Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gaten in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24373 - gaten in zuiger
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robinv 30-11-2004 23:19 Print topicpost
Posts: 151
waar zijn normaal die gaten voor in een zuiger? Is dat soms een beter inlaat voor de benzine? Zal het verder nog voordelen opleveren of kan ik beter gewoon een dichte pakken?
 

wesleyoostrom 30-11-2004 23:23 Print reply
Posts: 41
das is voor de toestroming van de bezine denk k (spoelpoorten)
 
JCG 30-11-2004 23:24 Print reply
Posts: 1531
ik dacht koeling van je small-end.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Blorn 30-11-2004 23:24 Print reply

Posts: 13825
Spoeling naar de carterruimte en/of koelling voor het smallend.
 
koekoen2000 30-11-2004 23:24 Print reply

Posts: 340
als je een gat heb voor je inlaat poort is dat om meer mengsel onder je zuiger te laten komen
dwz
meer brandstof dus hogere druk
hogere druk meer compressie
en uiteraard meer snelheid/vermogen
 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU
christianos 30-11-2004 23:27 Print reply

Posts: 20445
heeft het dan zin om gewoon een gat in je zuiger te boren als je er geen hebt?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000

als je een gat heb voor je inlaat poort is dat om meer mengsel onder je zuiger te laten komen
dwz
meer brandstof dus hogere druk
hogere druk meer compressie
en uiteraard meer snelheid/vermogen

 
danny3000 30-11-2004 23:32 Print reply
Posts: 248
jawel mits ze een beetje gelijk lopen met je inlaatpoorten, ik raad het je alleen niet aan want het is klote werk. koop dan degene met spoelpoorte in de zuiger is misschien nog wel betere kwaliteit ook
 
JCG 30-11-2004 23:33 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

heeft het dan zin om gewoon een gat in je zuiger te boren als je er geen hebt?[...]



Ik denk dat je zuiger er een stuk zwakker van word. Maar te zwak, dat weet ik niet
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Blorn 30-11-2004 23:33 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000

als je een gat heb voor je inlaat poort is dat om meer mengsel onder je zuiger te laten komen
dwz
meer brandstof dus hogere druk
hogere druk meer compressie
en uiteraard meer snelheid/vermogen
Jajaja, waarom slijp je niet meteen het complete zuigerhemd aan de inlaat eraf??
 
Polleke 30-11-2004 23:35 Print reply
Posts: 419
heb het zelf ook erin gemaakt bij een ori 80 (mbx 80cc cil)

gewoon de zuiger en cil erop gezet met een kraspen de inlaatpoorten over tetrokken op de zuiger. grootste stukken eruit geslepen, daarna ruw uitgefraist en met sleutelvijltjes netjes afgewerkt.

cil liep perfect en geen problemen met de zuiger
 
Crazy Honda Team
JCG 30-11-2004 23:38 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Polleke

heb het zelf ook erin gemaakt bij een ori 80 (mbx 80cc cil)

gewoon de zuiger en cil erop gezet met een kraspen de inlaatpoorten over tetrokken op de zuiger. grootste stukken eruit geslepen, daarna ruw uitgefraist en met sleutelvijltjes netjes afgewerkt.

cil liep perfect en geen problemen met de zuiger


Merkt je ook nog iets van meer vermgoen?
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Polleke 30-11-2004 23:50 Print reply
Posts: 419
durf het niet te zeggen, hed heel die cilinder bijgeneunt toen

maar 70 malossi liep met spoelpoort in immi sucker wel beter als zonder, alleen jammer dat ze het geen van beiden lang uithielden
 
Crazy Honda Team
bart de schakelgek 30-11-2004 23:53 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinv

waar zijn normaal die gaten voor in een zuiger? Is dat soms een beter inlaat voor de benzine? Zal het verder nog voordelen opleveren of kan ik beter gewoon een dichte pakken?


met ducktape?

laat gewoon je zuiger zoals die is
of koop er een die gaten heeft, dan ben je ook weer blij

wil je sneller, koop snellere cilinder/uitlaat of breng je cilinder naar vhs, dies niet zo duur
 
Limburger
Neonlampje 1-12-2004 11:50 Print reply

Posts: 14825
Welk type brommer gaat het hier over?

Bij honda b.v zorgen gaten in je zuiger voor een directe aansluiting op je carter wanneer je zuiger zich onderin de cilinder bevindt.. het mengsel hoeft dan niet langs de rok langs de spoelers naar het carter te stromen.. wat dus wel een voordeel is

Kan ook dienen voor koeling, maar dan boor ik liever een gat boven de zuigerpen.

Verder kun je ze niet dicht stoppen.. probeer het maar niet.. dat kan je je cilinder kosten.
 
hondacrosser 1-12-2004 12:39 Print reply

Posts: 1902
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000

als je een gat heb voor je inlaat poort is dat om meer mengsel onder je zuiger te laten komen
dwz
meer brandstof dus hogere druk
hogere druk meer compressie
en uiteraard meer snelheid/vermogen


koen lul nie als je dr geen verstand van hebt

en gaten in de zuiger is gewoon voor de stroming van het mengsel en koeling van drijfstang lagers

Dit bericht is ge-edit door hondacrosser op 1-12-2004 12:41
 
danny3000 1-12-2004 13:30 Print reply
Posts: 248
hij heeft het niet over dicht plakken, maar over een zuiger met spoelpoorten of een dichte zuiger PAKKEN
 

Dit topic is 4312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved