Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wat moet ik doen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #24440 - wat moet ik doen?
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 4-12-2004 13:37 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

[...]
Ik zet er nu een 50cc op en 13mm ori en begrens hem in de uitlaat. En typen ik was gister niet zo helder


moet meer dan voldoende zijn, mijn mb was ook volledig origineel, dus 50 ori, 13 keihin en ori uitlaat. was goed stil en reed net iets over de 50.
 
Honda RC-33
Remco RS 4-12-2004 13:44 Print reply

Posts: 11463
ik haal 57
 
honda_2takt_power 4-12-2004 13:45 Print reply

Posts: 6744
k dan maar het si 50cc getuned maar ach beter als 20cc teveel
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Remco RS 4-12-2004 13:45 Print reply

Posts: 11463
spons in je demper doen

ff snel andere cilinder en carb erop, valse lucht laten trekken... of:

een stuk tape over de luchtinlaat doen, dan loopt het net en heb je heel weinig kW


* edit: dat laatste had iemand op BF eens met een NSR gedaan, en had toen 0,4 kW ofzo

Dit bericht is ge-edit door Remco MB op 4-12-2004 13:46
 
Apriliars105 4-12-2004 14:32 Print reply

Posts: 6111
maar moet je nou je brompie gaan laten zien, en als hij weer origineel is. Krijg je dan ook geen boete?
 
As finishing touch, God created the Dutch
zx7r rider 4-12-2004 15:51 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


volgens mij mag je 96dB hebben oid, en das echt zacht

weet je hoe een ori snor scooter klinkt? nou zo ong moet ie klinken, ik heb nu 95dB oid en klinkt voor geen meter

enige fijne is dat je ong meer rijwind en regen hoort dan uitlaatgeluid

en TS zolang je je licht fixt en gewoon een ring in je uitlaat doet, kan je die 70cc wel laten zitten, waarschijnlijk halen ze em toch niet uit elkaar voor je neus...

96Db voor een 50cctje ha
96cc voor een 1000cc ja,zal eerder iets van een 80Db zijn.
 
zx7r rider 4-12-2004 16:02 Print reply
Posts: 18
ik had vroeger +-100Db.Mij hoorde je van een paar km al afkomen.
Flikken zeiden eens iets uit hun combi met de micro(verstond hen niet), zal wss iets geweest zijn van stop (reed hen vorobij aan 80 ofzo) , heb ze gewoon afgeschut,al?ja ben op de weg iets verder gestopt,zij hebben zich netje links geparkeerd en ik heb rechtsomkeer gemaakt(mn open luchtfilter zat er al niet meer op,had die geruild voor een origineel).Zat wel met een 70cc natuurlijk=> bij volgas whielies

Jou oplossing: niet meer stoppen!
of alles origineel zetten en zeker ori uitlaat zetten of andere met E keurmerk.
Die technigas krijgt je niet veel stiller.

Ha wat is motorijden zalig,lekker rondtuffen met 125pk boven de 250km/u trekt hij wel minder .
 
zx7r rider 4-12-2004 16:06 Print reply
Posts: 18
ik zou die 70cc cilinder laten steken(flikken letten daar niet op en er zit toch een kap op niet?),paar varioringen steken (heb ik ook gedaan) bij de verkoop(liep 50km/u
Al? zelf varioringen bijslijpen he.
En de originele uitlaat erop steken/lenen(ga wel om een nieuwe dichting anders zit je zeker over de Db grens.
 
Blukaap2 4-12-2004 16:06 Print reply

Posts: 9953
Het is een MT en daar zie je vd buitenkant makkelijk of de cilinder origineel is of niet.

daarnaast weet ik vrij zeker dat het max toegestaan geluid van een brommer boven de 90dB ligt
 
Stoere brommers
Joscross 4-12-2004 16:08 Print reply

Posts: 12501
97

Toch ruim 3 keer zo hard
 
The Catfish 4-12-2004 16:08 Print reply

Posts: 1337
50cc brommer: 97dB
snorbrommer: 90dB
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
zx7r rider 4-12-2004 16:10 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Het is een MT en daar zie je vd buitenkant makkelijk of de cilinder origineel is of niet.

daarnaast weet ik vrij zeker dat het max toegestaan geluid van een brommer boven de 90dB ligt

op mn motodemper(600cc) van mn vorige motor stond 80Db(E3).
Voor die ouwe brommerkes gelden mss andere regels
 
Joscross 4-12-2004 16:11 Print reply

Posts: 12501
Dat betekend volgens mij gewoon dat ie 80 decibel produceerd?

Wel wat weinig:S

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 4-12-2004 16:11
 
Blukaap2 4-12-2004 16:12 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r rider

[...]

op mn motodemper(600cc) van mn vorige motor stond 80Db(E3).
Voor die ouwe brommerkes gelden mss andere regels


Voor brommers gelden idd andere regels.
En het zou goed kunnen dat de meetafstand ook verschilt.

ow btw: dat is bij zoveel duizend toeren, volgas hoor je heel wat meer meestal.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 4-12-2004 16:13
 
Stoere brommers
lamahoofd 4-12-2004 18:36 Print reply

Posts: 3432
Ja 97 dcB en dat moet op 1 meter afstand worden gemeten
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen

Dit topic is 6341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved