Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Onsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24297 - Onsteking
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wiebutt 28-11-2004 17:23 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70

wiebe wrm zoek je een alternatief....wrm neem je niet weer een honda mb/mt onsteking ? (als het daar aan ligt tenminste...) kbedoel is lkkr makkelijk en vast wel te krijge....en kd8 dat op 1 of andere site (mss wel 50cc.nl) dat ze die nog gwn verkope !)

maar goed je moet ut zelf wete, ik zou spare voor hpi, ben je van al ut gezeik af en win je nog een pktje ook !


Als ik onsteking ga vervange doe ik het liever goed
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
wiebutt 29-11-2004 16:56 Print reply

Posts: 6264
Ik heb net weer ff zitte klote , en ik krijg als ik het draad vanaf me spoel pak een schok.
En het zwarte draad bij me contact schokt ook.
Dit lijkt mij dat het betekent dat het van spoel tot contact goed is .
Wie snapt hier wat van en weet waaar ik ff naar moet kijke

Btw bougi geeft geen enkele vonk
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
-Niellesie- 29-11-2004 17:40 Print reply

Posts: 6454
ehm aard die draad bij je contact niet?
 
allalallalallalalallalala
wiebutt 29-11-2004 17:43 Print reply

Posts: 6264
Welk kleurtje is dat
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
brutalmb70 29-11-2004 18:06 Print reply
Posts: 536
check dan een exploded-vieuw...
 
wiebutt 29-11-2004 18:07 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70

check dan een exploded-vieuw...


Ik doe niet anders , maar ik kom er niet uit
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
John Huijben 29-11-2004 18:30 Print reply

Posts: 2433
pvl rotors zijn volgens mij wel goed.
kheb ooit ns gelezen dat ze zelfs beter zijn dan hpi.
hpi / pvl hebben iig beide een goede curve en ze zullen allebei niet zo snel kapot gaan mits je er goed mee omgaat.
ze kunnen geloof ik allebei tot de 17000 tpm dus dat zit ook wel goed.

hpi is alleen 230 euro en een pvl 165.
kweet niet zeker of een pvl standaard zo op een mt past.
op de site van Roffe Heljefors staat van wel. maar er zijn ook verschillende types van.

curves van verschillende types binnenrotors :

pvl analoog :


pvl digitaal :


hpi 2003 + 2004 versie :


pvl's kun je btw voor 165 euro krijgen bij http://www.emot.nl/

Dit bericht is ge-edit door John Huijben op 29-11-2004 18:30
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
wiebutt 29-11-2004 18:42 Print reply

Posts: 6264
Tnx , en ik zit idd al een pvl te regele
en die zou zo moete passe
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
jangnoe 29-11-2004 18:53 Print reply

Posts: 258
eey wiebe... sinds vandaag vonkt mijn mbtje weer... t lag aan de aarde draad van ontsteking naar contact naar cdi :-S

dus zorg dat die zooi goed geaard is

edit... het groene draad


Dit bericht is ge-edit door jangnoe op 29-11-2004 18:53
 
wiebutt 29-11-2004 19:11 Print reply

Posts: 6264
Er is maar 1 draad die aarde moet make tog ? en die hangt bij de gelijkrichter , toch ?
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
jangnoe 29-11-2004 19:13 Print reply

Posts: 258
k zou t tjekken door het groene draadje naar de cdi en het groene draadje vanuit je ontsteking te testen op weestand met een metertje, als de weerstand nagenoeg 0 is dan is de draad goed en geleid ie ook...

bij mij deed ie dat niet, toen heb ik een draadje aan het groene draadje bij me ontsteking gesoldeerd en verbonden met het groene draadje naar de cdi... toen deed ie t dus wel goed.

kenmerk was dat er wel stroom op het zwart-gele draadje naar de bobine stond, maar er geen vonk was...

edit. van die gelijkrichter weet ik niet, k rij namelijk zonder



Dit bericht is ge-edit door jangnoe op 29-11-2004 19:15
 
wiebutt 29-11-2004 19:15 Print reply

Posts: 6264
Dus gewoon het groene draadje vanaf de spoel doormete tot aan het cdi ?
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
jangnoe 29-11-2004 19:16 Print reply

Posts: 258
jah

wel contact aanzetten
staat er trouwes stroom op dat zwart-gele draadje?

 
wiebutt 29-11-2004 19:17 Print reply

Posts: 6264
Daar krijg ik dikke tering schokke van
Maar krijg geen vonk :(
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
jangnoe 29-11-2004 19:21 Print reply

Posts: 258
gebruik je de... zet-je-tong-op-de-zwart-gele-draad methode dan whahaha

als daar stroom op staat dan zou ie t moete doen als je die groene draad ff gaat controleren/fixen

bij mij was t 3 uur gelede precies t zelfde


 

Dit topic is 1174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved