Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas aanpassen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24553 - krukas aanpassen?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wiebutt 9-12-2004 13:28 Print reply

Posts: 6264
Je kunt dan de balansas weglate wat weer minder weerstand is , maar volges mij merk je er geen kloot van en is het wel wat duurder dan 5 a 10 euro
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
danny3000 9-12-2004 13:30 Print reply
Posts: 248
hoeveel dan?
 
wiebutt 9-12-2004 13:32 Print reply

Posts: 6264
Weet ik niet precies , het is gewoon de moeite niet .
Koop voor je geld een andere carb ofso
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
danny3000 9-12-2004 13:34 Print reply
Posts: 248
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

5-10? ofzo

Ze hebben er een speciaal toestel voor,
ze leggen je krukas erin, en dan kunnen ze aflezen hoeveel de ene wang verder staat dan de andere. Dan meppen ze erop met een speciale hamer ofzo. Totdat ze zo goed als symmetrisch staan(gaat tot honderdsten van millimeters).

Als je je krukas daarna perongeluk op de grond laat vallen ofzo, kan je het opnieuw laten doen


heb jij het al een keer laten doen?? omdat je de prijs weet?
 
Neonlampje 9-12-2004 13:34 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

5-10? ofzo

Ze hebben er een speciaal toestel voor,
ze leggen je krukas erin, en dan kunnen ze aflezen hoeveel de ene wang verder staat dan de andere. Dan meppen ze erop met een speciale hamer ofzo. Totdat ze zo goed als symmetrisch staan(gaat tot honderdsten van millimeters).

Als je je krukas daarna perongeluk op de grond laat vallen ofzo, kan je het opnieuw laten doen
Dat is uitklokken... dat is neit uitbalanceren

luc: ja maar ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoe je ene krukas statisch balanceert
 
PRO TUNING 9-12-2004 13:49 Print reply

Posts: 4000
Statisch balanceren gaat op gewicht en is aanzienlijk duurder als het uitklokken waar jullie het over hebben.
 
Neonlampje 9-12-2004 13:52 Print reply

Posts: 14825
Ja klopt.. maar b.v een balancering kopieren is geen punt.. (b.v wanneer je een krukas afdraait, om hem erna weer dezelfde balancering te geven als ervoor)
Maar wanneer je geen referentiepunten hebt (b.v een brommer met balansas, die je zonder wilt laten draaien) Dan vraag ik me af hoe men dat doet
(Ik heb er al een topic over gehad op 2stroke-tuning.nl hier kwam tjark heeres al met wat nuttige info betreffende het kopieeren)

Kun jij het trouwens?
 
PRO TUNING 9-12-2004 13:53 Print reply

Posts: 4000
Balanceren besteed ik uit aan een specialist.
 
bartos 9-12-2004 18:50 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jaap

hij moet mij natuurlijk wel bij kunnen houden


als jij je cilidner zo goed blijfti n rijen kan jou nog bij houden
 
rieju rr 9-12-2004 19:22 Print reply
Posts: 30
niet aan beginnen, haalt toch geen zak uit. Of je krukas moet al gaar zijn.
 
PRO TUNING 9-12-2004 19:29 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rieju rr

niet aan beginnen, haalt toch geen zak uit. Of je krukas moet al gaar zijn.


Ik denk dat jij niet weet wat het inhoudt
"statisch balanceren "
 
bartos 10-12-2004 1:06 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]


Ik denk dat jij niet weet wat het inhoudt
"statisch balanceren "


ik ook niet echt dus leg uit graag. Heb wel eens iets gezien datwas dan iets ander balanceeren en ging op het oog. Van die oude oostblok vrouwtje asje in houder. As draai rond hun booren booren gaatje as draait amper rond. Door gewicht ging die as draaien natuurlijk.

Ooit eens op discov gezien om echt vakmaschap aantetonnen of zo.
 
Neonlampje 10-12-2004 15:01 Print reply

Posts: 14825

Dit topic is 1873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved