ik heb dit ook al geplaatst op het vespa forum maar aangezien dat niet zo actief is plaats ik het hier ook nog ff, et gaat dus om een vespa PK50, geen si oid (lijkt er ook niet op)
Quote:
hallo,
Ik ben dus bezig met een pk50s een beetje op te knappen maar nu stuitte ik op het volgende:
Mijn blok heeft (volgens mij) een lekke linker krukaskeering, toen ik die wilde gaan bekijken kwam ik krukaslagerspeling tegen, opzich allemaal niet zo verwonderlijk, ding heeft 43000km gelopen en daarna 9 jaar in een vochtige kelder gestaan, dus blok moet iets aan gebeuren.
Mijn vraag is dus, zal ik dit blok reviceren en dan laten doen of zelf doen? Of een "nieuw" kaal carter kopen en alles overzetten (met nieuwe pakkingen, zuiger en evt. hoonbeurt)?
Ook was ik van plan om een grotere cil erop te zetten met verder de rest standaard. Wat denken jullie hiervan en wat voorn cilinder dan?
hartstikke bedankt , Joost
ik heb geen idee of iemand hier iets van die dingen afweet, maar zie maar