Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NSr doet het!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2456 - NSr doet het!!!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verwijderd 21-12-01?18:23 Print reply
Posts: 4082
nee, zo werkt dat niet, denk ook aan de andere krachten die mee spelen! hij zit precies boven de achteras, en ik zit er een heel eind voor, dus 1/4 van mijn gewicht rust op het voorwiel, en, dus dan hebben we al vrij veel gewicht als we stilstaan.

als we stilstaan gaat de as niet krom!!!
maar als we volgas weg rijden, dan huft de ketting er flink aan, en het voorwiel gaat de lucht in, en door de accelererende krachten enzo dan komt er meer gewicht op de achteras te staan dan dat we zelf+brommer wegen!!!
en het gewicht wordt ook verhoogt als we tijdens op optrekken over hobbels gaan terwijl het voorwiel in de lucht zweeft!

kortom, genoeg kracht om de achteras krom te krijgen! en gelijk ook de naaf en de lagers flink te laten slijten.
 
Siepie Wokkel 21-12-01?18:31 Print reply
Posts: 3888
die 125cc is echt niet goed voor zon brommer hebbik al gemerkt. bij mijn mtx slijt echt alles als de tering, me achteras is krom enzo, en volgens mij missen de lagers in de achterbrug er ook haast uit, tenminste de achterbrug staat iets naar links :p maar het frame is niet krom iig en op een mt is het helemaal niet verstandig zon 125 :n bij ids: frame 1x gescheurt geweest (was weer gelast) nu is er weer een ophangpunt van het blok afgebroken, de achterbrug staat krom, de voorvork is lek, en op het voorwiel zit nogal wat speling want de stabilisator is kapoet. ik weet iig wel ik zet geen 125 op een mt/mb
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
MBBBBBB 21-12-01?19:11 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

nee, zo werkt dat niet, denk ook aan de andere krachten die mee spelen! hij zit precies boven de achteras, en ik zit er een heel eind voor, dus 1/4 van mijn gewicht rust op het voorwiel, en, dus dan hebben we al vrij veel gewicht als we stilstaan.

als we stilstaan gaat de as niet krom!!!
maar als we volgas weg rijden, dan huft de ketting er flink aan, en het voorwiel gaat de lucht in, en door de accelererende krachten enzo dan komt er meer gewicht op de achteras te staan dan dat we zelf+brommer wegen!!!
en het gewicht wordt ook verhoogt als we tijdens op optrekken over hobbels gaan terwijl het voorwiel in de lucht zweeft!

kortom, genoeg kracht om de achteras krom te krijgen! en gelijk ook de naaf en de lagers flink te laten slijten.


Ik denk idd ook dat er zo veel kracht op komt te staan ja, maar dat is ook wel erg als je wheelies gaat maken!

Als je normaal rijdt ( rustig optrekken, rustig remmen ) dat het niet een echt verschil is met iemand achterop.
Trouwens, met iemand achterop mag je wel eens voorzichtiger doen joh, je hebt dan ook nog de verantwoordlijkheid over iemand anders! Wat je je zelf aandoet oke, maar bij iemand anders, :(
( Gewoon ff in het algemeen he, )
 
barry 21-12-01?19:22 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Crossking Tha Man?

en volgens mij missen de lagers in de achterbrug er ook haast uit, tenminste de achterbrug staat iets naar links :p maar het frame is niet krom iig en op een mt is hetbla bla bla


en toen in die topic maar stom vol blijven houden dat het achterwiel niet scheef stond terwijl je het nu zelf zegt....


maar nog 1 ding: niet zeiken maar scheuren
 
He?
Nick - Administrator 21-12-01?22:07 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

nee, zo werkt dat niet, denk ook aan de andere krachten die mee spelen! hij zit precies boven de achteras, en ik zit er een heel eind voor, dus 1/4 van mijn gewicht rust op het voorwiel, en, dus dan hebben we al vrij veel gewicht als we stilstaan.

als we stilstaan gaat de as niet krom!!!
maar als we volgas weg rijden, dan huft de ketting er flink aan, en het voorwiel gaat de lucht in, en door de accelererende krachten enzo dan komt er meer gewicht op de achteras te staan dan dat we zelf+brommer wegen!!!
en het gewicht wordt ook verhoogt als we tijdens op optrekken over hobbels gaan terwijl het voorwiel in de lucht zweeft!

kortom, genoeg kracht om de achteras krom te krijgen! en gelijk ook de naaf en de lagers flink te laten slijten.

Ja komop zo krijg je alles kapot!
Een brommer(!) is nou eenmaal niet gebouwd voor 110cc. Wil je dat, no problem maar dan weet je van tevoren dat alles super snel slijt.
Maar als je zo rijdt als je hier beschrijft (zoals MBBBBBB al zei) krijg je alles wel kapot natuurlijk. Ook als je in je eentje erop zit.
 
verwijderd 22-12-01?09:31 Print reply
Posts: 4082
idd ja. maar er gaat niet echt iets kapot, het slijt allemaal wat snel, maar het blokje kan het prima hebben
 
Broske 22-12-01?13:02 Print reply
Posts: 532
shitt, wat een gezeik!
als je 8eras goed vast staat en de lagers enzo zijn allemaal goed gebeurd er niks mee! khep paar maanden met 110cc gereden en veel met iemand 8erop enzo, en stoppies enzo, en nou ligt er een 80 op, maar mn 8eras is nog helemaal recht hoor!!
 
wepp
Pertijn 22-12-01?17:41 Print reply
Posts: 846
Volgens mij ligt het aan meer factoren ja..
Leg eens nieuwe lagers in je achterwiel, toch zo gebeurd.
Anders zet je er een zelfde maat as in van een betere kwaliteit.
Gehard ofzo.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]

Dit topic is 1304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved