Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #2450 - benzineverbruik
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 3169 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Woeter |
18-12-01?22:07 |
Posts: 2832 |
We kunnen natuurlijk nooit precies zeggen hoeveel ie gaat zuipen, ik ben me glazen bol vergeten...
reken maar dat ie meer gaat zuipen, ik denk beetje richting 1:20 ofzo
ook afhankelijk van je carb en uitlaat natuurlijk
|
|
|
|
Sneks |
18-12-01?22:12 |
Posts: 2499 |
ik rijd nou met 70malossi, 20mm mikuni, proma 80 rond de 1 op 22. Dus dat zuipen valt best mee, maar het hangt idd. sterk af van je rijgedrag, als ik altijd volgas rijd, rijd ik rond de 1 op 10 ofzo. Maar als ik lange rechte stukken rijd kan ik 90 rijden met nog geen half gas.
Zuipen hangt sterk af van sproeier maat, en die hangt weer sterk af van carb. Ga niet rondrijden met een te kleine sproeier omdat het anders teveel zuipt. Je sloopt je cilinder.
Volgens mij zuipt een laagtoerig 70cc cilinder minder als een hoogtoerige (snelle) 50cc cilinder
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
schakelbrommerfan |
18-12-01?22:35 |
Posts: 55 |
ok bedankt, ehm.. weten jullie trouwens ook of een 70zeta goed is voor een nsr? Ik wil die misschien gaan kopen namelijk en wat voor carbarateur kan ik het beste daar bij doen?? Een proma zal wel goed genoeg er voor zijn he, en zal dan wel rond de 1 op 20 rijden of niet?
|
|
|
|
Ronald |
18-12-01?22:37 |
Posts: 956 |
met mijn 70cc en 20mm (en proma uitlaat), ietsje te rijk afgesteld reedt ik 1 op 20, en dan maakte ik echt veel toeren
|
|
|
|
speedymark |
18-12-01?22:46 |
Posts: 605 |
zeta is wel goed spul, dat wil wel gaan mits goed afgesteld, je moet er minimaal een 16mm onder gooien, het liefst een 20mm, proma is wel goed ja maar als je toch spullen aan het kopen ben koop dan een homoet, kost nog geeneens zo bar veel meer en heeft toch een stuk brutere power en sound
|
|
GUMMEN RULEZZZZZ |
|
Steve_ZHC |
19-12-01?00:08 |
Posts: 2716 |
Quote: Originally posted by: Hans F.?
Zuipen hangt sterk af van sproeier maat, en die hangt weer sterk af van carb. Ga niet rondrijden met een te kleine sproeier omdat het anders teveel zuipt. Je sloopt je cilinder.
Volgens mij zuipt een laagtoerig 70cc cilinder minder als een hoogtoerige (snelle) 50cc cilinder
Oftewel: neem een imitatie 70 ipv een eurocilindro of zeta 50?
trouwens, bij een 70 is het aan te raden om een race krukas te nemen, maar ook bij imitatie?
|
|
|
|
Sneks |
19-12-01?00:21 |
Posts: 2499 |
race krukas
Die hebben alleen scooters toch nodig
Bij honda's gebruiken ze in de race zelfs nog de originele as
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
MBBBBBB |
19-12-01?13:21 |
Posts: 2340 |
nog ff over de sproeiermaat
ik heb een snelle 50imi met 12mm carb en sproeier 85 is dat redelijk?
|
|
|
|
schakelbrommerfan |
19-12-01?14:49 |
Posts: 55 |
ok bedankt, ik zal eens kijken of ik die 70zeta ga halen eerst effe wat geld verdienen, ik denk dat ik eerst effe een 20mm mikunie bestel en die zolang effe op mijn 50 standaard leg en in voorjaar een 70 zeta koop, ik laat namelijk binnenkort mijn brommer spuiten, dus moet ik wel effe betalen, maar bedankt.
|
|
|
|
Siepie Wokkel |
19-12-01?14:56 |
Posts: 3888 |
als je goedkoop aan een 24mm kan komen, moeje die kopen, dat rijd echt relaxed op een zeta en een homoet pijpje dat trekt mooi door en rijd ook nog hard. ennuh mijn 70cc polini met 20mm zuipt nie zo veel d8 ik maar 32mm moetje niet hebben :n dat suipt echt als een gek man :n
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
Joost |
19-12-01?16:17 |
Posts: 1108 |
Hmm, brandstof verbruik is nog moeilijker te schatten dan de snelheid van een set-up. Het hangt vooral af van hoe erg je cilinder getuned is. Mijn orginele malossie 70cc dee 1:45 tijdens de meeting. Maar ja, die rijdt dan ook maar 85-90. Een getunede imi doet daar in tegen al snel 1:15.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Sneks |
19-12-01?16:30 |
Posts: 2499 |
Het hangt ook nog flink af van je rijgedrag. En dus ook van waar je rijd.
Op welke toerentallen je rijd. etc.
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
verwijderd |
19-12-01?17:32 |
Posts: 4082 |
hangt er sterk vanaf hoe slecht je cilinder getuned is, een goed getunede cilinder zuipt minder dan een slecht getunede cilinder.
ik zou er een tekleine sproeier in doen. dan zuipt ie minder (wel om de 200km een nieuwe cil kopen, maar hij zuipt niet! )
|
|
|
|
Rene |
19-12-01?23:38 |
Posts: 2573 |
Quote: Originally posted by: Joost?Moesker
Mijn orginele malossie 70cc dee 1:45 tijdens de meeting. Maar ja, die rijdt dan ook maar 85-90.
1:45??? wow, hing je dan de helft van de
tijd aan bij een andere brommer ofzo?
|
|
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals |
|
Steve_ZHC |
20-12-01?11:54 |
Posts: 2716 |
Quote: Originally posted by: Hans F.?
race krukas
Die hebben alleen scooters toch nodig
Bij honda's gebruiken ze in de race zelfs nog de originele as
Met race-krukas bedoel ik gewoon een sterkere krukas zoals Top Performances ofsow...
Maar moet je die er nu wel of niet in plaatsen als je je blokje gezond wil houden, want ik ben 50 snel namelijk wat zat (wind erbij en dat ding komt nog nauwelijks in z'n 4 op 60 op teller(groot voorwiel)) dus ik ben toe aan wat harder trekken en wat meer power.
Hoe hard zou ik gaan met de volgende set-up op MT?;
* 70cc imitatie,
* 70cc hogedrukkop,
* 16mm carb + spruitstuk (goed afgesteld),
* powerbox,
* powerfilter in ori. luchtbak,
* tandwielverhouding 15-45 met MTX achterwiel,
* Top Performances/Racing (wat was het nou,
racing of performances?) krukas.
Wat is eigenlijk de beste uitlaat op deze set-up?
[This message is edited by MT5 Racer on 20-12-01 12:02] |
| |