Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - warmte meter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 805 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #24321 - warmte meter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 28-11-2004 21:02 Print topicpost

Posts: 5198
ik heb dus zoals jullie weten een honda nsr.
nu is het bij het contact slot mijn accu draad los dit moet ik solderen maar daarvoor moet ik eerst mijn voorvork er uit halen (welke kant moet die grote moer op)(dit is namelijk het makkelijkst om te doen)of ik kan mijn brommer (aangezien alle kappen enz. bij de spuiter zijn inc. de tank ff op de kop zetten volgens een kennis (volgens mij is dit niet een goed ??) maar de echte vraag werkt mijn hitte meter ook op stroom van de accu want dat verklaard waarom ie niet werkt heeft iemandt trouwens een schema hoe de draadjes op de onderkant van het contact slot vast moeten zitten en hoe ik er voor kan zorgen dat dit nooit meer los gaat ?

alvast bedankt
 
op naar de grote brommers

HONDAGIRL 29-11-2004 12:39 Print reply

Posts: 1329
bij de faq's staat vast wel een elektrisch schema.

 
De Schout 29-11-2004 12:44 Print reply
Posts: 5327
en laat vooral je voorvork lekker zitten. als alle kappen eraf zijn, en je haalt je tellers weg kun je er redelijk bij. heb er nl ook al eens aan moeten solderen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
MTX-speed 29-11-2004 13:04 Print reply

Posts: 1229
Ja je warmtemeter werkt inderdaad op stroom van de accu. Aan je warmte meter zitten zo 3 draden: 1 massa, 1 12-volt vanaf je contactslot, 1 draad gaat naar de temperatuurmeter.
Ik zou ermee oppassen met je brommer ondersteboven zetten. Zo kan namelijk de olie uit je blok via de ontluchtingsgaten uit je blok stromen indien je blok nog op de brommer zit. Kun je er ook niet bij als je 'm op z'n zijkant legt en het stuur naar 1 kant doet? Lijkt me een stuk beter ook.
Oja, de bovenste grote balhoofdmoer is gewone normale draad, en draai je dus linksom los.
Ga je trouwens alleen je voorpoten eruit halen (vergeet de kilometertellerkabel niet) of wil je je balhoofd er ook afhalen (omdat je het over je balhoofd/grote moer hebt).
Als je het balhoofd er daadwerkelijk uit wilt halen bedenk dan dat er meer werk inzit dan je denkt.
- Je moet je brommer eerst op gaan hangen. (ook aan de achterkant omdat als je voor minder gewicht hebt gaat je brommer kantelen)
- Je zult je balhoofdlager-kogeltjes goed op moeten vangen, ze vallen echt overal naartoe.
- Als je de boel weer in elkaar wilt gaan zetten, moet je alle kogeltjes weer op hun plek zien te krijgen (gebruik veel lagervet, dan blijven ze goed plakken).
- Je moet je balhoofdlager op de goede spanning zetten.
- Je zult je balhoofd weer goed uit moeten lijnen anders zou je brommer scheef kunnen gaan trekken. Dit wil zeggen de bovenste en de onderste kroonplaat moeten precies recht ten opzichte van elkaar zijn. (kroonplaat= die plaat die je voorpoten verbind met het balhoofd)

Kortom het is heel wat werk. Aan de andere kant wel meteen een goede reden om meteen te kijken of je balhoofd goed gesmeerd is en om hem meteen te smeren.
Veel succes in ieder geval.
 
richard3 29-11-2004 13:19 Print reply

Posts: 5198
ik moet alleen de boveste plaat die op de vork zit los hebben die kan je er dan zo afpakken en dan kan ik er goed bij (op de zijkant zal eerst de tellers er eens afhalen enz. kijken of ik er dan wel bij kan (ben idd al een manier aan het verzinnen om de brommer op de hangen als ik aan het werk ben moet ff kijken want 100 kg til je niet zo op dus daarvoor moet ik zo ie zo ff wat verzinnen waardoor dat makkelijker gaat (ik zei ook al tegen die gast van op de kop zetten:S) maar hij bleef vol houden dat het ging maar ik ga het niet uit proberen :P

 
op naar de grote brommers
MTX-speed 29-11-2004 13:40 Print reply

Posts: 1229
aja, ok.
Maar pas wel op dat je de onderste balhoofdmoer wel laat zitten he, anders valt je balhoofd d'r alsnog uit
 

Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved