Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ideale squishband?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1297 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24244 - ideale squishband?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4848 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

danny3000 25-11-2004 15:45 Print topicpost
Posts: 248
zoals de topic titel al zegt: wat is de ideale breedte van de squishband in procenten?? voor een 44.5mm cilinder+kop
 

Kampersjaak 25-11-2004 16:17 Print reply

Posts: 12285
waar heb je het over,

je squish is het best met 0.6mm tussen de kop en de zuiger.
 
oderint dum metuant
PRO TUNING 25-11-2004 16:34 Print reply

Posts: 4000
De ideale squish breedte bestaat niet, maar wat wil je er mee doen ? weggebruik - wegrace - motocross - sprint ?
 
de_koen 25-11-2004 17:18 Print reply

Posts: 5595
rond de 30% zit je volgens mij wel goed

maar als je je bedoeling wat verder specifiert, zal pro tuning (wat is je echte naam eigenlijk) je wel een goed antwoord geven
 
Honda 5-Bak te koop
Exision 25-11-2004 17:32 Print reply
Posts: 283
squishband is niet in breedte, maar in procenten van de oppervlakte van je boring.

Dit bericht is ge-edit door Exision op 25-11-2004 17:33
 
Neonlampje 25-11-2004 17:58 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

waar heb je het over,

je squish is het best met 0.6mm tussen de kop en de zuiger.
theoretisch is .7 de perfecte waarde voor maximale koeling/compressie..

verder is er ook over de squish en squishband niet veel te zeggen als het doel van de motor niet gegeven is
 
Jeroen. 25-11-2004 18:48 Print reply
Posts: 2
de beste speling tussen de zuiger op het tdc
en de cilinderkop licht rond de 0.5 en 0.8mm
voor een 2-takt motor tussen de 50 en 100cc.
Een goede squishband licht rond de 50 procent en als je er mee gaat racen moet je meer naar de 20 procent toe. De goede hoek voor de squishband licht als het goed is tussen de 15 graden en 18 graden voor een powerband rond de lagen toeren en voor een bredere powerband rond de 19 graden en 21 graden.
 
PRO TUNING 25-11-2004 19:09 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeroen.

de beste speling tussen de zuiger op het tdc
en de cilinderkop licht rond de 0.5 en 0.8mm
voor een 2-takt motor tussen de 50 en 100cc.
Een goede squishband licht rond de 50 procent en als je er mee gaat racen moet je meer naar de 20 procent toe. De goede hoek voor de squishband licht als het goed is tussen de 15 graden en 18 graden voor een powerband rond de lagen toeren en voor een bredere powerband rond de 19 graden en 21 graden.


Je squish hoogte kun je pas bepalen na het uitrekenen van je MSV, en verder klopt je verhaal ook niet helemaal.
 
Daniel_84 25-11-2004 19:13 Print reply

Posts: 1127
Omdat???
wij zijn niet allemaal tuners en jullie zeggen van dat klopt niet en dit en dat, maar nooit waarom dat is.

Als er nou es rustig uitgelegd wordt wat er bedoeld wordt.
 
PRO TUNING 25-11-2004 19:18 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Omdat???
wij zijn niet allemaal tuners en jullie zeggen van dat klopt niet en dit en dat, maar nooit waarom dat is.

Als er nou es rustig uitgelegd wordt wat er bedoeld wordt.


Dat staat allemaal beschreven in boeken, die je kunt kopen.
Het is onzin dat ik hier een nieuw boek moet schrijven.
Neem zelf eerst eens de moeite om dingen te begrijpen door te lezen.
 
arrier 25-11-2004 20:04 Print reply
Posts: 2221
ja dit is toch een forum waar je dingen kunt leren die andere uitlegge
wil jij zegge dat toen je begon te sleutele je hier pas iets vroeg nadat je bijvoorbeeld het sleutelhandboek voor mt heb gelezen. ik haal hier in ieder geval me informatie van daan. niet iedereen heeft genoeg tijd/geld/ambities om veel boeken te kopen

Dit bericht is ge-edit door arrier op 25-11-2004 20:05
 
NAISH 25-11-2004 20:12 Print reply

Posts: 870
(je squish kan je opmeten, door tinsoldeer-draad in je boegie gat te steken.. zodat het geplet word tussen kop en zuiger: meet dit op en je heb je squish)
 
Sorry, Ik ben begrensd!
arrier 25-11-2004 20:13 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NAISH

(je squish kan je opmeten, door tinsoldeer-draad in je boegie gat te steken.. zodat het geplet word tussen kop en zuiger: meet dit op en je heb je squish)

moet dan toch nog de lengte van de schacht af lijkt me?
 
maiky 25-11-2004 20:16 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

moet dan toch nog de lengte van de schacht af lijkt me?


nee hij bedoelt dat je hem tussen je kop en zuigher drukt en je krukas dan een lag verdraait waardoor je stukje tin word samengeperst. en als je dat dan opmeet heb jeje squish
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
PRO TUNING 25-11-2004 20:18 Print reply

Posts: 4000
Hoe tuning precies werkt is niet 1-2-3 uit te leggen.
En ik ga hier geen 500 bladzijden schrijven.

Tuning is 50 % theorie en 50 % ervaring.

Tuning is niet alleen het bewerken van een cilinder - cilinderkop, maar vooral het afstellen (wat tuning eigenlijk betekend) is mede bepalend voor een hoog / bruikbaar vermogen. Pirelli zegt het al "Power is nothing whitout control"
 
PRO TUNING 25-11-2004 20:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maiky

[...]


nee hij bedoelt dat je hem tussen je kop en zuigher drukt en je krukas dan een lag verdraait waardoor je stukje tin word samengeperst. en als je dat dan opmeet heb jeje squish


Wat jij bedoelt is de squish hoogte, de topic starter vroeg naar de % oppervlakte.
 

Dit topic is 4848 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved