wesleyoostrom |
30-11-2004 23:23 |
Posts: 41 |
das is voor de toestroming van de bezine denk k (spoelpoorten)
|
|
|
|
JCG |
30-11-2004 23:24 |
Posts: 1531 |
ik dacht koeling van je small-end.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Blorn |
30-11-2004 23:24 |
Posts: 13825 |
Spoeling naar de carterruimte en/of koelling voor het smallend.
|
|
|
|
koekoen2000 |
30-11-2004 23:24 |
Posts: 340 |
als je een gat heb voor je inlaat poort is dat om meer mengsel onder je zuiger te laten komen
dwz
meer brandstof dus hogere druk
hogere druk meer compressie
en uiteraard meer snelheid/vermogen
|
|
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU |
|
christianos |
30-11-2004 23:27 |
Posts: 20445 |
heeft het dan zin om gewoon een gat in je zuiger te boren als je er geen hebt? Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000
als je een gat heb voor je inlaat poort is dat om meer mengsel onder je zuiger te laten komen
dwz
meer brandstof dus hogere druk
hogere druk meer compressie
en uiteraard meer snelheid/vermogen
|
|
|
|
danny3000 |
30-11-2004 23:32 |
Posts: 248 |
jawel mits ze een beetje gelijk lopen met je inlaatpoorten, ik raad het je alleen niet aan want het is klote werk. koop dan degene met spoelpoorte in de zuiger is misschien nog wel betere kwaliteit ook
|
|
|
|
JCG |
30-11-2004 23:33 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
heeft het dan zin om gewoon een gat in je zuiger te boren als je er geen hebt?[...]
Ik denk dat je zuiger er een stuk zwakker van word. Maar te zwak, dat weet ik niet
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Blorn |
30-11-2004 23:33 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000
als je een gat heb voor je inlaat poort is dat om meer mengsel onder je zuiger te laten komen
dwz
meer brandstof dus hogere druk
hogere druk meer compressie
en uiteraard meer snelheid/vermogen
Jajaja, waarom slijp je niet meteen het complete zuigerhemd aan de inlaat eraf??
|
|
|
|
Polleke |
30-11-2004 23:35 |
Posts: 419 |
heb het zelf ook erin gemaakt bij een ori 80 (mbx 80cc cil)
gewoon de zuiger en cil erop gezet met een kraspen de inlaatpoorten over tetrokken op de zuiger. grootste stukken eruit geslepen, daarna ruw uitgefraist en met sleutelvijltjes netjes afgewerkt.
cil liep perfect en geen problemen met de zuiger
|
|
Crazy Honda Team |
|
JCG |
30-11-2004 23:38 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Polleke
heb het zelf ook erin gemaakt bij een ori 80 (mbx 80cc cil)
gewoon de zuiger en cil erop gezet met een kraspen de inlaatpoorten over tetrokken op de zuiger. grootste stukken eruit geslepen, daarna ruw uitgefraist en met sleutelvijltjes netjes afgewerkt.
cil liep perfect en geen problemen met de zuiger
Merkt je ook nog iets van meer vermgoen?
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Polleke |
30-11-2004 23:50 |
Posts: 419 |
durf het niet te zeggen, hed heel die cilinder bijgeneunt toen
maar 70 malossi liep met spoelpoort in immi sucker wel beter als zonder, alleen jammer dat ze het geen van beiden lang uithielden
|
|
Crazy Honda Team |
|
bart de schakelgek |
30-11-2004 23:53 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robinv
waar zijn normaal die gaten voor in een zuiger? Is dat soms een beter inlaat voor de benzine? Zal het verder nog voordelen opleveren of kan ik beter gewoon een dichte pakken?
met ducktape?
laat gewoon je zuiger zoals die is
of koop er een die gaten heeft, dan ben je ook weer blij
wil je sneller, koop snellere cilinder/uitlaat of breng je cilinder naar vhs, dies niet zo duur
|
|
Limburger |
|
Neonlampje |
1-12-2004 11:50 |
Posts: 14825 |
Welk type brommer gaat het hier over?
Bij honda b.v zorgen gaten in je zuiger voor een directe aansluiting op je carter wanneer je zuiger zich onderin de cilinder bevindt.. het mengsel hoeft dan niet langs de rok langs de spoelers naar het carter te stromen.. wat dus wel een voordeel is
Kan ook dienen voor koeling, maar dan boor ik liever een gat boven de zuigerpen.
Verder kun je ze niet dicht stoppen.. probeer het maar niet.. dat kan je je cilinder kosten.
|
|
|
|
hondacrosser |
1-12-2004 12:39 |
Posts: 1902 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000
als je een gat heb voor je inlaat poort is dat om meer mengsel onder je zuiger te laten komen
dwz
meer brandstof dus hogere druk
hogere druk meer compressie
en uiteraard meer snelheid/vermogen
koen lul nie als je dr geen verstand van hebt
en gaten in de zuiger is gewoon voor de stroming van het mengsel en koeling van drijfstang lagers
Dit bericht is ge-edit door hondacrosser op 1-12-2004 12:41
|
|
|
|
danny3000 |
1-12-2004 13:30 |
Posts: 248 |
hij heeft het niet over dicht plakken, maar over een zuiger met spoelpoorten of een dichte zuiger PAKKEN
|
|
|
|