Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - benzineverbruik

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2450 - benzineverbruik
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

schakelbrommerfan 18-12-01?21:10 Print topicpost
Posts: 55
Ik vroeg me af of je benzineverbruik flinkt stijgt als je er een 70cc onder hangt, nu rij ik namelijk met een standaard 50 en andere uitlaatje ongeveer 1 op 28/29. In stad 26/27, maar wordt je verbruik vooral groter door grotere sproeiers of een grotere carbarateur, dus of te wel als ik er een 70cc onderhang en ik rijdt met een 16mm of een 20mm is het verschil dan groot, kunnen jullie me verbruiken opgeven en er iets over zeggen, zal ik namelijk handig vinden, want misschien wil ik een 70 nemen, alvast bedankt. Effe een rondje rijden
 

Woeter 18-12-01?22:07 Print reply

Posts: 2832
We kunnen natuurlijk nooit precies zeggen hoeveel ie gaat zuipen, ik ben me glazen bol vergeten...
reken maar dat ie meer gaat zuipen, ik denk beetje richting 1:20 ofzo
ook afhankelijk van je carb en uitlaat natuurlijk
 
Sneks 18-12-01?22:12 Print reply
Posts: 2499
ik rijd nou met 70malossi, 20mm mikuni, proma 80 rond de 1 op 22. Dus dat zuipen valt best mee, maar het hangt idd. sterk af van je rijgedrag, als ik altijd volgas rijd, rijd ik rond de 1 op 10 ofzo. Maar als ik lange rechte stukken rijd kan ik 90 rijden met nog geen half gas.

Zuipen hangt sterk af van sproeier maat, en die hangt weer sterk af van carb. Ga niet rondrijden met een te kleine sproeier omdat het anders teveel zuipt. Je sloopt je cilinder.
Volgens mij zuipt een laagtoerig 70cc cilinder minder als een hoogtoerige (snelle) 50cc cilinder
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
schakelbrommerfan 18-12-01?22:35 Print reply
Posts: 55
ok bedankt, ehm.. weten jullie trouwens ook of een 70zeta goed is voor een nsr? Ik wil die misschien gaan kopen namelijk en wat voor carbarateur kan ik het beste daar bij doen?? Een proma zal wel goed genoeg er voor zijn he, en zal dan wel rond de 1 op 20 rijden of niet?
 
Ronald 18-12-01?22:37 Print reply
Posts: 956
met mijn 70cc en 20mm (en proma uitlaat), ietsje te rijk afgesteld reedt ik 1 op 20, en dan maakte ik echt veel toeren
 
speedymark 18-12-01?22:46 Print reply
Posts: 605
zeta is wel goed spul, dat wil wel gaan mits goed afgesteld, je moet er minimaal een 16mm onder gooien, het liefst een 20mm, proma is wel goed ja maar als je toch spullen aan het kopen ben koop dan een homoet, kost nog geeneens zo bar veel meer en heeft toch een stuk brutere power en sound
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Steve_ZHC 19-12-01?00:08 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Zuipen hangt sterk af van sproeier maat, en die hangt weer sterk af van carb. Ga niet rondrijden met een te kleine sproeier omdat het anders teveel zuipt. Je sloopt je cilinder.
Volgens mij zuipt een laagtoerig 70cc cilinder minder als een hoogtoerige (snelle) 50cc cilinder

Oftewel: neem een imitatie 70 ipv een eurocilindro of zeta 50?
trouwens, bij een 70 is het aan te raden om een race krukas te nemen, maar ook bij imitatie?
 
Sneks 19-12-01?00:21 Print reply
Posts: 2499
race krukas
Die hebben alleen scooters toch nodig

Bij honda's gebruiken ze in de race zelfs nog de originele as
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MBBBBBB 19-12-01?13:21 Print reply
Posts: 2340
nog ff over de sproeiermaat
ik heb een snelle 50imi met 12mm carb en sproeier 85 is dat redelijk?
 
schakelbrommerfan 19-12-01?14:49 Print reply
Posts: 55
ok bedankt, ik zal eens kijken of ik die 70zeta ga halen eerst effe wat geld verdienen, ik denk dat ik eerst effe een 20mm mikunie bestel en die zolang effe op mijn 50 standaard leg en in voorjaar een 70 zeta koop, ik laat namelijk binnenkort mijn brommer spuiten, dus moet ik wel effe betalen, maar bedankt.
 
Siepie Wokkel 19-12-01?14:56 Print reply
Posts: 3888
als je goedkoop aan een 24mm kan komen, moeje die kopen, dat rijd echt relaxed op een zeta en een homoet pijpje dat trekt mooi door en rijd ook nog hard. ennuh mijn 70cc polini met 20mm zuipt nie zo veel d8 ik maar 32mm moetje niet hebben :n dat suipt echt als een gek man :n
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Joost 19-12-01?16:17 Print reply
Posts: 1108
Hmm, brandstof verbruik is nog moeilijker te schatten dan de snelheid van een set-up. Het hangt vooral af van hoe erg je cilinder getuned is. Mijn orginele malossie 70cc dee 1:45 tijdens de meeting. Maar ja, die rijdt dan ook maar 85-90. Een getunede imi doet daar in tegen al snel 1:15.


 
It is going to be a Endless summer...
Sneks 19-12-01?16:30 Print reply
Posts: 2499
Het hangt ook nog flink af van je rijgedrag. En dus ook van waar je rijd.
Op welke toerentallen je rijd. etc.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 19-12-01?17:32 Print reply
Posts: 4082
hangt er sterk vanaf hoe slecht je cilinder getuned is, een goed getunede cilinder zuipt minder dan een slecht getunede cilinder.

ik zou er een tekleine sproeier in doen. dan zuipt ie minder (wel om de 200km een nieuwe cil kopen, maar hij zuipt niet!)
 
Rene 19-12-01?23:38 Print reply
Posts: 2573
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Mijn orginele malossie 70cc dee 1:45 tijdens de meeting. Maar ja, die rijdt dan ook maar 85-90.



1:45??? wow, hing je dan de helft van de
tijd aan bij een andere brommer ofzo?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Steve_ZHC 20-12-01?11:54 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

race krukas
Die hebben alleen scooters toch nodig

Bij honda's gebruiken ze in de race zelfs nog de originele as


Met race-krukas bedoel ik gewoon een sterkere krukas zoals Top Performances ofsow...
Maar moet je die er nu wel of niet in plaatsen als je je blokje gezond wil houden, want ik ben 50 snel namelijk wat zat (wind erbij en dat ding komt nog nauwelijks in z'n 4 op 60 op teller(groot voorwiel)) dus ik ben toe aan wat harder trekken en wat meer power.

Hoe hard zou ik gaan met de volgende set-up op MT?;
* 70cc imitatie,
* 70cc hogedrukkop,
* 16mm carb + spruitstuk (goed afgesteld),
* powerbox,
* powerfilter in ori. luchtbak,
* tandwielverhouding 15-45 met MTX achterwiel,
* Top Performances/Racing (wat was het nou,
racing of performances?) krukas.
Wat is eigenlijk de beste uitlaat op deze set-up?



[This message is edited by MT5 Racer on 20-12-01 12:02]
 

Dit topic is 3186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved