Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Luchtinlaat 2-takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24669 - Luchtinlaat 2-takt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ellemug 14-12-2004 23:44 Print topicpost
Posts: 33
Wie kan me dit verklaren:

Ik ben zelf een skelter aan het bouwen met een HONDA MT8 125cc motorblok. Dat blok liep altijd goed.
Maar toen het op de skelter zat ging het vreemd doen. Het startte wel, maar liep niet goed door het hele traject. Simpel gezegd:
van stationair tot 1/4 toeren -> goed,
van 1/4 toeren tot 3/4 toeren -> totaal niets, gevoel van uitgeschakeld contact/totaal geen brandstof,
van 3/4 toeren tot voluit -> goed

Nu kwam ik er bij toeval achter dat het komt door de 60cm lange slang die gemonteerd zit tussen de carburateur en het luchtfilter. Door gebrek aan ruimte bij het achterwiel is het luchtfilter elders geplaatst en dmv een slang van 2” doorsnee aan de carb. gekoppeld. Zodra ik die slang iets los neem van de carb. is het probleem over.
Maar nu de vraag hoe komt dit? Die slang hoeft toch alleen maar lucht door te voeren? En de doorlaat lijkt me groot genoeg (= even groot als de aansluitrand van de carb.) Speelt de lengte (60 cm) een rol / of gaan drukgolven vanuit de inlaat dwars doen?
Graag jullie visie


Dit bericht is ge-edit door ellemug op 14-12-2004 23:52
 

Ariej 15-12-2004 0:15 Print reply

Posts: 3685
misschien is je luchtfilter wel verstopt oid, probeer eens te rijden met alleen de slang aan je carburateur en zonder filter

edit: wat voor slang gebruik je?

Dit bericht is ge-edit door Ariej op 15-12-2004 0:17
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Neonlampje 15-12-2004 0:17 Print reply

Posts: 14825
Inlaat traject te lang.. samenspelend met een vies filter... en een niet ideale stroming kan dit wel tot gevolg hebben
 
khpoppema 15-12-2004 0:18 Print reply

Posts: 3199
ook geen plek voor powerfilter of is dit geen optie?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mr200r 15-12-2004 0:36 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Inlaat traject te lang.. samenspelend met een vies filter... en een niet ideale stroming kan dit wel tot gevolg hebben


Hangt hij hetzelfde als in de brommer
graden precies hetzelfde?
 
mr200r
Neonlampje 15-12-2004 0:38 Print reply

Posts: 14825
Je bedoeld het hele traject? Ja dat zou opzich wel n beetje effect hebben, maar niet zo erg als hij beschrijft lijkt mij zo
 
Blorn 15-12-2004 7:14 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Inlaat traject te lang.. samenspelend met een vies filter... en een niet ideale stroming kan dit wel tot gevolg hebben


Heb ik op een Puch een keer getest, en dan loopt het idd zo zoals jij beschrijft. Monteer een Twinair filter oid
 
Hans F 15-12-2004 10:14 Print reply
Posts: 4326
60cm hahahaha


dat bedenk je toch niet, een inlaattraject verlengen met een slang die slechts het formaat heeft van de carb.

zorg voor een slang met een binnenmaat van een cm of 7, kelkje op carburateur en het zal nog wel redelijk lopen, maar een 4 a 5 cm slang, nee dat wordt niks

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 15-12-2004 10:15
 
SMALL HONDA 15-12-2004 11:56 Print reply

Posts: 1575
Lengte van inlaat traject kan je berekenen. Maar voor jouw geld gewoon dat die veels te lang is.
60cm hadden wij ook op school gebruikt, maar dat was voor 4000-5000 rpm op een langzaam 50cc 4 takt blokje.
Zet er maar gewoon powerfilter op.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Neonlampje 15-12-2004 12:11 Print reply

Posts: 14825
Dit is 2T

Bovendien is het niet berekenen maar benaderen...
 
SMALL HONDA 15-12-2004 12:29 Print reply

Posts: 1575
Ja dat las ik dat dit 2 takt was, opzich maakt het voor de berekening niet uit (andere waardes gebruiken) maar het was alleen ter vergelijking.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Neonlampje 15-12-2004 12:31 Print reply

Posts: 14825
ja ok

Trouwens zit je met aanzuigtijden etc heel anders te werken dan bij 4T. Ook speelt frequentie en resonantie een rol...
 
ellemug 15-12-2004 18:31 Print reply
Posts: 33
Hmm, kijk aan dus ik mag niet met het "inlaattraject" klungelen.
Powerfilter heb ik nooit geprobeerd omdat het achterwiel water en bagger rechtstreeks in de carb. spuwde. Dus dat filter zou direct vol zitten. Ik denk dat ik eerst maar eens spatborden gaat maken, en dan past een powerfilter ook weer. Dit idee was eigenlijk uit nood geboren. Ik wilde scheuren maar wilde toch wel enigszins schone lucht in m'n motor hebben (geen kloeten grond ed.) dus hoppa gauw ff stukkie slang derop.... FOUT!!
naja mensen bedankt
 

Dit topic is 1088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved