Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #24310 - mt vonkt niet, krijg stroomschok al...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2057 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
B-100 |
28-11-2004 14:40 |
Posts: 1385 |
bij mijn mt heb ik alle electra los gehad om het frame te spuiten , hep alles weer terug gezet, maar toen strax ging ik de brommer probere te starte, dat lukte vrij aardig de eerste paar minuten, maar toen opeens viel hij stil, ik hem weer probere te starte , maar starte niet meer, bougi losgehaalt, was nat van de benzine, droog gemaakt, starte niet meer, andere bougi ingestopt, deed het weer, maar na paar seconde viel hij weer stil, bougi eruit gehaalt, was weer nat, andere bougi ingestopt, eerst gekeken of hij vonkte, maar hij vonkte niet, als ik de bougi aan d achterkant aan dat wit vastpak als hij in de bougidop zit, krijg ik stroomschok, maar vonken doet de bougi niet, weet iemand wat ik verkeerd doe?? het is geen kortsluiting, want heb alle kabels van t dashbord enzo losgetrokken.
|
|
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel |
|
Kampersjaak |
28-11-2004 14:54 |
Posts: 12285 |
je moet je bougi ook tegen je cilinder aan houden als je wilt kijken of die vonkt h?
tenminste dat denk ik dat je dat niet doet.
|
|
oderint dum metuant |
|
Blorn |
28-11-2004 14:59 |
Posts: 13825 |
Bougiedop en kabel niet gaar?
|
|
|
|
B-100 |
28-11-2004 15:49 |
Posts: 1385 |
hij start niet, komen knallen uit de uitlaat
|
|
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel |
|
TomosRaging |
28-11-2004 15:54 |
Posts: 647 |
je hebt hem gespoten, dus miss is je aarding niet meer goed ivm verflaag? zorg dat je aarding goed op je frame is bevestigt en niet op je verflaag! (Tog? )
Dit bericht is ge-edit door TomosRaging op 28-11-2004 15:54
|
|
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D |
|
Leen |
28-11-2004 15:55 |
Posts: 26877 |
wss maak je bobine slechte massa ja
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
28-11-2004 16:06 |
Posts: 3697 |
trek eerst ff simpel je bougidop eraf. houd em ff 1 cm voor het frame. Kijk ff of die goed vonkt.
Vonkt die goed. Haal nieuwe bougi dop en bougi. Vonkt die niet, ff naar de massa kijken van de bobine. en naar de kabel, en ff de bobine doormeten.
|
|
|
|
B-100 |
28-11-2004 16:20 |
Posts: 1385 |
hoe?? bougidop los trekke? en die dr voor houwe?? nog noojt van gehoort, maar hep hem idd gespoten, zou dalik is ff dat ijzertje waar dat de bobine op zit ff btje kaal schuren, hopelijk is het daarmee opgelost
|
|
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel |
|
Ed Honda CB50J |
28-11-2004 17:39 |
Posts: 4190 |
wss wel
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Tijzzz |
28-11-2004 17:51 |
Posts: 4215 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: B-100
hoe?? bougidop los trekke? en die dr voor houwe?? nog noojt van gehoort, maar hep hem idd gespoten, zou dalik is ff dat ijzertje waar dat de bobine op zit ff btje kaal schuren, hopelijk is het daarmee opgelost
Nee,
Je moet je bougiedop van je bougie halen.
Dan draai je je bougie uit je cilinder.
Je stopt je bougie nu weer in de bougiedop, en die hou je op 1cm van een kaal stukje frame (waar hij dus massa kan maken). Als je bougie dan vonkt is het goed.
|
|
|
|
B-100 |
28-11-2004 19:13 |
Posts: 1385 |
oja, da snap ik wel, maar de bougie vonkt nu wel , maar zeer zwak, hoe kan dat komen?? toen strax toen ik dr n nieuwe bougi in stopte, toen deed hij t heel ff, mar viel toen weer uit, ik heb daar stukje kaalgeschuurd voor de aarde, maar doet het nogsteeds niet beter, nog iemand meer ideen wat t kan zijn?
|
|
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel |
|
bereheer |
28-11-2004 19:35 |
Posts: 1901 |
je kunt de electrodenafstand kleiner maken als die te groot is, ander ff controleren of je bobine nog in orde is...
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
B-100 |
28-11-2004 21:56 |
Posts: 1385 |
hoe kan ik controleren of mn bobine nog in orde is?? want voordat ik de mt uit elkaar haalde werkte de bobine enzoo nog goed, dus best wel wazig als ie na demontage/montage kapot zal zijn, maar wie kan me vertelle hoe ik kan controleren of de bobine nog werkt?
|
|
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel |
|
CustomWorks |
28-11-2004 22:49 |
Posts: 409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: B-100
hoe kan ik controleren of mn bobine nog in orde is?? want voordat ik de mt uit elkaar haalde werkte de bobine enzoo nog goed, dus best wel wazig als ie na demontage/montage kapot zal zijn, maar wie kan me vertelle hoe ik kan controleren of de bobine nog werkt?
een bobine is gewoon een inductieve spoel,...je zou um gewoon moeten kunnen doormeten, er is een bepaalde weestand wat het ding nodig zou hebben, k denk dat j een aardingsfout hebt,....het blok zelf moet ook goed aarden op het frame en als je dik gespoten of poedercoat hebt is dat niet het geval,..de kern van de bobine dat stuk ijzer waar de schroeven doorgaan moet ook aan aarde (massa) liggen,meestal zit er ook een ringetje met een kabel in de buurt die je ook aan aarde moet verbinden,....als dat zou is moet je het centraal aardingspunt dus ook aab he frame vastmaken (verzameling van die ringstekkertjes)
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
Diederick |
28-11-2004 23:39 |
Posts: 96 |
ik heb de ontsteking van een mt5 nog nooit gezien. maar heeft een mt5 contactpunten?
- zo niet.. niet meteen lachen dat ik dat niet wist
- zo ja.. kan een verzwakking van de vonk ook te maken hebben met contactpunten die op zijn..
anders is het gewoon iets dat los zit bij de bobine, of iets wat je hebt afgedekt met een laagj lak waardoor het geen contact kan leggen..
of een ingelopen krukas ofzo .. maar gezien de zaak zal dat wel niet..
|
|
|
|
Blorn |
29-11-2004 0:51 |
Posts: 13825 |
*lach*
Nee.
|
|
|
|
Dit topic is 2057 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|