Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koeling mt i.v.m spatbord

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24401 - koeling mt i.v.m spatbord
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Palava 2-12-2004 13:20 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface

Ik denk dat het inderdaad ook meer aan het afstellen ligt, bij mijn MT5 heb ik er juist extra een dicht spatbord met spatlap opgezet omdat er anders met regenachtich weer veel water bij mijn cilinder en bougiedop kwam waardoor de bougie kortsluiting maakte



KOOP een waterdichte bougiedop...:S
en anders..dr Zijn sprays (ervaring) die een soort rubber laagje erover leggen...compleets waterdicht

edit..ze waren me voor


Dit bericht is ge-edit door Palava op 2-12-2004 13:22
 
JCG 2-12-2004 17:21 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Oke.

Uhh, hoe breed is een gemiddeld MT cilindertje ?
Hoe breed is een gemiddeld spatbord ?
Voorkant vd cilinder word voor de helft afgedekt door het spatbord en zeker rond de uitlaatpoort en cilinderkop (wat het warmste is).


BTW: 1:30 smeren is ook maar onzin




Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 2-12-2004 11:52
ooit een MTje in de windtunnel gezet? Je hebt geen idee hoe de lucht precies stroomt. Ik ook niet maar lijkt me dat het lucht tussen je spatboord en cilinder precies stil staat, dus geen koeling geeft.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 2-12-2004 17:23
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Blukaap2 2-12-2004 17:26 Print reply

Posts: 9956
Dat is ook mijn vermoeden (zal iig geen 'schone' lucht zijn)
Maar met een spatbord met sleuven gaat het er dan gewoon door en word ie daar iig wel gekoeld ipv niet/nauwelijks.

Sleuven worden er niet voor niks in gezet hoor.
 
Stoere brommers
MTX-speed 2-12-2004 17:37 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

blablablabla.....bla.....

BTW: 1:30 smeren is ook maar onzin


Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 2-12-2004 11:52


1:30 smeren onzin? Waarom? Bedoel je MET gebruik van oliepomp? Argumenten?
De langstlopende cilinders hier bij mij in de buurt smeerden allemaal rond de koers van 1:30. Ikzelf 1:25 met mijn 110 malossi. Uitlaat gaat niet dichtzitten (ik gebruike GOEDE olie). Prestaties hebben er niet merkbaar onder te lijden. Dus waarom ook niet? Beter te veel olie dan te weinig naar mijn mening.
Een kennis van mij heeft met zijn 110-malossi al dik 13000 kilometer gereden met de eerste zuiger. En deze kon nog wel even mee. Hij smeerde ook 1:25. Niks mis mee lijkt mij dus.
BTW: veel 2-takt-buitenboordmotoren in de scheepvaart worden zelfs standaard 1:25 gesmeerd. Is wel niet te vergelijk misschien omdat ze een veel kortere slag hebben, maar toch...
 
JCG 2-12-2004 17:39 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Dat is ook mijn vermoeden (zal iig geen 'schone' lucht zijn)
Maar met een spatbord met sleuven gaat het er dan gewoon door en word ie daar iig wel gekoeld ipv niet/nauwelijks.

Sleuven worden er niet voor niks in gezet hoor.


powerboxen worden toch ook gemaakt.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
[RRT] Lost-P 2-12-2004 17:39 Print reply
Posts: 4578
1:25 of zelfs 1:30 is gewoon fakking overdreven voor je brommer...
 
Chille Tune shit dan
Blukaap2 2-12-2004 17:40 Print reply

Posts: 9956
Waarom ?
Waarom zou je in godsnaam 1:30 smeren als 1:40 ook meer dan zat is ?
Moet je gewoon fatsoenlijke olie pakken en het zaakje goed afstellen blijft wel heel hoor.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


powerboxen worden toch ook gemaakt.


En werken ook, mits juist uitgevoerd .

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 2-12-2004 17:40
 
Stoere brommers
Ed Honda CB50J 2-12-2004 17:54 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

1:25 of zelfs 1:30 is gewoon fakking overdreven voor je brommer...


idd, 1:35 maximaal.. 1:25 is echt onnodig, prestatie's lijden daar dus echt wel onder... meer olie en dus minder benzine. blablabla...

Als je 1:25 smeert gaat het olie elkaar in de weg zitten en wordt 1/3 van de olie gewoon verbrand zonder dat het ook maar iets heeft gesmeerd.. Niet nodig dus...

Denk dat gemiddeld 1:40 goed genoeg is, of je moet extreem setup hebben wat ongeloofelijk toeren naait. Dan zou ik pas naar 1:30 gaan kijken, maar hou dat maar apart voor de racerij...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
MTX-speed 2-12-2004 18:06 Print reply

Posts: 1229
Tsja, ik heb anders nooit last gehad dat m'n brommer overmatig stotterde en dergelijken en smeerde toch altij 1:25. Alleen een mooi pluimpje met koude motor, mar wanneer deze warm was had ik nergens last van. Het is zelfs mogelijk om voor een derde op diesel te rijden dus waarom zou mengsmering 1:25 de prestaties zwaar beinvloeden?

uh sorry, da ik een beetje off-topic ga....

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 2-12-2004 18:11
 

Dit topic is 1486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved