Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ideale squishband?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24244 - ideale squishband?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

danny3000 30-11-2004 21:56 Print reply
Posts: 248
een vriend van mij heeft een 70cc hebo manston op zijn am-6, nou had ik die squishband berekend en kwam ik uit op 27,25% is ook een erg groot verschil met ? 50%
 
[RRT] Lost-P 30-11-2004 21:58 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny3000

een vriend van mij heeft een 70cc hebo manston op zijn am-6, nou had ik die squishband berekend en kwam ik uit op 27,25% is ook een erg groot verschil met ? 50%


wrs. wat verkeerd berekent dan he


Edit: Typolio

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 30-11-2004 21:58
 
Chille Tune shit dan
danny3000 30-11-2004 22:04 Print reply
Posts: 248
nee hoor precies gedaan zoals het op pagina 1 staan berekend

edit: als je het niet gelooft reken maar uit, 7mm van 47,6mm boring


Dit bericht is ge-edit door danny3000 op 30-11-2004 22:19
 
Hans F 1-12-2004 0:26 Print reply
Posts: 4326
bij een mt kop kun je toch ook gewoon gebruik maken van een blinde VHM kop?

 
danny3000 1-12-2004 0:28 Print reply
Posts: 248
waar kan je die krijgen dan?
 
Hans F 1-12-2004 0:31 Print reply
Posts: 4326
iedere vhm dealer, hoef je alleen nog maar de standaard kop volledig uit te draaien zodat daar die blinde kop inpast

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 1-12-2004 0:32
 
danny3000 1-12-2004 0:33 Print reply
Posts: 248
ja maar die kosten zeker handen vol geld ofniet??
maare hoe breedt was de squishband van jou cilinder kop dan( van je nsr )
 
Hans F 1-12-2004 0:37 Print reply
Posts: 4326
Losse blinde kop kost 31.75,
Ik heb nu in m'n nsr (met mbx blok) een squish opp. van 50%
 
danny3000 1-12-2004 0:41 Print reply
Posts: 248
hoe reed dat, met 50%? en hoe verklaar jij dan dat die hebo manston op 27% zit?

edit: hoeveel was je kwijt voor het bewerken van je cilinderkop + een o-ring

Dit bericht is ge-edit door danny3000 op 1-12-2004 0:45
 
Hans F 1-12-2004 8:02 Print reply
Posts: 4326
rijd prima met 50%
Je moet volgens mij zowiezo niet denken dat het een enorm verschil of het nou 40 of 50 % is.
Die 27% heb je goed uitgerekend?
Anders is mijn verklaring dat het om een scoot enkel om topvermogen draait.
 
Pingu 1-12-2004 9:19 Print reply
Posts: 1842
Hij heeft het over am-6, al is daar (nog) geen manston voor dacht ik
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 1-12-2004 10:04 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny3000


edit: als je het niet gelooft reken maar uit, 7mm van 47,6mm boring


Dit bericht is ge-edit door danny3000 op 30-11-2004 22:19


dat is om en nabij de 50%
1-(16,5^2xpi)/(23,5^2xpi)



Dit bericht is ge-edit door Hans F op 1-12-2004 10:07
 
Neonlampje 1-12-2004 11:47 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

iedere vhm dealer, hoef je alleen nog maar de standaard kop volledig uit te draaien zodat daar die blinde kop inpast

Als je al je kop uit kunt draaien.. dan kun je toch ook wel een binnenkop draaien?

pingu:
70cc

50cc


alle 2 manstons voor am6
 
danny3000 1-12-2004 13:18 Print reply
Posts: 248
hij heeft de onderste, maare hans hoe kom jij aan 16.5 en 23.5?

edit: het is toch:

(47,6/2)^2*3.14 = 1778,6216
47,6-7= (40,6/2)^2*3,14 = 1293,9626

1293,9626/1778,6216 = 0,72750

(1-0,72750)*100% = 27,25%

Dit bericht is ge-edit door danny3000 op 1-12-2004 14:31
 
Neonlampje 1-12-2004 15:18 Print reply

Posts: 14825
jij trekt 7mm van 47.6 af trek er eens 2x7 vanaf dan is het realistischer

Hans heeft gewoon waardes mooi afgerond enzo zodat het hoofdrekenen wat makkelijker gaat
 

Dit topic is 4850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved