ironbird |
1-12-2004 22:05 |
Posts: 1096 |
ja, tandwiel van de krukas moet er af.
zit meestal wel aardig vast ja, maar als je iets door je smallend steekt en dan met een tik probeert los te maken moet het wel lukken
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
1-12-2004 22:20 |
Posts: 3697 |
heel simpel om die eraf te krijgen:
stop doek tussen tandwiel, en tandwiel koppeling. Los draaien klaar. Kun je tenminste ook fatsoenlijk kracht zetten.
ik zou ff de bout van de kruk er half opdraaien, rustig tikken. Als dat niet werkt, harder tikken. Niet te hard uiteraard .
Maar normaal komt het zooitje er toch wel redelijk makkelijk uit elkaar hoor.
zou niet zo'n staaf tussen small end steken. staat mij iig nooit echt aan. Heb altijd het idee datk dan iets ga doorbreken ofzo....
Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 1-12-2004 22:21
|
|
|
|
Da Dogfather |
1-12-2004 23:37 |
Posts: 180 |
Ik doe het altijd met een paar tikkies aan de zijkant met een rubberehamer natuurlijk. Dan met een schroevedraaier ertussen, en voila hij is los
|
|
Hoe bedoel je ik ben een vuile hond!!! |
|
Vepsa Artski |
2-12-2004 0:29 |
Posts: 27 |
Ach wat, er zijn zat mt-blokjes te krijge, dus ik raad aan: eenne grote stevige hamer of een grote scherpe zaag en raggen op dat blok...
Ooh ja, electrisch gereedschap zoals een slijptol is ook weleens handig
|
|
|
|
Ariej |
2-12-2004 8:32 |
Posts: 3685 |
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
christianos |
2-12-2004 11:33 |
Posts: 20445 |
Vooral met beleid te werk gaan, ben zelf 4 uur bezig geweest om me eerste blok los te krijgen, maar dat is uiteindelijk ook gelukt (zat lock tide tussen ). Gewoon rustig overal tikken.
go ariej go ariej go ariej!
|
|
|
|
Dikkie |
2-12-2004 20:32 |
Posts: 235 |
oh dus het probleem is dat ik het tandwiel van mijn krukas niet los heb, die zit dus niet vast met een schroef en gaat dus los als ik er wat op tik.
|
|
|
|
Joostvdw |
2-12-2004 20:39 |
Posts: 4789 |
krukas tandwiel hoeft er toch neit af
tenminste, bij mij niet, ik liet em lekker zitten omdat ie zo vast zat ging gewoon goed
EDIT: najah, tandwiel moet er wel af om je lager eraf te krijgen, en tis makkelijker dat te doen als je kruk er nog inzit, maar om te splitsen, hoeft ie er neit af
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 2-12-2004 20:40
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
brommercrazy |
2-12-2004 20:42 |
Posts: 2594 |
met een luchtsleutel moet dat lukken, verder zijn er nog meer goede oplossingen genoemd. Kijk ook even of je linker carter niet uitgesleten is.
|
|
|
|
gonzales |
2-12-2004 20:45 |
Posts: 1319 |
met luchtsleutel . eventueel als der loctite tussen zit wat aceton op de moer gieten . wel oppassen dan voor keringen ensow waar aceton opkomt . die kan je dan beter gelijk vervangen . WAT K SOWIESO DOE !
|
|
burn your rubber not your soul |
|
Dikkie |
3-12-2004 16:34 |
Posts: 235 |
wtf is en lucht sleutel? en welke moer? die hoefde er tog niet af?
Dit bericht is ge-edit door Dikkie op 3-12-2004 16:36
|
|
|
|
richard3 |
3-12-2004 16:38 |
Posts: 5198 |
lucht sleutel het woord zegt het al een sleutel die op perslucht van een compressor gaat en daar zit dus heel veel kracht achter (dezelfde als die ze bij een garage gebruiken )
|
|
op naar de grote brommers |
|
Dikkie |
3-12-2004 16:46 |
Posts: 235 |
ja maar als ik aan die schroef draai dan gaat het krukas gewoon draaien ze zijnden al dat ik die moest blokkeeren maar dat is nog niet gelukt. wat is eiegnlijk precies het smal end?
|
|
|
|
Remco RS |
3-12-2004 16:47 |
Posts: 11463 |
Das toch waar de zuiger zit of is dit n00b...?
Dit bericht is ge-edit door Remco MB op 3-12-2004 16:47
|
|
|
|
Leen |
3-12-2004 16:49 |
Posts: 26877 |
small end is de kant van je zuiger ja
big end zit op krukas
|
|
|
|