Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carb/spruitstuk verwarming

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24314 - carb/spruitstuk verwarming
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard113 28-11-2004 19:44 Print reply

Posts: 198
en wat kan je er aan doen dan? niks dus..
 
kawa 50 28-11-2004 19:52 Print reply

Posts: 400
Je kan de radiateur afplakken (heb ik), je kan een lampje in je luchtfilterbox doen (heb ik 2x), je kan Shell V-power tanken (doe ik), ja kan um rijker afstellen (heb ik), je kan een koelvloeistof langs je vlotterkamers laten lopen (heb ik) of je kan dure benzine toevoegingen gebruiken (heb ik ook gedaan).

En na al deze aanpassingen heb ik nog steeds bevriezende carburateurs waardoor ik nood gedwongen met de trein ga.

Het enigste wat je kan doen is er mee proberen te leven. Na 5 minuten rijden ff stoppen zodat de ijs kan ontdooien en dan kan je verder rijden.
Totdat je carb weer zo ver afgekoeld is dat er weer ijsvorming optreedt.
 
richard113 28-11-2004 19:57 Print reply

Posts: 198
radiateur afplakken? wa helpt dat?
 
kawa 50 28-11-2004 20:00 Print reply

Posts: 400
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard113

radiateur afplakken? wa helpt dat?


Dan wordt het hele blok warmer waaronder ook mijn carburateurs. Helpt best goed.

Ik heb nog zo'n beetje 2,5 cm radiateur over.
(standaard kawa's blijven bokkoud dus dat kan wel)
 
richard113 28-11-2004 20:02 Print reply

Posts: 198
krijg je dan nie sneller warmloper??
 
kawa 50 28-11-2004 20:06 Print reply

Posts: 400
Zal wel meevallen.
Je heb toch een temparatuur meter. Je kan er ook een berekening tegenaan gooien, dan weetje precies wat je kan afplakken.
 
richard113 28-11-2004 20:14 Print reply

Posts: 198
jaah da klopt.. maarruh vrijdag toen was da kei vaag.. toen deed ie eerst vaag.. toen was k eff gestopt.. en 10 min daarna reed ik ong 80 ofzo en toen begon ie weer te stotteren.. en schoot me temp meter ineens de helft omhoog.. en toen weer rustig werd ie kouder..
 
kawa 50 28-11-2004 20:21 Print reply

Posts: 400
Die omhoog schietende temp komt door een korte verstoring in de verhouding van benzine en lucht. Dus als het hele systeem warmer is moet dat ook niet meer gebeuren.
 
richard113 28-11-2004 20:27 Print reply

Posts: 198
das mooi... want dacht dat ut miss een warmloper was..
 
Touchdown 28-11-2004 20:29 Print reply
Posts: 117
kan je ipv je carb te verwarmen, hem niet een beetje isoleren? Met een of ander soort isomo (zoals ze over buizen doen)?
 
kawa 50 28-11-2004 20:34 Print reply

Posts: 400
Neuh, dat merk je gauw genoeg.
Maar je kan proberen om je radiateur voor de helft af te plakken dmv een kartonnetje.

Want zo groot kan het probleem niet zijn bij een 50cc, dit heeft immers maar een hele kleine en snelle luchtdoorstroming. Dus hij heeft maar een heel klein beetje extra warmte nodig.
 
kawa 50 28-11-2004 20:35 Print reply

Posts: 400
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Touchdown

kan je ipv je carb te verwarmen, hem niet een beetje isoleren? Met een of ander soort isomo (zoals ze over buizen doen)?

Dan houdt je de kou vast en kan er geen warmte meer bij.
 
richard113 28-11-2004 20:45 Print reply

Posts: 198
het vriest vannacht niet
 
kawa 50 28-11-2004 20:57 Print reply

Posts: 400
En dat is rare...
Juist als temp onder nul ligt heb je ook geen last van bevriezende carburateurs, dus morgenochtend heb ik er zeker wel last van.
 
richard113 28-11-2004 21:04 Print reply

Posts: 198
oww..koud is voldoende dan.. wa helpt v-power tegen ut probleem?
 

Dit topic is 4388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved