Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blok mt5 splitsen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24393 - blok mt5 splitsen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikkie 3-12-2004 16:51 Print reply

Posts: 235
oke bedankt daar had ik dus een schroevendraaier tussen en toen was ik aan die schroef gaan draaien maar dat vond die schroevendraaier niet zo leuk en nu heb ik er 2 haha
 
harm_mt 3-12-2004 17:29 Print reply
Posts: 36
Als je alles van je blok eraf hebt liggen en alles los hebt.

Moet je hem op de koppelingskant leggen (op 2 houten blokken zodat ie vlak ligt).

En dan met een rubbere hamer zachtjes op de
krukas en voortandwielas en de schakelas tikken.

En dan met je andere hand de kant waar je op tikt een klein beetje optillen!!

En huppakeee je blok gaat zo hendig open!!

Bij mij tenminste altijd en anders gewoon wat harder slaan met die rubberen hamer.
 
Honda_driver 3-12-2004 17:54 Print reply

Posts: 1574
Ik zou die moer toch maar eens los draaien. De krukas en het lager zitten aan elkaar vast en dat zit vast in het carter. Het is dan de vraag waar die als eerst los zal gaan.
Als je die moer los draait kan het veel makkelijker gaan. Als je het niet zoekt om een moer meer of minder los te draaien moet je niet aan een blok beginnen
 
Dikkie 3-12-2004 18:22 Print reply

Posts: 235
jah en dat wil ik dus wel alles los draaien daarom ook dit topic.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-12-2004 18:32 Print reply

Posts: 10835
je moet die halve schroevendraaier (of een andere) met het handvat tussen de wangen van de krukas duwen en dan de krukas draaien totdat de schroevendraaier tussen krukas en carter klem zit. Dan kan je de moer eraf draaien.
(hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MartijnV 3-12-2004 18:39 Print reply
Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

je moet die halve schroevendraaier (of een andere) met het handvat tussen de wangen van de krukas duwen en dan de krukas draaien totdat de schroevendraaier tussen krukas en carter klem zit. Dan kan je de moer eraf draaien.
(hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)


Dat lijkt me nou niet echt een slimme actie, als de moer op de krukas met loctite vastzit vraag om je diepe krassen in je carter.
Ik gebruik altijd een met rubber beklede tang en schroevendraaier (schroevendraaier door het smallend en de tang onder de schroevendraaier leggen).
De oplossing met een doek tussen de tandwielen is waarschijnlijk nog beter.
 
thahondaman 3-12-2004 18:58 Print reply

Posts: 523
grapjas ja dan breekt je smallend af heb er zo al een paar gezien die het smallend doormidden hadden
gewoon achterkant schroevendraaier tegen bigend aan en zo blokkeren (in het carter) dan gerichte klap en moer is los (klap op ringsleutel) geen steek pakken dan heb je moer zo dol


 
een echte man rijdt op een honda mb
bereheer 3-12-2004 19:00 Print reply

Posts: 1901
'k sla er altijd rusttig een schilmes tussen en dan bij de ophangpunten (waar geen olie zit) er met de schroevendraaier voorzichtig tussen
 
bloaze manne, meej diene woage!
Dikkie 4-12-2004 11:55 Print reply

Posts: 235
oke dan ga ik er eens een rubbere tang tussen doen. maar als die moer er dan af is kan ik hem dan makkenlijk openen?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-12-2004 12:55 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

grapjas ja dan breekt je smallend af heb er zo al een paar gezien die het smallend doormidden hadden
gewoon achterkant schroevendraaier tegen bigend aan en zo blokkeren (in het carter) dan gerichte klap en moer is los (klap op ringsleutel) geen steek pakken dan heb je moer zo dol





Ik zei toch dat je hem met het handvat van de schroevendraaier ertussen moest doen. Krijg je echt geen krassen hoor. En dat handvat heeft hij toch nog over van die schroevendraaier die middendoor is
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
HondaNSRmaster 4-12-2004 13:04 Print reply

Posts: 157
Je moet gewoon pijpsleuteltje 12 13 door je steken en dat hij leunt op beiden carters.
Sleutel 17 op die moer hamer er bij dan gaat hij echt wel los .
En je krukas breekt echt niet komt met het rijden al heel veel kracht op te staan.
 

Dit topic is 2267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved