Neonlampje |
20-12-01?23:17 |
 Posts: 14825 |
niet aan beginnnen! is niet realiseerbaar, heb ik ook al over zitten denken...
gewoon menneer de politieagen (agente, nog beter die snappen er geen hol van) uitleggen dat deze 6 versnellingen heeft, standaard (volgens jou  ) werkt minder goed bij motorjuut...
maar om dat mechanisch voorelkaar te krijgen is practisch onmogenlijk!!
|
|
|
|
Ronald |
20-12-01?23:23 |
Posts: 956 |
is wel mogelijk hoor
alleen je moet wel 2 pinnetjes aan je blok lassen.
en het grootste probleem is dat als ik op de rollenbank moet, dan ben ik hem kwijt.
|
|
|
|
Neonlampje |
21-12-01?11:47 |
 Posts: 14825 |
Quote: Originally posted by: Yamaha DT70?R
is wel mogelijk hoor 
alleen je moet wel 2 pinnetjes aan je blok lassen.
en het grootste probleem is dat als ik op de rollenbank moet, dan ben ik hem kwijt.
post eens een plaatje  ik ben wel benieuwd...
mooie van een mt is, geen enkele politie agent weet meer hoe zo'n ding origineel is, en met welke setup (oom van me is politie agent, laatst nog hele discussie over gehouden.. hij vindt mijn mt btw super-bruut.. en begrijpt volledig waarom dat ding zo snel loopt  )
gewoon de onnozel uithangen... werkt in meeste gevallen nooit negatief
|
|
|
|
bartjan |
21-12-01?13:40 |
Posts: 109 |
ze meten geen snelheid
en om het nog erger te maken
1) je vermogen is in elke versnelling gelijk
2) meestal heb je minstens 1,8kW wil je de 100 zoiezo halen en dan nemen ze 'm toch al in beslag (en daar hebben ze de 2-6 niet voor nodig)
|
|
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt |
|
Nick - Administrator |
21-12-01?17:12 |
 Posts: 4967 |
Ze meten dus WEL snelheid, alleen wordt dat dus omgezet in kW's.
Daar is 1 of ander vaag tabelletje voor, maar bij 75 km/h had je dacht ik 1,8 kW ofzo. Zo wordt dat dus berekend, maar dat gaat gewoon aan de hand van de snelheid waarmee die roller draait hoor.
|
|
|
|
B3AST |
21-12-01?20:26 |
Posts: 2469 |
hey man, NIET AAN BEGINNEN het enige wat je doet is je mooie costbare carters aan stront helpen...
het maakt echt niet uit dat jou DTR 6 versnellingen heeft, alle nieuwe schakelbrommers hebben er 6... geen juut die er wat van zegt hoor... ze weten echt niet van ieder type brommer of hoeveel versnellingen die normaal gesproken heeft
|
|
- insane in the brain - |
|
Martijn |
22-12-01?23:49 |
Posts: 10000 |
nou volgens mij bedoeltie dat je bijvoorbeeld 50 rijd in je 4e versn. en dat je dan gewoon zorgt dat je niet verder kan schakelen....... dus wel volle toeren laat draaien, maar de overbrenging begrenst
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Ronald |
23-12-01?23:49 |
Posts: 956 |
het wordt toch een 5 bak maar dan toch, als ik straks een keer op de rollenbank moet en ik heb er een gewone begrenzer opzitten (heb ik ook nog 1 liggen) dan loopt hij nog boven de 90 ofzow, zelfs met lage toeren, omdat de 5e versnelling bijvoorbeeld op ongeveer 80 km/h begint, ik noem maar een voorbeeld, als ik dan zorg dat hij maar t/m de 4 kan schakelen loopt hij max 80 of zoiets.
|
|
|
|
Neonlampje |
24-12-01?00:01 |
 Posts: 14825 |
Quote: Originally posted by: Yamaha DT70?R
het wordt toch een 5 bak maar dan toch, als ik straks een keer op de rollenbank moet en ik heb er een gewone begrenzer opzitten (heb ik ook nog 1 liggen) dan loopt hij nog boven de 90 ofzow, zelfs met lage toeren, omdat de 5e versnelling bijvoorbeeld op ongeveer 80 km/h begint, ik noem maar een voorbeeld, als ik dan zorg dat hij maar t/m de 4 kan schakelen loopt hij max 80 of zoiets.
dus in de 4e looptie 80, en in de 6e 90... hmm owkay... gewoon in de 6e versnelling om 50kmh begrenzen... niet moeilijk doen!
|
|
|
|
MBBBBBB |
24-12-01?12:06 |
Posts: 2340 |
Je kan denk ik beter gewoon een 6 bak doen!
Een 5 bak die is volgens mij nooit origineel in NL geleverd dus......
Met een 6 bak is het ff logischer, en dan gewoon begrenzen op 50-55 km/h
|
|
|
|
B3AST |
24-12-01?15:45 |
Posts: 2469 |
hey man je gaat mij niet wijsmaken dat als jou brommer stationair loopt in zn 6 dat ie dan 80 loopt!!!!
begrens hem gewoon op een toerental waarbij 60 loopt in zn 6 dat wil best wel hoor, als je een 5 bak neemt ga je niet per definitie zoveel langzamer, want dat steek je natuurlijk een andere vertanding waardoor de eindoverbrenging in zn hoogste versnelling bijna gelijk is als bij de 6 bak (misschien ietsje lichter) dus als je een 5 bak of 4 bak neemt, dan ze je dus met hetzelfde probleem!
conclusie: koop gewoon die 6 bak en dump er een begrenser op voor 60km/h in de 6, niet focken, lekker blazen...
|
|
- insane in the brain - |
|
Ronald |
24-12-01?18:34 |
Posts: 956 |
ik ga echt geen 125 gulden meer betalen voor 1 versnelling extra, is mij een beetje te duur.
ik heb namelijk ook nog een andere carb nodig, een andere uitlaat, ik wil van de 80cc uit laten slijpen/boren naar 110cc en dan wil ik hem ook nog laten tunen, dus het gaat me verder nog genoeg geld kosten, en ik kan nog niet aan die 6bak komen, dat duurt misschien nog wel een paar weken en ik wil nu al lekker blazen.
|
|
|
|
B3AST |
24-12-01?19:03 |
Posts: 2469 |
Quote: Originally posted by: Yamaha DT70?R
ik ga echt geen 125 gulden meer betalen voor 1 versnelling extra, is mij een beetje te duur.
kijk zeg dat dan meteen!!!!! 
|
|
- insane in the brain - |
|
bartjan |
26-12-01?11:51 |
Posts: 109 |
he nick
dan ga ik zeker ook 75km/h in m'n een, of niet?
|
|
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt |
|
Nick - Administrator |
26-12-01?11:56 |
 Posts: 4967 |
Nee.
Maar als je nou ff kijkt wat er staat:
ze meten de snelheid, en DIE wordt omgezet in kW. Dus niet andersom.
|
|
|
|