Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gaten in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1168 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24373 - gaten in zuiger
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Niellesie- 1-12-2004 15:18 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny3000

hij heeft het niet over dicht plakken, maar over een zuiger met spoelpoorten of een dichte zuiger PAKKEN


ik pak liever een wijf
 
allalallalallalalallalala
zundapp_rs 1-12-2004 15:53 Print reply

Posts: 682
Komen die gaatjes wel voor je inlaatpoort? Op mijn zundapp zuigertje zitten namelijk ook vier kleine gaatjes, maar die dienen denk ik voor koeling of smering ofzo omdat ze niet voor de inlaatpoort komen.
 
Jeroen. 1-12-2004 19:59 Print reply
Posts: 2
Als het goed is is een gat in je zuiger bij je inlaatpoort voor meer spoeling onder je zuiger en meer koeling.
Maar je haalt er meestal niet meer vermogen mee uit, je zuiger slijt alleen maar sneller en is slapper. Je kunt denk ik beter iets anders doen dan een gat in je zuiger om betere prestaties te krijgen.
 
TomosRaging 1-12-2004 20:15 Print reply

Posts: 647
maar ik vind het wel vaag..want vaak zie je dus dat er van die gaten inzitten in de vorm van de inlaat. En bij een tomos zuiger is het helemaal vaag...daar zitten in de ori zuigers en in de somige immi zuigers een heeeel klein gaatje ook bij de inlaat.

de brommerboer wist niet precies waar hij voor diende. Het is wel zo tog dat je inlaat langer openstaat? dus dat er meer benzine in komt.
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
kawa 50 1-12-2004 20:33 Print reply

Posts: 400
't Is gewoon een zuiger gestuurde inlaat. Normaal zal je zuiger de spoelpoort afsluiten verkleinen, en nu blijft de spoelpoort langer open. Dat betekent meer benzintjes en dus meer pret.

En ik zou zelf geen gaten in je zuiger boren, dan help je de warmteafvoer van je zuiger om zeep en je poorttiming wordt er ook niet beter op.

Bij Kreidler kna het wel, mits je weet wat je doet. Je kan er niet zomaar op een willekeurig plaats een willekeurig groot gat in maken.
 

Dit topic is 4313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved