Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer loopt op in toeren in z'n vrij

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1187 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24429 - Brommer loopt op in toeren in z'n v...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wyk_rs 7-12-2004 19:49 Print reply

Posts: 58
denk s na, op een gegeve moment kan al die vloeistof niet meer verbrand worden, en komt het gewoon als water je cil. in, en water kan je nie samenpersen, dus kan ie niet meer verder
 
Blorn 7-12-2004 19:51 Print reply

Posts: 13825
Denk es na, het verbrand zoiezo al niet. En het word zo de uitlaat in geperst, daarom rookt het ook zo.

Bovendien is de druk in de verbrandingskamer hoger als in de koelmantel, dus bij een opgaande slag houd hij de KVS zoiezo al buiten.
 
wyk_rs 7-12-2004 19:51 Print reply

Posts: 58
niet beter weet, treurige ervaring, en wil gewoon niet dat het een ander ook overkomt

 
christianos 7-12-2004 19:51 Print reply

Posts: 20445
ZUGT..

dooooommm..

ontopic: Ik zou voor de rechter krukaskeering gaan, dat verklaart de rook, het klint misschien gek maar ruik eens aan de rook, carterolie ls het verbrand geeft het een heel andere lucht dan 2 takt olie die verbrand.

Dit bericht is ge-edit door christianos op 7-12-2004 19:52
 
wyk_rs 7-12-2004 19:53 Print reply

Posts: 58
klopt, de druk is in de compr. kamer hoger dan in de koelmanter, maar wanneer je zuiger naar benede gaat zuigt ie de cil. vacu?m en dan zuigt hij de kvs naar binnen, wanneer het samenperst is de zuiger al boven het lek en kan het er dus niet meer uit persen

 
christianos 7-12-2004 19:55 Print reply

Posts: 20445
boven het lek, je zegt dat het lek in de koppakking zou zitten?
lol de eerste brommer die met een zuiger die boven de kop uitkomt..

edit: ZIJN REPLY

Quote:
stop meteen met starten en rijden!!!
tenminste is hij watergekoeld? mijn tsx (oud ding) is gewoon luchtgekoeld, maar witte rook komt toch vaak van koelvloeistof, als ie idd watergekoeld is is waarschijnlijk je koppakking lek op het punt waar de koelvloeistof langs de cil. loopt en komt er vloeistof in de cil... als hij gewoon luchtgekoeld is weet k nie welke vloeistof het dan kan zij die wit rookt, maar iig deze vloeistof verbrand er extra bij waardoor hij harder gaat lopen, maar als er teveel bij komt kan de zuiger het niemeer samendrukken, is zegmaar de compressiekamer te klein, en kan je zuiger niemeer verder draaien, en zal je krukas of drijfstang of wat ook breken! dus kijk eers naar de koppakking!!!
is die van jouw watergekoeld????
(pfffff wat een verhaal)

maar goed succ6 ermee!




Dit bericht is ge-edit door christianos op 7-12-2004 19:56
 
Blorn 7-12-2004 19:56 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wyk_rs

klopt, de druk is in de compr. kamer hoger dan in de koelmanter, maar wanneer je zuiger naar benede gaat zuigt ie de cil. vacu?m en dan zuigt hij de kvs naar binnen, wanneer het samenperst is de zuiger al boven het lek en kan het er dus niet meer uit persen

Denk es na mafkees, zodra de zuiger omhoog gaat perst hij het het uitlaatkanaal in, en maar een klein deel zal worden samen geperst.

Wat het verders met je smering doet heb ik het niet over.... (Jij namelijk ook niet )
 
poesje 7-12-2004 20:55 Print reply

Posts: 156
jonges geen ruzie maken om mij he

maruh k denk dat k mares ff alles na ga kijke, waaronder rechter krukas keering enz. ma is dit veel werk?

 
IK BEN GEIL! wie ben jij...?
WoLdRiNG 7-12-2004 21:01 Print reply
Posts: 251
Maar hij heeft wel een beetje gelijk. je kunt namelijk met de auto ook een zogenaamde waterslag maken.

Dat is als bijvoorbeeld je koppakking scheurt, lekraakt of een scheur in de cilinderbus, dat er daar door relatief veel kvs in je verbrandings kamer komt.
Door dat vloeistof practisch niet samendrukbaar is, is het buigen of barsten (waarschijnlijk kapotte drijfstang en zuiger)

Met een watergekoelde brommer zou dit ook kunne gebeuren.
 
wyk_rs 7-12-2004 21:20 Print reply

Posts: 58
kijk aan, iemand die het snapt........en vandaar mijn eerste vraag, is het een watergekoeld, want als hij luchtgekoeld is kan het goed zijn dat het bij een keerring vandaan komt!
 
WoLdRiNG 7-12-2004 21:26 Print reply
Posts: 251
maar ik zou eerst naar keering kijken. dat is wel het waarschijnlijkste.
 
wyk_rs 7-12-2004 21:31 Print reply

Posts: 58
jep, en keerring vervangen is best wat werk, blok moet uit elkaar, en pas op bij je koppelingshuis, als je je platen eraf hebt gehaald, kom je een moer tegen, als dees te vast zit ga dan niet het kopplingshuis proberen tegen te houden, dan heb je kans dat een van de boutehuisjes (waar je platen overheen zitten) afbreekt (ook gehad) moest een nieuw koppelingshuis, haal hem los met een luchttol!!
 
christianos 7-12-2004 21:31 Print reply

Posts: 20445
EEN AUTO ja, maar auto is 4 takt en een TS 2 takt, das tog wel een klein verschilletje...

maar lees en huiver

Quote:
stop meteen met starten en rijden!!!
tenminste is hij watergekoeld? mijn tsx (oud ding) is gewoon luchtgekoeld, maar witte rook komt toch vaak van koelvloeistof, als ie idd watergekoeld is is waarschijnlijk je koppakking lek op het punt waar de koelvloeistof langs de cil. loopt en komt er vloeistof in de cil... als hij gewoon luchtgekoeld is weet k nie welke vloeistof het dan kan zij die wit rookt, maar iig deze vloeistof verbrand er extra bij waardoor hij harder gaat lopen, maar als er teveel bij komt kan de zuiger het niemeer samendrukken, is zegmaar de compressiekamer te klein, en kan je zuiger niemeer verder draaien, en zal je krukas of drijfstang of wat ook breken! dus kijk eers naar de koppakking!!!
is die van jouw watergekoeld????
(pfffff wat een verhaal)

maar goed succ6 ermee!


Quote:
klopt, de druk is in de compr. kamer hoger dan in de koelmanter, maar wanneer je zuiger naar benede gaat zuigt ie de cil. vacu?m en dan zuigt hij de kvs naar binnen, wanneer het samenperst is de zuiger al boven het lek en kan het er dus niet meer uit persen



dit kan dus niet.., want het is een koppakking!! (volgens hem..)




Dit bericht is ge-edit door christianos op 7-12-2004 21:32
 
wyk_rs 7-12-2004 21:33 Print reply

Posts: 58
ja, sorry, dat was idd onduidelijk, het zou natuurlijk ook je voetpakking kunnen zijn waar hij lekt! (mijn fout)

 
John Huijben 7-12-2004 21:34 Print reply

Posts: 2433
dus als iemand je vertelt dat water fikt dan zou je het nog geloven ook ?
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 3507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved