Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos ketting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24672 - Tomos ketting
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robinv 15-12-2004 16:54 Print topicpost
Posts: 151
Als je een nieuwe ketting hebt gekocht moet je die nog eerst inkorten?
En zo ja hoeveel kost zo`n ketting demontage geval?
 

Joscross 15-12-2004 17:01 Print reply

Posts: 12501
Ja, gewoon met slijptol & centerpoint..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 15-12-2004 17:01
 
robinv 15-12-2004 17:12 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Ja, gewoon met slijptol & centerpoint..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 15-12-2004 17:01


Slijptol lijkt me niet zo een goed plan
die centerpoint daar in tegen wel
 
wiebutt 15-12-2004 17:12 Print reply

Posts: 6264
Kettingpons kost een 10tje , is idiaal
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
MBX_cruiser 15-12-2004 17:48 Print reply

Posts: 828
Ik doe het ook altijd met de slijpschijf,
gaat perfekt.

1. ketting vastzetten tussen de bankpress(bij voorkeur met het deel dat je eraf gaat doen)

2. Het kopje van dat scharnierstaafje eraf slijpen(mag iets verder ook(die buitenste schakel is toch van het deel dat je niet meer nodig hebt).

3. ff met de gasbrander erop

4. ff met wd40 erop spuiten

5. een fijne schroevendraaier met punt op het staafje zetten en een paar keer meppen.

et voila
 
Tijzzz 15-12-2004 17:50 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

Ik doe het ook altijd met de slijpschijf,
gaat perfekt.

1. ketting vastzetten tussen de bankpress(bij voorkeur met het deel dat je eraf gaat doen)

2. Het kopje van dat scharnierstaafje eraf slijpen(mag iets verder ook(die buitenste schakel is toch van het deel dat je niet meer nodig hebt).

3. ff met de gasbrander erop

4. ff met wd40 erop spuiten


5. een fijne schroevendraaier met punt op het staafje zetten en een paar keer hardmeppen.

et voila

 
honda70cc 15-12-2004 17:50 Print reply

Posts: 366
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

Ik doe het ook altijd met de slijpschijf,
gaat perfekt.

1. ketting vastzetten tussen de bankpress(bij voorkeur met het deel dat je eraf gaat doen)

2. Het kopje van dat scharnierstaafje eraf slijpen(mag iets verder ook(die buitenste schakel is toch van het deel dat je niet meer nodig hebt).

3. ff met de gasbrander erop

4. ff met wd40 erop spuiten

5. een fijne schroevendraaier met punt op het staafje zetten en een paar keer meppen.

et voila



gas brander en wd40 is niet eens nodig
 
robinv 15-12-2004 17:51 Print reply
Posts: 151
oke ben genoeg hiermee geholpen.
Ik ga het zo wel eerst even proberen.
Hoef nou even geen reacties meer.
Bedankt voor de hulp.
 
PRO TUNING 15-12-2004 17:51 Print reply

Posts: 4000
Kettingen zijn op maat leverbaar
 
robinv 15-12-2004 17:56 Print reply
Posts: 151
hoe moet trouwens het visje zitten?

toch met pijltje mee he?
 
MBX_cruiser 15-12-2004 17:57 Print reply

Posts: 828
Ik heb zo'n dikke ketting gekocht voor men mbx, zon goudkleurige van 40?

Bij die ketting kreeg ik dat staafje er toch niet uitgemept zonder procedure 'brun & spray'
 
MBX_cruiser 15-12-2004 17:58 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinv

hoe moet trouwens het visje zitten?

toch met pijltje mee he?


volgens mij maakt dat geen hol uit,
ik doe het altijd met de de dichte kant met de draairichting mee...
 
Joscross 15-12-2004 18:00 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinv

[...]


Slijptol lijkt me niet zo een goed plan
die centerpoint daar in tegen wel

Waja joh, ros jij die platte kop maar door het schakeltje heen
 
Tijzzz 15-12-2004 18:01 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

[...]


volgens mij maakt dat geen hol uit,
ik doe het altijd met de de dichte kant met de draairichting mee...


En zo moet het dus ook.
 
mb-gek 15-12-2004 18:07 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

[...]


volgens mij maakt dat geen hol uit,
ik doe het altijd met de de dichte kant met de draairichting mee...

dat maakt heel veel uit en de dichte kant moet naar de draairichting
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MBX_cruiser 15-12-2004 18:09 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-gek

[...]

dat maakt heel veel uit en de dichte kant moet naar de draairichting


dat ding 'floept' er toch niet zomaar uit?
en voor de luchtweerstand moet je het niet doen
 

Dit topic is 1352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved