Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB 125cc houdt in :-|

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24251 - MB 125cc houdt in :-|
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 25-11-2004 17:27 Print topicpost

Posts: 2468

Ik heb dus ook een MB met 125 cc eurocilindro en 32mm Mikuni met sproeier 210.
En nog met std. ontsteking.
Alleen 't probleem bij mij is dat ie inhoud na in zijn 3e en navolgende versnellingen, je moet dus vroeger overschakelen na zijn 2.

Bij de 1e en 2e versnelling pakt ie dus het volle toerenbereik en houdt hij niet in, maar bij zijn 3 houdt ie na 9000 toeren in
Bougie is nieuw dus dat is 't probleem niet, anders zou hij in zijn vrij en 1e en 2e versnelling ook niet lekker lopen.

Want de gasreactie is echt super!

Op 't filmpje van jouw mt leek 't alsof die in 't begin bij jou ook inhield na zijn 3e versnellingen?? of heb ik dat verkeerd gehoord/gezien??

Maar wat is mijn probleem??

(ff gecopied van ander topic, mr. mt8 wil me geen antwoord geve)

Dit bericht is ge-edit door Ollie op 25-11-2004 18:59
 

Tijzzz 25-11-2004 17:38 Print reply

Posts: 4215
Heb je niet gewoon een te zware TWV?
 
Ed Honda CB50J 25-11-2004 17:41 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

Heb je niet gewoon een te zware TWV?



 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
wiebutt 25-11-2004 17:42 Print reply

Posts: 6264
Denk niet dat er een twv is die echt TE zwaar is voor 125 cc mb
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Ed Honda CB50J 25-11-2004 17:46 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Denk niet dat er een twv is die echt TE zwaar is voor 125 cc mb


Wat zou het anders kunnen zijn ?

Als die in zijn 2 wel toeren maakt en in zijn 3+ zakt hij ineens af...

Of de ontsteking timing staat te laat zou ook kunnen...
Of slechte afstelling, maar ik denk TWV of verkeerde timing, of te weinig compressie...

 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
brutalmb70 25-11-2004 17:49 Print reply
Posts: 536
hmmz kdenk gewoon carb afstelling, is meestal onder zware weerstand (weg rijde) dattie heel anders loopt reageerd met de zelfde carb-afstlling dan als je stil staat bijv...

kzou gwn is verder klote met je carb afstelling ! probeer andere sproeier oid...gasnaaldje mss verzette..probeer iets !
 
tsx crosser 25-11-2004 17:49 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie



Ik heb dus ook een MB met 125 cc eurocilindro en 32mm Mikuni met sproeier 210.
En nog met std. ontsteking.
Alleen 't probleem bij mij is dat ie inhoud na in zijn 3e en navolgende versnellingen, je moet dus vroeger overschakelen na zijn 2.

Bij de 1e en 2e versnelling pakt ie dus het volle toerenbereik en houdt hij niet in, maar bij zijn 3 houdt ie na 9000 toeren in
Bougie is nieuw dus dat is 't probleem, anders zou hij in zijn vrij en 1e en 2e versnelling ook niet lekker lopen.

Want de gasreactie is echt super!

Op 't filmpje van jouw mt leek 't alsof die in 't begin bij jou ook inhield na zijn 3e versnellingen?? of heb ik dat verkeerd gehoord/gezien??

Maar wat is mijn probleem??

(ff gecopied van ander topic, mr. mt8 wil me geen antwoord geve)


je hebt zelf t probleem al gevonde zie ik. Maar uh heb je niet een te grote sproeier of zo, wel vaag dat ie het in zijn 1 en 2 wel doet... (Toen ik er op reed trok hij zijn 3 wel trouwens)
 
Ktm Sx-f 250
[RRT] Lost-P 25-11-2004 17:50 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Wat zou het anders kunnen zijn ?

Als die in zijn 2 wel toeren maakt en in zijn 3+ zakt hij ineens af...

Of de ontsteking timing staat te laat zou ook kunnen...
Of slechte afstelling, maar ik denk TWV of verkeerde timing, of te weinig compressie...



Je geeft zelf dus al 3 andere redenen erbij he

Kijk gewoon ff je afstelling en ontsteking etc. na...
(Mits je twv niet gewoon te zwaar is ja)
 
Chille Tune shit dan
Ed Honda CB50J 25-11-2004 17:54 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


Je geeft zelf dus al 3 andere redenen erbij he

Kijk gewoon ff je afstelling en ontsteking etc. na...
(Mits je twv niet gewoon te zwaar is ja)


Kan er nog wel een paar verzinne, maar dit lijken mij de 3 voornaamste, als je alles mogenlijke reden neer gaat zetten is dat niet echt om blij van te worden, en je weet niet waar je moet zoeken..

lijkt mij dat het 1 van deze 3 is...



Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 25-11-2004 17:55
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Apriliars105 25-11-2004 17:55 Print reply

Posts: 6111
MISSCHIEN heeft hij niet zoveel compressie, maar nog wel genoeg dat hij makkelijk de 1 en de 2 doorkomt maar het moeilijker krijgt bij hogere versnellingen???


 
As finishing touch, God created the Dutch
Ed Honda CB50J 25-11-2004 17:57 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

MISSCHIEN heeft hij niet zoveel compressie, maar nog wel genoeg dat hij makkelijk de 1 en de 2 doorkomt maar het moeilijker krijgt bij hogere versnellingen???




Ja kan...

Kan van alles zijn...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
[RRT] Lost-P 25-11-2004 17:58 Print reply
Posts: 4578
als die gast nou ff zn twv neer zet...kunnen we kijken of dat t ZOU KUNNEN zijn.

EN verder moetie gewoon zn afstelling etc. nakijken, en eventueel ff kijken of zn zuiver(veren) niet gewoon op is...
 
Chille Tune shit dan
John Huijben 25-11-2004 17:59 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
blablablabla
(ff gecopied van ander topic, mr. mt8 wil me geen antwoord geve)



wou ik wel, kwis het gewoon niet echt.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Ed Honda CB50J 25-11-2004 18:03 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

als die gast nou ff zn twv neer zet...kunnen we kijken of dat t ZOU KUNNEN zijn.

EN verder moetie gewoon zn afstelling etc. nakijken, en eventueel ff kijken of zn zuiver(veren) niet gewoon op is...


Of luchtfilter verstopt
Of uitlaat dichtgekoolt
Of lekke koppakking en alle andere pakkingen
Lekke keering links en/of rechts
Versleten cilinder
Versleten zuiger
Versleten zuigerveren
Verkeerde ontsteking-timing
Ergens kortsluiting in de ontsteking zodat de vonk brak is
Ketting te strak
Banden te zacht
TWV uiteraard te zwaar
Afstelling niet goed
tjah, zoals eerder vermeld, valse lucht ergens
Verkeerde Bougie



 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Saknet 25-11-2004 18:30 Print reply

Posts: 10355
klinkt als een veelste arme afstelling

als het dat ook was en je bent er te veel mee doorgereden dan kan je je zuiger ook wel weer gaan vervangen xDDDD

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 25-11-2004 18:31
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
tsx crosser 25-11-2004 18:34 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

als die gast nou ff zn twv neer zet...kunnen we kijken of dat t ZOU KUNNEN zijn.

EN verder moetie gewoon zn afstelling etc. nakijken, en eventueel ff kijken of zn zuiver(veren) niet gewoon op is...


ik geloof dat zn twv 14/45 was of zo...Redelijk op het trekken iig. ik weet 45 achter cker..
 
Ktm Sx-f 250

Dit topic is 1901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved