Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - verschillen ot/nt 110cc malossi ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #24344 - verschillen ot/nt 110cc malossi ac
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr.honda 30-11-2004 9:53 Print topicpost
Posts: 323
zou iemand mij kunnen vertellen wat precies de verschillen zijn tussen het oude type malossi, en het nieuwe type malossi. zijn de poorten anders ofzo? een poortmap van ot en nt zou helemaal mooi zijn.
 

mikkel 30-11-2004 14:07 Print reply

Posts: 1587
ik heb noch nooit over nieuwe typen gehoort(meschien iemand anders )
leg eens wa beter uit heb je meschien fotos van die 2 cilinders
 
glaasje op laat je berijden
richard3 30-11-2004 14:08 Print reply

Posts: 5198
klopt zijn wel 2 types maar de verschillen zat volgens mij alleen in de hoogte van de poorten verder weet er ook niets van

 
op naar de grote brommers
Jarco 30-11-2004 14:35 Print reply

Posts: 4520
oude was beter hoorde ik, sneller
 
mr.honda 30-11-2004 14:53 Print reply
Posts: 323
ja, ik hoorde ook dat er 2 types zijn, en dat de oude sneller is, maar ik wil weten wat de verschillen zijn. heeft het oude type meer poorten, net zoals bij de 70cc malossi? of is de timing gewoon anders?
 
John Huijben 30-11-2004 15:04 Print reply

Posts: 2433
ik heb een oud type malossi 110cc ac
en het gekke is, mn boring is niet 54mm maar 53.5mm.
verder weetk zo even niet of de timingen overeen komen met die van een nieuw type malossi.
kheb er wel een poortmap van,

poortmap :


timingen :
uitlaatpoort : 180
spoelpoort : 110
blowdown : 35

dus als iemand even een poortmap van een nieuw type heeft kunnen we ff vergelijken.

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
mr.honda 30-11-2004 16:59 Print reply
Posts: 323
iemand die een poortmap heeft van een nieuw type cilinder?
 
Blorn 30-11-2004 17:00 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

ik heb een oud type malossi 110cc ac
en het gekke is, mn boring is niet 54mm maar 53.5mm.
verder weetk zo even niet of de timingen overeen komen met die van een nieuw type malossi.
kheb er wel een poortmap van,

poortmap :
afbeelding

timingen :
uitlaatpoort : 180
spoelpoort : 110
blowdown : 35

dus als iemand even een poortmap van een nieuw type heeft kunnen we ff vergelijken.

Of jij hebt een nieuw type, of jij hebt geen volledige portmap gemaakt.

Oud type heeft onder de spoelpoorten nog 2 huge poorten zitten (aan elke kant 1). Mijn ervaring met de 70cc ac cilinders is dat de oude types sneller zijn. Of timing en poortoppervlak gewijzigd is weet ik niet (daar hield ik me toen nog niet mee bezig).
 
MC Beuner 30-11-2004 17:02 Print reply

Posts: 3678
zuiiger is sneller va oud type
heeft ook koelgaatjes en heeft grotere gaten aan de zijkant

oud type heeft chrome wand en nieuw type nikasil
mijun malossi uit 83 had ook allemaal puntjes in de wand om de zuiger(veer) te smeren, daar bleef dan de olie in hangen

maar die malosi is zojuist overleden

 
Vivatje snor
MC Beuner 30-11-2004 17:03 Print reply

Posts: 3678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Of jij hebt een nieuw type, of jij hebt geen volledige portmap gemaakt.

Oud type heeft onder de spoelpoorten nog 2 huge poorten zitten (aan elke kant 1).


datheeft waterkoeling malossi oud type, lucht nooit

verschil lc is dat het oude type tdie poorten heeft, en geen gat in de zuiger aan de inlaatkant en de uitlaatpoort is veeel breder, een ovaal, van nieuw type is sie veel ronder
oud type lc is hoogtoeriger da nieuw type

Dit bericht is ge-edit door hondamt8rijder op 30-11-2004 17:05
 
Vivatje snor
MC Beuner 30-11-2004 17:06 Print reply

Posts: 3678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr.honda

zou iemand mij kunnen vertellen wat precies de verschillen zijn tussen het oude type malossi, en het nieuwe type malossi. zijn de poorten anders ofzo? een poortmap van ot en nt zou helemaal mooi zijn.


jij hebt zoon oud type zuiger
 
Vivatje snor
Bullet 30-11-2004 17:07 Print reply

Posts: 12150
ga me niet vertellen dat de zuiger de enigste verschil is
 
**My BungHole Will Speak Now**
mr.honda 30-11-2004 17:08 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder

[...]


jij hebt zoon oud type zuiger


ja dat weet ik, maar ik wil de verschillen van de cilinders graag weten... ook omdat mijn cilinder nog getuned gaat worden
 
Blorn 30-11-2004 17:11 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder

datheeft waterkoeling malossi oud type, lucht nooit
Hoeveel wedden wij dat 70 ac dat zo heeft?? En waarom zou de 110 ac dan een uitzondering zijn als de lc's dat ook hebben?
 
mr.honda 30-11-2004 17:19 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Hoeveel wedden wij dat 70 ac dat zo heeft?? En waarom zou de 110 ac dan een uitzondering zijn als de lc's dat ook hebben?


heeft het oude type 70cc malossi dat? want die heb ik ook liggen, alleen heb ik ze nog nooit ontdekt...dan heb ik vast niet goed gekeken ofzo...
 
Blorn 30-11-2004 17:20 Print reply

Posts: 13825
Het oude type ja, want daar had ik het ook over...
 

Dit topic is 3937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved