Mina |
30-11-2004 15:30 |
Posts: 1189 |
klopt:
|
|
mmm |
|
robinv |
30-11-2004 15:51 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mina
klopt:
Ja wat klopt? Wil je even wat duidelijker zijn>
Zijn ze het zelfde? Of heeft een brommer een grotere uitlaatpoort.
Hoe komt dat een snor langzamer loopt? Komt dat door de tandwielen in het blok? Dus dan zou ik met brom cilinder even hard rijden? Of niet.
Graag met duidelijke uitleg.
|
|
|
|
robinv |
30-11-2004 15:52 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robinv
[...]
Ja wat klopt? Wil je even wat duidelijker zijn>
Zijn ze het zelfde? Of heeft een brommer een grotere uitlaatpoort.
Hoe komt dat een snor langzamer loopt? Komt dat door de tandwielen in het blok? Dus dan zou ik met brom cilinder even hard rijden? Of niet.
Graag met duidelijke uitleg.
Hard hoe zal die dan met airsal 50 gaan? met een snor blokje?
|
|
|
|
Mina |
30-11-2004 15:54 |
Posts: 1189 |
komt door uitlaat, bij oud type blok heb je wel snor en bromcilinders, bij nieuw type geloof k niet:P
|
|
mmm |
|
robinv |
30-11-2004 15:56 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mina
komt door uitlaat, bij oud type blok heb je wel snor en bromcilinders, bij nieuw type geloof k niet:P
Hoe hard ga ik dan met bromuitlaat en carb? Dan zal ik toch ook geen 40/45 mee halen?
Snor heeft toch een kortere tandwiel verhouding in het blok? Waardoor de top afneemt?
|
|
|
|
tomosman |
30-11-2004 16:48 |
Posts: 147 |
Zal wel niet zo hard gaan, maar wel harder dan snorcilinder. Het beste kun je dan gelijk een 50 airsal pakken of 70 voor het lompere werk . Mijn tomos liep met originele cilinder cilinder en andere uitlaat ongeveer 60. Met die airsal loopt hij ongeveer 75/80 zoiets. Het rijdt wel anders die 50 airsal wil vanaf de 60 pas goed trekken bij originele is juist andersom. Ik heb wel bromblok dus snelheden zullen wel wat minder zijn. Quote: Oorspronkelijk gepost door: robinv
[...]
Hoe hard ga ik dan met bromuitlaat en carb? Dan zal ik toch ook geen 40/45 mee halen?
Snor heeft toch een kortere tandwiel verhouding in het blok? Waardoor de top afneemt?
|
|
|
|
robinv |
30-11-2004 17:20 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomosman
Zal wel niet zo hard gaan, maar wel harder dan snorcilinder. Het beste kun je dan gelijk een 50 airsal pakken of 70 voor het lompere werk . Mijn tomos liep met originele cilinder cilinder en andere uitlaat ongeveer 60. Met die airsal loopt hij ongeveer 75/80 zoiets. Het rijdt wel anders die 50 airsal wil vanaf de 60 pas goed trekken bij originele is juist andersom. Ik heb wel bromblok dus snelheden zullen wel wat minder zijn.[...]
denk dat ik die airsal niet zo vind aangezien die wel wat toeren wilt gaan maken.
Maar klopt het dat snor een korter tandwielen set heeft?
|
|
|
|
Evilmex |
30-11-2004 17:28 |
Posts: 4458 |
Zit zeker wel verschil in brom/snor cilinder, ook nieuw type dus.
Uitlaat poort is groter, spoelpoorten ook.
Ik reed trouwens 75 km met snor cilinder , Uitveilen doet wonderen
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|
TomosRaging |
30-11-2004 17:32 |
Posts: 647 |
@ topicstarter...volges mij heb je deze vraag nu al 20 x gestelt ofzo? Ja er is verschil tussen snor en brom....brom heeft grotere inlaat en grotere uitaat poort. ( dit is zo bij ei cilinders en de vierkante cilinders voor tomos, dus nieuw en oud type)
|
|
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D |
|
robinv |
30-11-2004 17:39 |
Posts: 151 |
waar is een snor allemaal op begrenst?
Ik weet dit zeker
spruistuk vernauwing
uitlaat
Ook de tandwielen set of is deze het zelfde met de brom versie?
Btw ik wil een nieuwe cilinder bestellen op easyparts.nl voor dit staat eronder:
Cilinder Cpl
voor Brom/Snor 2000/2001
Dan zijn die cilinders toch het zelfde? dus uitlaat poort is dan toch ook hetzelfde als met de snor versie.
Sorry hoor maar als iemand zegt dat de uitlaat poort groter is zet maar eens een foto online. Dan wil ik harde bewijs ook
|
|
|
|
robinv |
30-11-2004 18:43 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TomosRaging
@ topicstarter...volges mij heb je deze vraag nu al 20 x gestelt ofzo? Ja er is verschil tussen snor en brom....brom heeft grotere inlaat en grotere uitaat poort. ( dit is zo bij ei cilinders en de vierkante cilinders voor tomos, dus nieuw en oud type)
Sorry hoor dude, ik heb totaal geen verstand van die tering tomos. Kijk ik heb een week vrij genomen om met me tomos te kunnen gaan rijden. En als jij zo loopt te mieren neuken dan ben ik volgend jaar nog niet klaar.
Ik wil graag geholpen worden zodat ik verder kan. Zo loop ik alleen maar vertraging op. Waarom zegt tomosman dat ze gelijk zijn, terwijl jij zegt dat het niet zo is. Kom dan met bewijs en laat dan zien dat het niet zo is. Ik heb daar meer aan dan dat geblaat van je.
1. Ik kom hier niet om op een kleuterschool te zitten.
2. Ik wil gewoon me antwoorden van de gene die me dat kan geven
3. Ik zit hier niet voor jan neus op dit forum ik wil gewoon serieus geholpen worden.
Dit bericht is ge-edit door robinv op 30-11-2004 18:43
|
|
|
|
robinv |
30-11-2004 18:44 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomosman
Zal wel niet zo hard gaan, maar wel harder dan snorcilinder. Het beste kun je dan gelijk een 50 airsal pakken of 70 voor het lompere werk . Mijn tomos liep met originele cilinder cilinder en andere uitlaat ongeveer 60. Met die airsal loopt hij ongeveer 75/80 zoiets. Het rijdt wel anders die 50 airsal wil vanaf de 60 pas goed trekken bij originele is juist andersom. Ik heb wel bromblok dus snelheden zullen wel wat minder zijn.[...]
btw volgens mij blaat je gewoon
|
|
|
|
robinv |
30-11-2004 19:37 |
Posts: 151 |
iemand die nog wil helpen. Wil er graag nog vandaag eruit zijn
|
|
|
|
Evilmex |
30-11-2004 19:56 |
Posts: 4458 |
jah BROM heeft GROTERE UITLAAT/SPOEL poorten als SNOR zo duidelijk?
Dit bericht is ge-edit door Evilmex op 30-11-2004 19:56
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|
robinv |
30-11-2004 20:08 |
Posts: 151 |
heeft een snor ook nog kortere vertanding in het blok? Of zijn die het zelfde als bij de brom?
|
|
|
|