Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schakelt niet? Mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 511 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24291 - schakelt niet? Mt5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 900 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

protvis 27-11-2004 14:13 Print topicpost
Posts: 55
Allo, een tijd geleden was er een krukaslager kapot in mijn blok. Ik heb er nieuwe gekocht en mijn blok uit elkaar laten halen door iemand die er meer van kende dan ik. Toen ik hem terug kreeg reed hij terug goed enkel als ik hem in 5de zette, dan begon alles te kraken en te rammelen in mijn blok. Dus heb ik mijn blok terug gebracht, nu heb ik mijn blok terug en ik heb het gisteren terug onder mijn mt gezet. Ik starte hem: ging goed, maar toen ik hem in eerste (ook in 2de) zette, toen reageerde hij niet op de gas. Hij reed een beetje uit zijn eigen omdat hij in vitesse stond, maar als ik gas gaf dan hoorde ik hetzelfde als ik gas geef in neutraal en hij rijdt ook niet? Is dit terug iets in mijn blok dat verkeerd zit? Want dan moet ik het voor de 3de keer openhalen. Maar ik heb er momenteel ook blokolie in zitten voor een droge koppeling (dus gewoon motorolie) normaal gezien had ik daar geen problemen mee en kan dit ook niet echt kwaad. Maar kan het zijn dat het hierdoor niet te goei ontkoppelt ofzo? Als ik hem zonder dat hij aanstaat in eerste zet of 2de, dan kan ik hem voort duwen zonder dat ambriage ingehouden is. Het voelt zwaarder aan dan in neutraal, maar hij blokeert niet en hij voelt exact hetzelfde aan als ik ambriage inhoudt of loslaat.

Ok, is redelijk onoverzichtelijk uitgelegd misschien?, maar ik zou verschrikkelijk blij zijn als iemand me kon helpen, ik rijdt ondertussen al meer dan 2 maand niet meer op mijn mt5.

Bedankt.
 

honda_2takt_power 27-11-2004 15:16 Print reply

Posts: 6744
ollie voor natte koppeling erin en mss je koppelinskabel goed stellen



Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 27-11-2004 16:26
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Punk [Dave] 27-11-2004 16:18 Print reply

Posts: 7003
olie voor een droge koppeling ?
 
chineesboer 27-11-2004 16:30 Print reply

Posts: 3676
check eens je voortandwiel as, of die niet versleten is (gaat door je vtw heen)
HAd ik namelijk eens en toen had ik hetzelfde als jou
 
WoLdRiNG 27-11-2004 17:56 Print reply
Posts: 251
of hebbje misschien de koppelings kabel te strak staan.
 
Joscross 27-11-2004 17:58 Print reply

Posts: 12501
Carterolie halen voor voertuigen met een natte koppeling, SAE 10W40.
Als het een beetje tegenzit kan je nu ook je koppelingsplaten vervangen..
 
WoLdRiNG 27-11-2004 18:00 Print reply
Posts: 251
dat valt wel mee. ik pleur ook gewoon motor olie in met blok gaat altijd gewoon goed. 15w40
 
MBX_cruiser 27-11-2004 18:23 Print reply

Posts: 828
dus niet alle 10w40 olie is goed voor in het blok?
Op mijn fles stond er namelijk 4takt in het hoekje. En men koppeling slipt nu geregeld tijdens het schakelen.

Zou het hier aan liggen?
 
Joscross 27-11-2004 18:24 Print reply

Posts: 12501
Wss wel ja
 
protvis 27-11-2004 19:15 Print reply
Posts: 55
ok, bedankt, het was dus uiteindelijk inderdaad mijn koppelingskabel die te strak stond

En mijn blokolie vervang ik ook nog wel eens door blokolie voor natte koppeling, maar daar lag het dus niet aan.

Dus merci,

sluuu
 

Dit topic is 900 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved