Wie kan me dit verklaren:
Ik ben zelf een skelter aan het bouwen met een HONDA MT8 125cc motorblok. Dat blok liep altijd goed.
Maar toen het op de skelter zat ging het vreemd doen. Het startte wel, maar liep niet goed door het hele traject. Simpel gezegd:
van stationair tot 1/4 toeren -> goed,
van 1/4 toeren tot 3/4 toeren -> totaal niets, gevoel van uitgeschakeld contact/totaal geen brandstof,
van 3/4 toeren tot voluit -> goed
Nu kwam ik er bij toeval achter dat het komt door de 60cm lange slang die gemonteerd zit tussen de carburateur en het luchtfilter. Door gebrek aan ruimte bij het achterwiel is het luchtfilter elders geplaatst en dmv een slang van 2” doorsnee aan de carb. gekoppeld. Zodra ik die slang iets los neem van de carb. is het probleem over.
Maar nu de vraag hoe komt dit? Die slang hoeft toch alleen maar lucht door te voeren? En de doorlaat lijkt me groot genoeg (= even groot als de aansluitrand van de carb.) Speelt de lengte (60 cm) een rol / of gaan drukgolven vanuit de inlaat dwars doen?
Graag jullie visie
Dit bericht is ge-edit door ellemug op 14-12-2004 23:52
|