Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cil honda bijwerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24696 - cil honda bijwerken
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-cruisefather.nl 16-12-2004 14:55 Print topicpost

Posts: 266
Na bijna een jaar met een belgische cil te hebben rondgereden wil ik wat minderen (125 euro ).
Kvraag me af wat het beste is, of een std uitlaat erop, of een ring erin, of mijn ori cil er weer op.
Ik wil niet te traag gaan rijden maar ik rijd nu +- 80 met een lichte vertanding zodat het lekker trekt en het doel is 60 a 65 km/h met gewoon nog trekkracht.
Mooiste zou zijn meer trekkracht onderin + minder toeren.
Nu weet ik uit ervaring dat de ori cil bagger rijd en wsl de 55 net haalt met deze vertanding.
Iemand vertelde mij dat een ring ook bagger rijd en het dan gewoon trager naar de top trekt. Maar wat doet ie met een std uitlaat?
Als ik toch de ori eropzet, kan ik die dan nog een beetje "bijwerken" of is dit echt zinloos?
 

Tijzzz 16-12-2004 15:04 Print reply

Posts: 4215
Ori uitlaat geeft volgens mij hetzelfde effect als ring er in. (misschien is ring toch nog ietsje beter omdat je die ring makkelijk uitboort om tot een hogere top te komen).

Een een ori cilinder kan zeker wel gekieteld worden.
 
Joostvdw 16-12-2004 15:19 Print reply

Posts: 4789
ik heb nu een ori cil, chrome bocht (techno oid, zo'n cheap-ass) en 16mm mikuni

die cil heb ik zelf beetje bijgewerkt om net wat meer vermogen te hebben en het rijd precies 60 op top, maar vooral de trekkracht is fijn, je kan heel lui schakelen en heeft overal vermogen

ik vind dit zelf DE oplossing als je wel redelijk wilt rijden maar geen boete op roller (laatste keer 0,7kw ong, geen boete)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
hondansrpower 16-12-2004 16:30 Print reply

Posts: 302
ori cil gewoon uitlaatpoort verbreden en verhogen een ori nsr zuiger erin.
loopt best wel redelijk met 12mm carb en orisnel uitlaat.75 en trok gewoon aangenaam.

 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.
Kampersjaak 16-12-2004 16:31 Print reply

Posts: 12285
nsr zuiger in een mb?
dat gaat niet goed komen
 
oderint dum metuant
Baasbas 16-12-2004 16:39 Print reply
Posts: 2176
want? heb vaak zat gehoord dat mensen dat doen.. werkt prima afaik
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
mb-cruisefather.nl 16-12-2004 16:39 Print reply

Posts: 266
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

ik heb nu een ori cil, chrome bocht (techno oid, zo'n cheap-ass) en 16mm mikuni

die cil heb ik zelf beetje bijgewerkt om net wat meer vermogen te hebben en het rijd precies 60 op top, maar vooral de trekkracht is fijn, je kan heel lui schakelen en heeft overal vermogen

ik vind dit zelf DE oplossing als je wel redelijk wilt rijden maar geen boete op roller (laatste keer 0,7kw ong, geen boete)


Dit klinkt erg fijn, heb je nog de ori boring en hoe heb je hem precies bijgewerkt?
kweenie of een ori snel + 13mm er iets aan afdoet.
mayb 16 mm carbje eronder, of ist nie nodig?
 
Kampersjaak 16-12-2004 16:39 Print reply

Posts: 12285
ik dacht zelf dat de boring van een nsr groter was dan een mb,
omdat mb een langere slag heeft dan nsr
daarom
 
oderint dum metuant
mb-cruisefather.nl 16-12-2004 17:10 Print reply

Posts: 266
slag langer = boring kleiner (bij eenzelfde inhoud), ksnap het ook niet missch een ori overmaat zuiger van een nsr.

Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 16-12-2004 17:11
 
Kampersjaak 16-12-2004 17:11 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl

slag langer = boring kleiner, ksnap het ook niet missch een ori overmaat zuiger van een nsr.


dat zei ik toch ook,

en ori over maat kan niet
 
oderint dum metuant
[RRT] Lost-P 16-12-2004 17:14 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]


dat zei ik toch ook,

en ori over maat kan niet


Zuigers passen gewoon bij elkaar hoor
 
Chille Tune shit dan
mb-cruisefather.nl 16-12-2004 17:15 Print reply

Posts: 266
hmmm kben er nie goed bij, igg dat bijwerk id van joostvdw klinkt wel goed, moet alleen ff weten hoe en wat.
@lost-p, dan zou de nsr of een even lang slag of een kleinere inhoud moeten hebben std.

gvd ik moet meer slapen
Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 16-12-2004 17:16

Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 16-12-2004 17:17

Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 16-12-2004 17:19
 
Kampersjaak 16-12-2004 17:16 Print reply

Posts: 12285
een ori zuiger van nsr past niet in ori mb cilinder
 
oderint dum metuant
Kampersjaak 16-12-2004 17:18 Print reply

Posts: 12285
ik dacht zelf dat de boring van een nsr groter was dan een mb,
omdat mb een langere slag heeft dan nsr,

wat begrijp je hier niet aan,

nsr heeft grotere diameter, dus kleinere slag.
mb heeft langere slag en kleinere diameter

 
oderint dum metuant
Joostvdw 16-12-2004 17:18 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl

[...]


Dit klinkt erg fijn, heb je nog de ori boring en hoe heb je hem precies bijgewerkt?
kweenie of een ori snel + 13mm er iets aan afdoet.
mayb 16 mm carbje eronder, of ist nie nodig?


ik heb de ori boring nog (dus 39mm) en ik heb ook nog wel een poortmapje,

ik weet niet hoe goed je bent in het 'tunen' van spul, maar de blowdown is nu 18 (mag ietsie hoger) en gecorrigeerde breedte 59%

verschil tussen een 16mm en een 13mm zal vrij weinig zijn, ik zou gewoon degene houden die je nu hebt

P.S. jouw brommer lijkt op de mijne
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mb-cruisefather.nl 16-12-2004 17:22 Print reply

Posts: 266
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


ik heb de ori boring nog (dus 39mm) en ik heb ook nog wel een poortmapje,

ik weet niet hoe goed je bent in het 'tunen' van spul, maar de blowdown is nu 18 (mag ietsie hoger) en gecorrigeerde breedte 59%

verschil tussen een 16mm en een 13mm zal vrij weinig zijn, ik zou gewoon degene houden die je nu hebt

P.S. jouw brommer lijkt op de mijne


Ja mooi he??
Ik heb nog geen tune-ervaring, maar ik maak mezelf wel beter in het tunen.
Ik weet al een klein beetje theorie, poortmapje zou wel mooi zijn als je die nog hebt.
stuur anders maar naar maartenhimself@hotmail.com
Hopelijk niet al te ingewikkelde ingrepen kheb niet meer dan een vijltje...
Anders zal ik ff iemand in de buurt moeten consulteren .

 

Dit topic is 1518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved