Kampersjaak |
25-11-2004 16:17 |
Posts: 12285 |
waar heb je het over,
je squish is het best met 0.6mm tussen de kop en de zuiger.
|
|
oderint dum metuant |
|
PRO TUNING |
25-11-2004 16:34 |
Posts: 4000 |
De ideale squish breedte bestaat niet, maar wat wil je er mee doen ? weggebruik - wegrace - motocross - sprint ?
|
|
|
|
de_koen |
25-11-2004 17:18 |
Posts: 5595 |
rond de 30% zit je volgens mij wel goed
maar als je je bedoeling wat verder specifiert, zal pro tuning (wat is je echte naam eigenlijk) je wel een goed antwoord geven
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Exision |
25-11-2004 17:32 |
Posts: 283 |
squishband is niet in breedte, maar in procenten van de oppervlakte van je boring.
Dit bericht is ge-edit door Exision op 25-11-2004 17:33
|
|
|
|
Neonlampje |
25-11-2004 17:58 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
waar heb je het over,
je squish is het best met 0.6mm tussen de kop en de zuiger.
theoretisch is .7 de perfecte waarde voor maximale koeling/compressie..
verder is er ook over de squish en squishband niet veel te zeggen als het doel van de motor niet gegeven is
|
|
|
|
Jeroen. |
25-11-2004 18:48 |
Posts: 2 |
de beste speling tussen de zuiger op het tdc
en de cilinderkop licht rond de 0.5 en 0.8mm
voor een 2-takt motor tussen de 50 en 100cc.
Een goede squishband licht rond de 50 procent en als je er mee gaat racen moet je meer naar de 20 procent toe. De goede hoek voor de squishband licht als het goed is tussen de 15 graden en 18 graden voor een powerband rond de lagen toeren en voor een bredere powerband rond de 19 graden en 21 graden.
|
|
|
|
PRO TUNING |
25-11-2004 19:09 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jeroen.
de beste speling tussen de zuiger op het tdc
en de cilinderkop licht rond de 0.5 en 0.8mm
voor een 2-takt motor tussen de 50 en 100cc.
Een goede squishband licht rond de 50 procent en als je er mee gaat racen moet je meer naar de 20 procent toe. De goede hoek voor de squishband licht als het goed is tussen de 15 graden en 18 graden voor een powerband rond de lagen toeren en voor een bredere powerband rond de 19 graden en 21 graden.
Je squish hoogte kun je pas bepalen na het uitrekenen van je MSV, en verder klopt je verhaal ook niet helemaal.
|
|
|
|
Daniel_84 |
25-11-2004 19:13 |
Posts: 1127 |
Omdat???
wij zijn niet allemaal tuners en jullie zeggen van dat klopt niet en dit en dat, maar nooit waarom dat is.
Als er nou es rustig uitgelegd wordt wat er bedoeld wordt.
|
|
|
|
PRO TUNING |
25-11-2004 19:18 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Omdat???
wij zijn niet allemaal tuners en jullie zeggen van dat klopt niet en dit en dat, maar nooit waarom dat is.
Als er nou es rustig uitgelegd wordt wat er bedoeld wordt.
Dat staat allemaal beschreven in boeken, die je kunt kopen.
Het is onzin dat ik hier een nieuw boek moet schrijven.
Neem zelf eerst eens de moeite om dingen te begrijpen door te lezen.
|
|
|
|
arrier |
25-11-2004 20:04 |
Posts: 2221 |
ja dit is toch een forum waar je dingen kunt leren die andere uitlegge
wil jij zegge dat toen je begon te sleutele je hier pas iets vroeg nadat je bijvoorbeeld het sleutelhandboek voor mt heb gelezen. ik haal hier in ieder geval me informatie van daan. niet iedereen heeft genoeg tijd/geld/ambities om veel boeken te kopen
Dit bericht is ge-edit door arrier op 25-11-2004 20:05
|
|
|
|
NAISH |
25-11-2004 20:12 |
Posts: 870 |
(je squish kan je opmeten, door tinsoldeer-draad in je boegie gat te steken.. zodat het geplet word tussen kop en zuiger: meet dit op en je heb je squish)
|
|
Sorry, Ik ben begrensd! |
|
arrier |
25-11-2004 20:13 |
Posts: 2221 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NAISH
(je squish kan je opmeten, door tinsoldeer-draad in je boegie gat te steken.. zodat het geplet word tussen kop en zuiger: meet dit op en je heb je squish)
moet dan toch nog de lengte van de schacht af lijkt me?
|
|
|
|
maiky |
25-11-2004 20:16 |
Posts: 421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
[...]
moet dan toch nog de lengte van de schacht af lijkt me?
nee hij bedoelt dat je hem tussen je kop en zuigher drukt en je krukas dan een lag verdraait waardoor je stukje tin word samengeperst. en als je dat dan opmeet heb jeje squish
|
|
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel |
|
PRO TUNING |
25-11-2004 20:18 |
Posts: 4000 |
Hoe tuning precies werkt is niet 1-2-3 uit te leggen.
En ik ga hier geen 500 bladzijden schrijven.
Tuning is 50 % theorie en 50 % ervaring.
Tuning is niet alleen het bewerken van een cilinder - cilinderkop, maar vooral het afstellen (wat tuning eigenlijk betekend) is mede bepalend voor een hoog / bruikbaar vermogen. Pirelli zegt het al "Power is nothing whitout control"
|
|
|
|
PRO TUNING |
25-11-2004 20:21 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maiky
[...]
nee hij bedoelt dat je hem tussen je kop en zuigher drukt en je krukas dan een lag verdraait waardoor je stukje tin word samengeperst. en als je dat dan opmeet heb jeje squish
Wat jij bedoelt is de squish hoogte, de topic starter vroeg naar de % oppervlakte.
|
|
|
|