Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - contact punten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1123 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24465 - contact punten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wageningen 5-12-2004 11:55 Print topicpost
Posts: 341
heyy mijn contact punten willen niet meer van elkaar af k weet dat ik ze opnieuw af moet stellen maar ik weet niet hoe kan iemand me dat aub stap voor stap zeggen??
thx
 
pruttel, pruttel...... plop!!!

[RRT] Lost-P 5-12-2004 12:10 Print reply
Posts: 4578
zitten vast met een boutje die draai je beetje los, dan kun je die punten stellen, en dan draai je m weer vast...als ze goed staan
 
Chille Tune shit dan
wageningen 5-12-2004 12:23 Print reply
Posts: 341
gedaan maar als k t vliegwiel ronddraai dan blijven ze op elkaar ook nadat ik dat gedaan heb

 
pruttel, pruttel...... plop!!!
puchracer12 5-12-2004 12:24 Print reply

Posts: 112
ze kunnen ook gewoon versleten zijn en in elkaar gebrand zijn. heb ik ook eens gehad met mun puch, gewoon ff nieuwe kope as je ze niet meer van elkaar krijgt. as je ze wel van elkaar krijgt fftjes met een licht schuurpapiertje derover schuren dat ze weer goed contact maken. succes
 
puch tuned to the max{i}
Honda- mt 5-12-2004 13:35 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wageningen

gedaan maar als k t vliegwiel ronddraai dan blijven ze op elkaar ook nadat ik dat gedaan heb



Helemaal naar rechts draaien, dan nog niet is je nokje eraf. Dan nieuwe kopen.

Tip: Koop geen imi contactpunten.
 
Almer 5-12-2004 15:05 Print reply

Posts: 3325
Ik zal het je wel uitleggen... contactpunten branden niet inelkaar want ze worden niet heet...

Je vliegwiel heeft een conus, en als je eraan draait ZOUDEN de contactpunten open moeten gaan, doordat de diameter op 1 plek groter is.
Nu zet je het vliegwiel zo op dde krukas dat de contacpunten open ZOUDEN horen te gaan, dus op het wijdste punt, en begin je af te stellen met een voelermaat, 35/100 is genoeg (belangrijk voor een GOEDE vonk, en dus GOED lopen van de motor). Nu zet je de contactpunten weer vast, en controleer je of ze echt goed staan. Nu moet het vliegwiel nog op tijd zetten, dit komt erg precies! Als de zuiger 1mm voor het BDP (=bovenste dode punt) is, moeten de contactpunten opengaan, dan geeft hij pas een vonk! Succes!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Ed Honda CB50J 5-12-2004 15:12 Print reply

Posts: 4190
Nou, heb het gisteren ook gedaan met de Puch, zuiger was versleten en ontsteking timing was verkeerd..

Gewoon op de gok gedaan, gelijk goed

en ja, ik ben goed

Maarja, idd zuiger op BDP zetten, schroefje van de contact-puntjes los draaien, voelermaatje van 0.35mm er tussen, schroefje weer aan draaien. Klaar

Of je doet net als mij op de gok als je geen voelermaatje hebt liggen, gaat bij mij tot nu toe altijd goed, ook met me DT ging het altijd goed
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Teunmenator 5-12-2004 15:51 Print reply

Posts: 2524
het netst is natuurlijk om het met voelermaatjes te doen. Alleen was het bij mij zo dat er geen 0.35 bijzat. Het makkelijkst is eigenlijk om het een beetje netjes in te schatten (is helemaal niet zo moeilijk). En dan moet de 0.3 er door moeten gaan zonder iets te raken. en die 0.4 moet het net een beetje aan de kant duwen dan is het goed.
 
mr200r 5-12-2004 16:55 Print reply
Posts: 5122
Met een pakje vloeitjes uit je shagbuil gewoon de kaft van het pakje vloei=.40 ong.
 
mr200r
wageningen 5-12-2004 17:01 Print reply
Posts: 341
jeejtje bedankt voor de tips t werkt nu ik wist niet waarom hij t niet deed maar k begrijp t systeem nu dat de binnekant van t vliegwiel niet overal even dik is en tegen de contact puntjes drukt en uit elkaar haald.

maar nu doet i t nog niet :S dus of de contactpuntjes zijn naar de kl*te of de condensator is niet goed want ik heb een condensator van een fs1 op een dt gezet (hebben allebei 2 draadjes en 50cc gaven ze me die eerst imi maar die paste niet )
 
pruttel, pruttel...... plop!!!

Dit topic is 787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved