arrier |
25-11-2004 20:22 |
Posts: 2221 |
dus als de zuiger bovenaanstaat de ruimte tussen de zuiger en cilinderkop in kubieke cm ten opzichte van de cilinderinhoud
|
|
|
|
PRO TUNING |
25-11-2004 20:30 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
dus als de zuiger bovenaanstaat de ruimte tussen de zuiger en cilinderkop in kubieke cm ten opzichte van de cilinderinhoud
Oppervlakte wordt aangegeven in b.v. vierkante cm / mm - inhoud in kubieke.....
Beter opletten op school.
|
|
|
|
arrier |
25-11-2004 20:31 |
Posts: 2221 |
ja maar je cilinder inhoud is toch ook in kubieke, ik dacht dat het een verhouding van inhoud ging, maar als het goed is, is je oppervlakte van je cilinder toch het zelfde als van de rand van de kop
|
|
|
|
wiebutt |
25-11-2004 21:33 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Wat jij bedoelt is de squish hoogte, de topic starter vroeg naar de % oppervlakte.
Hoeveel procent is die kop die je toen van mij heb bewerkt dan ?
Die honda mb kop met polini zuiger ?En waarom die keuze ?
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
POM |
25-11-2004 21:56 |
Posts: 757 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
theoretisch is .7 de perfecte waarde voor maximale koeling/compressie..
verder is er ook over de squish en squishband niet veel te zeggen als het doel van de motor niet gegeven is
op welk gedeelte moet je dat dan meten?
kijk bijv mijn situatie
[img]http://home.planet.nl/~oostr048/squish.JPG
[/img]
Dit bericht is ge-edit door POM op 25-11-2004 21:58
|
|
|
|
danny3000 |
25-11-2004 22:31 |
Posts: 248 |
pro tuning: het is wel voor weggebruik, maar ik wil er wel het maximale uithalen. Aan hoeveel procent moet ik dan denken??
|
|
|
|
PRO TUNING |
26-11-2004 10:26 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: danny3000
pro tuning: het is wel voor weggebruik, maar ik wil er wel het maximale uithalen. Aan hoeveel procent moet ik dan denken??
Ook voor weggebruik is er nog veel variatie.
Wil je puur topsnelheid 45 - 50 %
Snel optrekken 55 - 60 %
|
|
|
|
PRO TUNING |
26-11-2004 10:32 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
[...]
Hoeveel procent is die kop die je toen van mij heb bewerkt dan ?
Die honda mb kop met polini zuiger ?En waarom die keuze ?
Omdat er uit een standaard kop niet het maximale resultaat is te behalen.
Wil je echt het maximale dan laten wij hiervoor blinde koppen gieten die door ons bewekt worden.
Dit kan voor 50 t/m/ 125 cc cilinders uit 1 gietstuk.
Maar zoals ik je heb verteld is dit niet goedkoop.
Trouwens, je zou me nog vertellen hoe je brommer nu loopt ?
Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 26-11-2004 15:21
|
|
|
|
danny3000 |
26-11-2004 11:38 |
Posts: 248 |
me brommer loopt op dit moment niet, big-end is uitgelope. maar ik wil hem gewoon optimaal maken. nieuwe nicasil wand erin etc.. daarom was ik nieuwsgierig naar de squisband. maar waarom hebben ze het in de search over een band van 20% en jij meer over -+ 50%?? is wel een groot verschil
|
|
|
|
wipe-out |
26-11-2004 11:53 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: POM
[...]
op welk gedeelte moet je dat dan meten?
kijk bijv mijn situatie
[img]http://home.planet.nl/~oostr048/squish.JPG
[/img]
Dit bericht is ge-edit door POM op 25-11-2004 21:58
Ik heb ook gelijk je kop wat aangepast, want eerst klopte hij niet, nu nog steeds niet helemaal, maar goed
|
|
|
|
Neonlampje |
26-11-2004 15:48 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: danny3000
me brommer loopt op dit moment niet, big-end is uitgelope. maar ik wil hem gewoon optimaal maken. nieuwe nicasil wand erin etc.. daarom was ik nieuwsgierig naar de squisband. maar waarom hebben ze het in de search over een band van 20% en jij meer over -+ 50%?? is wel een groot verschil
als ik jou was zou ik eerst je blok opbouwen, cilinder erop.. ff rijden en je pakkingen opnieuw aanspannen en dan je squish meten.. zo krijg je de beste weergave van de situatie.. en kun je hem ook het beste aanpassen.
Pom: dat is een heeel slecht ontwerp die je daar hebt
Je moet vanuit de rand van de cilinder via de zuiger geen obstakels hebben.. anders verhoog je de kans op pingelen.
wat wipeout al tekende, dat is al veel beter
de squish waar je in geinteresseerd bent bij zo'n kop is het deel wat evenwijdig loopt met de zuiger
|
|
|
|
danny3000 |
26-11-2004 16:18 |
Posts: 248 |
ja maar dan heb ik nog geen beeld van me squish band, het gaat mij erom dat die beter wordt voor mijn blok, dan dat ie standaard bij 50cc.nl vandaan komt
|
|
|
|
PRO TUNING |
26-11-2004 16:33 |
Posts: 4000 |
Lude, er wordt gevraagd naar de % oppervlakte niet naar de hoogte.
Je zuiger moet niet evenwijdig aan de squisrand lopen.
Een standaard onbewerkte 166 S kop kan ik een redelijke vorm in maken, wat in elk geval veel beter is als de kant en klaar gekochte koppen, heb zo al enkele honderden koppen zo bewerkt 50 - 70 - 80 - 125 - 250 - 500 cc
|
|
|
|
PRO TUNING |
26-11-2004 16:35 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: danny3000
me brommer loopt op dit moment niet, big-end is uitgelope. maar ik wil hem gewoon optimaal maken. nieuwe nicasil wand erin etc.. daarom was ik nieuwsgierig naar de squisband. maar waarom hebben ze het in de search over een band van 20% en jij meer over -+ 50%?? is wel een groot verschil
Wie zijn ze ??
20 % is veel te laag.
|
|
|
|
Neonlampje |
26-11-2004 16:54 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Lude, er wordt gevraagd naar de % oppervlakte niet naar de hoogte.
Je zuiger moet niet evenwijdig aan de squisrand lopen.
Klopt maar over die evenwijdigheid, dat zei ik maar ff voor het gemak
En kloot dat het over opp gaat ja.. begreep ik ff verkeerd
|
|
|
|