Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Heeft dit invloed?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24441 - Heeft dit invloed?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MikeMT 3-12-2004 23:04 Print topicpost
Posts: 17
Oke ik heb een oude Mt opgekocht van iemand tijdje geleden....dus ik heb geen idee hoe oud alles is..maar ik merk wel dat me mt in zijn 4de versnelling heel erg moeizaam op gang komt met een windje tegen gaat ie zelfs langzamer rijden (nogal lullig als dat voor me school gebeurt) Kan dit een Versleten cillinder zijn(nog nooit een cillinder openhad dus dat doe ik ff nog niet)
Of is het misschien een viese Carb.??

2de vraagje ....als ik me MT btje goed wil afstellen waar meot ik dan allemaal op letten enz?

Alvast bedankt!!
 

honda_2takt_power 3-12-2004 23:09 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MikeMT

Oke ik heb een oude Mt opgekocht van iemand tijdje geleden....dus ik heb geen idee hoe oud alles is..maar ik merk wel dat me mt in zijn 4de versnelling heel erg moeizaam op gang komt met een windje tegen gaat ie zelfs langzamer rijden (nogal lullig als dat voor me school gebeurt) Kan dit een Versleten cillinder zijn(nog nooit een cillinder openhad dus dat doe ik ff nog niet)
Of is het misschien een viese Carb.??

2de vraagje ....als ik me MT btje goed wil afstellen waar meot ik dan allemaal op letten enz?

Alvast bedankt!!
wat is je vertanding en afstellen moet jff in de faq kijken
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
MikeMT 3-12-2004 23:16 Print reply
Posts: 17
Ik heb geen flauw idee wat mijn tandhwielverhouding is... gewoon standaart
 
Abarth-500 3-12-2004 23:18 Print reply

Posts: 1532
Tel de tandjes dan, of nog slimmer, kijk welk getal er op de tandwielen staat.
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Ariej 3-12-2004 23:18 Print reply

Posts: 3685
heb je toevallig een gianelli uitlaat
schijnen het ook raar te doen in de 4e versnelling
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
MikeMT 3-12-2004 23:18 Print reply
Posts: 17
owh hahah sorru ( ben n00b) nog niet aan gedacht ga ik morgen ff doen!
 
MikeMT 3-12-2004 23:19 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

heb je toevallig een gianelli uitlaat
schijnen het ook raar te doen in de 4e versnelling



Nope heb Techno Demper erop zitte
 
Abarth-500 3-12-2004 23:20 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

heb je toevallig een gianelli uitlaat
schijnen het ook raar te doen in de 4e versnelling


Ik hoop maar dat je dit niet serieus bedoelt..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
THOMASJEUHHH 3-12-2004 23:21 Print reply

Posts: 4159
ik denk dat het aan de twv licht maar ik kan het ook zo mis hebben
 
bwoaahhppp,,..
Joscross 3-12-2004 23:23 Print reply

Posts: 12501
Topicstarter, het kan aan meerdere dingen liggen:

Een te zware tandwiel verhouding
Versleten zuiger/cilinder
Aan de afstellling

Ik zou als eerste ff kijken of je tandwielverhouding wel klopt, dus de tandjes tellen, en hier posten plus de setup van je brommer, dan kan het volk hier wel raden of het een beetje goed zit..

Daarna zou ik kijken of de afstelling wel in orde is, heel simpel te controlen: Draai je bougie uit de cilinderkop en bekijk de electrodes. Als deze bruin zijn is de boel in orde, zijn ze zwart of grijs dan moet je je brommer (laten) afstellen.

Als dat ook in orde is dan zou ik toch ff je cilinder er af halen. Meestal kan je al snel zien of de boel versleten is, dan zit er zwarte aanslag op de zijkant van de zuiger onder de zuigerveren. Ook kan je kijken of de boel in orde is door een zuigerveer van de zuiger af te halen, die in de cilinder te klemmen en dan je cilinder in het licht houden. Zie je licht tussen de veer en de wand door komen dan is de boel versleten.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 3-12-2004 23:26
 
Ariej 3-12-2004 23:24 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500

[...]


Ik hoop maar dat je dit niet serieus bedoelt..



http://www.brommerforum.nl/parts/detail/92

hoge powerband en dat ie hem dan niet genoeg omhoog krijgt?

evt samen met zware vertanding
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
MikeMT 3-12-2004 23:27 Print reply
Posts: 17
Setup...wat moet ik dan allemala vermelden...cillinder inhoud...carb type enz?
 
Joscross 3-12-2004 23:27 Print reply

Posts: 12501
Juh
 
MikeMT 3-12-2004 23:32 Print reply
Posts: 17
OKE poging tot setup te vermelden...

Carb = 13mm Keihin
Cill.= 50 CC (met 70cc kop)
Luchtfilter = Origineel Honda filtertje
Uitlaat = Techno net zoals de demper ook een techno

Tandwielverhouding staat me iets bij en dan gok ik dit ook maar 13/45 dacht ik.

Sproeier had ik op internet gevonde is dat als deze standaart is de maat dan 60 is...

Als ik iets fouts vermeld correct me if im wrong...zit nog maar net in de bissniss

 
Joscross 3-12-2004 23:34 Print reply

Posts: 12501
Vertanding zou ie makkelijk moeten trekken
Ik zou eens even heel snel op zoek gaan naar een 50 kop
 
MikeMT 3-12-2004 23:35 Print reply
Posts: 17
Hoeso? maakt dat veel uit dan een grotere kop op een 50cc ?
 

Dit topic is 1106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved