vergroten, opzich niet boeiend veel werk, gewoon grote slijpsteen op je boormachien en slijpen maar
en ik heb nu 5bak met 14/45 twv en hij trekt iedere versnelling, weer en wind, ook heuveltje op, eigenlijk zou de vertanding maybe iets zwaarder kunnen maar dit rijd wel erg fijn zo.
toerengebied is btw max 7k oid maar heeft wel overal vermogen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mb-cruisefather.nl |
16-12-2004 17:50 |
Posts: 266 |
Hmmm klinkt leuk, ik weet niet meer hoeveel toeren het ding liep toen ie er nog opzat, maar hij liep ongeveer 60 deed daar een eeuwigheid over en heuveltje op zakte het in.
Met iemand achterop nouwelijks 40 in de 4.
in me eentje redde ie de 50 dan wel maar moest echt een aanloop nemen .
Is een slijpsteentje op een boor al genoeg?
Dat heb ik nog wel liggen.
|
|
|
|
Joostvdw |
16-12-2004 17:51 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl
Hmmm klinkt leuk, ik weet niet meer hoeveel toeren het ding liep toen ie er nog opzat, maar hij liep ongeveer 60 deed daar een eeuwigheid over en heuveltje op zakte het in.
Met iemand achterop nouwelijks 40 in de 4.
in me eentje redde ie de 50 dan wel maar moest echt een aanloop nemen .
Is een slijpsteentje op een boor al genoeg?
Dat heb ik nog wel liggen.
alleen voor het uitlaatkanaal, niet de poort zelf en ook niet voor de bevels
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mb-cruisefather.nl |
16-12-2004 17:56 |
Posts: 266 |
oki, vijlen aan een poort kan wel alst goed is toch?
Anders vraag ik iemand anders wel ff.
Is het duur om het te laten doen als je zelf de maten aangeeft?
|
|
|
|
Tuning_Centre_Tax |
16-12-2004 17:56 |
Posts: 901 |
Kep het opgezocht in het boek HONDA ZELFSLEUTELEN
De boring van mt/mb is 39mm
De boring van nsr is ook 39mm
dus je kan de zuigers omwisselen
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
Joostvdw |
16-12-2004 17:58 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax
Kep het opgezocht in het boek HONDA ZELFSLEUTELEN
De boring van mt/mb is 39mm
De boring van nsr is ook 39mm
dus je kan de zuigers omwisselen
niet alleen boring is belangrijk bij zuigers hoor...
een overmaat vespa zuiger van 39mm past echt niet in me mt
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Ed Honda CB50J |
16-12-2004 17:58 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax
Kep het opgezocht in het boek HONDA ZELFSLEUTELEN
De boring van mt/mb is 39mm
De boring van nsr is ook 39mm
dus je kan de zuigers omwisselen
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
[RRT] Lost-P |
16-12-2004 17:59 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax
Kep het opgezocht in het boek HONDA ZELFSLEUTELEN
De boring van mt/mb is 39mm
De boring van nsr is ook 39mm
dus je kan de zuigers omwisselen
Dat hoeft zeker niet meteen te betekenen dat ze uitwisselbaar zijn hoor
Deze toevallig wel, maar is lang niet altijd zo
|
|
Chille Tune shit dan |
|
John Huijben |
16-12-2004 18:33 |
Posts: 2433 |
bij mt5, mb5, mtx 50 o.t., nsr50, mtx-sh, mbx50, nsr80, mtx80, mtx80 r, mtx80r2, mbx80, ns1 en ns1-50 is de slag hetzelfde, nl. 41.4 mm.
drijfstanglengte scheelt wel.
deze is bij de honda mt5 80mm ( ze zijn er ook in 82mm uitvoering ).
en bij een nsr50 is die 90 mm.
een mt5 zuiger past in een nsr50 en andersom ook/
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Tuning_Centre_Tax |
16-12-2004 18:42 |
Posts: 901 |
ik reed eerst ook met mn nsr met een aprilia amico zuiger van een eurocilindro 50
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
Marthin |
16-12-2004 18:53 |
Posts: 6164 |
die zuigers van mt/mb/mtx-ot/nsr/mtx-sh zijn allemaal uitwisselbaar als je maar de juiste boring hebt.
het kan af en toe wel een probleem geven met de zuigerslotjes, maar die zijn wel aan te passen.
|
|
|
|
Dit topic is 1519 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|