Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat is de snelste cilinder (snelste niet duurste)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 791 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24528 - wat is de snelste cilinder (snelste...
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 12-6-2006 12:29 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Oops mijn fout

Groot verschil kwa bouw tssn twee blokken?


nee das bijna evenveel werk behalve dat de mt8 blok een grotere carter mond heeft.
 
Quantoelicoe 12-6-2006 12:39 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
op een mt met 4bak haal je de 120 sowieso nooit met de 70cc/tjes...niet met Polini en ook niet met malossi...

Ik raad je aan om een 70 Eurocilindro te nemen, heeft heel goede wand, en is behoorlijk snel te krijgen met tunen (Ja ik spreek uit ervaring ) Als je die dan GOED laat tunen door iemand, dan kan je aardig over de 100 komen...

120 blijft heel lastig met een 4bak hoor!


Edit:
Waarom gene Polini of malossi en die laten tunen? Omdat je de timingen etc. toch aanpast dus daar hoef je t niet voor te doen, en de kwaliteit van de wand etc. is ook ongeveer vergelijkbaar dus dat maakt ook niks uit.
En hij is een STUK goedkoper

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 8-12-2004 7:45


Toen ik dit las Die cilinders zijn erg snel getuned haalde er met 19mm en orgi uitlaat 90 echte mee... maar hij had nog genoeg over
 
Travel Fast 12-6-2006 13:32 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
leven in een oud topic blazen ff ( sorry )
wie kan mij zijn ervaringen vertellen met andere soorten cilinder pas maken op mt5. hoe kom ik uit met timingen en hoogte zuiger en slag etc.

wie heeft ervaring met bijv. crosmoter cilinder op een mt5?

zo niet, wie heeft een paar poortmappen van 70 cc cilinders van mt5 voor mij????


Ik heb ooit een MB onderhande gehad met een cross cilinder van een Yamaha crosser (50cc). Deze cilinder was aanpast door verstraten (nieuwegein), hoe ze dat gedaan hebben; een knap staaltje knutsel techniek. Volgens mij kan je dat alleen door een prof laten doen. Dat het dan werkt is zeker (deze mb haalde de 100 met 50cc, het betrof dan ook wel een race versie, zonder lichten, knippers en dat soort zaken. Echt voor de racerij.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
KaWaReZ 12-6-2006 13:33 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
help?


dit wordt dus niet op prijs gesteld..

oud topic kicken met goeie reden, prima, maar je tweede reply, jammer..

jeugd van egenwoordig, zo ongeduldig... geen wonder dat je maar 50 mag

edit: typcholera

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 12-6-2006 om 13:34 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
BSTS 12-6-2006 23:05 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


dit wordt dus niet op prijs gesteld..

oud topic kicken met goeie reden, prima, maar je tweede reply, jammer..

jeugd van egenwoordig, zo ongeduldig... geen wonder dat je maar 50 mag

edit: typcholera

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 12-6-2006 om 13:34 uur.


sorry,
ben je nu boos op mij

hej maar iig ik wil wel es wat poortmappen zien.

greetz einneb
 
sprintjah
S.Z.O. huug 12-6-2006 23:14 Print reply

Posts: 692
moet zeggen dat polini wel potentie heeft, reed met polini 18 keihin en een proma 90 op de auto teller. Als je er een ander uitlaatje onder legt en een grotere carb en een 70 kop op zet kom je toch wel over de honderd. en met een beetje tune werk kom je dicht in de buurt.
 
just keep driving
BSTS 12-6-2006 23:17 Print reply

Posts: 4241
idd polinio en malossi ot zijn wel snel volgens mij.,
en sterk
maar ik wil wel es wat poortmappen vergelijken
 
sprintjah
S.Z.O. huug 12-6-2006 23:23 Print reply

Posts: 692
merk spoelpoorten boostpoorten uitlaatpoort blowdown duration

70 polini 127 120 183 28

en de slag is 41,4 en de boring 45 mm

De tijd dat de poorten open zijn is in graden uitgedrukt. Behalve blowdown duration. Dat is de tijd dat de uitlaatpoort open is voordat de spoelpoorten openen. Dus (uitlaatpoort : 2) - (spoelpoort : 2)

dus dit is genoeg om een uitlaat op berekening te maken ?

dit had ik ergens zien staan is van ramon p
 
just keep driving
HondaNSRmaster 13-6-2006 0:27 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Ik heb wel eens een MB 140 zien rijden met 18k toeren.

Zoiets had Lukkes toch op BM2K3?

Analoge teller zegt geen kont.



Ja klopt en dat rooie jasje van heb wapperde ook zo mooi ..
Teller wijkt een beetje af 40 km/p ofzo..
 
Bullet 13-6-2006 0:31 Print reply

Posts: 12150
tijd voor honda users om een fatsoenlijke pijp te gebruiken...
 
**My BungHole Will Speak Now**
Vinnie-89 13-6-2006 0:40 Print reply

Posts: 1870
100/110 is zeker wel te halen met 70cc!
Ik rij 90,51km/u op de Gps gemeten met een Belg GE2..
 
HONDARACINGTEAM 13-6-2006 0:42 Print reply

Posts: 1806
dit gaat over mt en nrs is meestal sneller dan de luchtgekoelde mt/b
 
mcdronkz 13-6-2006 0:43 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
tijd voor honda users om een fatsoenlijke pijp te gebruiken...


Wellicht kan jij iets regelen als er een markt voor is
 
B-100 13-6-2006 9:10 Print reply

Posts: 1385
waarom wil je zo moeilijk doen met een 70cc om je mt snel te maken? koop een 80 blok met 110 malossi oid of autisa, 6bak in je blok hebben en gas geven

rijd zuiniger, meer kracht, mooier geluid

met een 70 haal je evegoed de 2kw, dus daarvoor hoef je t ook niet te laten.
 
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel
2takt Gangster 13-6-2006 9:14 Print reply

Posts: 1147
snelste productie cilinder untuned voor de honda mt is tog wel de 70 malosie ot (ben nog nooit een snellere tegen gekomen). deze is een stuk sneller dan de nieuwe malosie cilinder en heeft meer poorten

hiermee is de 100 wel te halen



zijn alleen bijna niet meer te vinden

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 13-6-2006 om 9:14 uur.
 

Dit topic is 14279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved