De Schout |
23-11-2004 12:05 |
Posts: 5327 |
of je vliegwiel zit niet goed aan, (bramen op kuk, spietje te hoog, conus niet het zelfde) of je zet em gewoon niet goed vast..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
wipe-out |
23-11-2004 12:24 |
Posts: 7672 |
Had ik eerst ook met MB. Draaide hem met een gewone sleutel vast en blokkeerde het vliegwiel met zo'n ding om de slijpschijven van je slijptol los te maken.
Ging steeds los, en spie steeds kapot, toen goed met luchtsleutel vastgedraaid en nooit meer last van gehad.
|
|
|
|
mark de vries 1986 |
23-11-2004 12:41 |
Posts: 5 |
vlieg wiel zit dan stijf op de krukas..
daar na draai ik hem altijd aan met een dop 17 heel stijf...ik snap er geen bal van..
mark
|
|
marky:::::) |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
23-11-2004 12:43 |
Posts: 8499 |
strakker aandraaien
of kijken of je krukas nog wel rond is
spiebaan niet uitgelubberd is
etc
edit
je kunt hem ook vast slaan.. dus dop met wringijzer en daar een paar keer goed hard met een vuisthamer op slaan (bij gebrek aan luchtsleutel)
Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 23-11-2004 12:44
edit 2:
en praat nederlands ofzo
zooondur spellinksvouten duz, leescht maaaklijkr
Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 23-11-2004 12:45
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
wiebutt |
23-11-2004 12:45 |
Posts: 6264 |
Spietje kun je ook wel met locktite vast zette, blijft best goed zitte
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Hans F |
23-11-2004 13:22 |
Posts: 4326 |
of je laat hem er gewoon uit
|
|
|
|
arabesk |
23-11-2004 13:35 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
Spietje kun je ook wel met locktite vast zette, blijft best goed zitte
bij mij werkte dit niet, kwam steeds los door de hitte. kheb dan maar zelf een grotere spie gemaakt, en geen problemen meer
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Bazz -> DRD |
23-11-2004 14:06 |
Posts: 1884 |
Bij mij was dit ook. Gewoon met zuigerstop blokkeren en daarna met de ratel zo vast mogelijk aan draaien.
|
|
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl |
|
Blorn |
23-11-2004 14:50 |
Posts: 13825 |
Geen zuigerstop gebruiken, gewoon ff naar een garage/kennis wandelen die m ff met luchtsleutel vast zet.
|
|
|
|
Bazz -> DRD |
23-11-2004 18:39 |
Posts: 1884 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Geen zuigerstop gebruiken, gewoon ff naar een garage/kennis wandelen die m ff met luchtsleutel vast zet.
waarom geen zuigerstop gebruiken?
|
|
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl |
|
ironbird |
23-11-2004 18:44 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
of je laat hem er gewoon uit
bedoel je het spietje?? geen goed idee lijkt mij. je vliewiel gaat verdraaien en je ontsteking gaat fout dan.
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
23-11-2004 18:47 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bazz -> DRD
[...]
waarom geen zuigerstop gebruiken?
Komen te veel krachten op dat ene puntje van je zuiger te staan, nooit goed...
Ik deed altijd schroendraaier achter een spoel :P zodat het vliegwiel niet meer kon draaien en dan met centerpunt en hamer een harde tik op het moertje geven. Ging altijd best, je kan er ook het beste een veerring achter het moertje doen...
Nooit last mee gehad, alleen wel goed weten waar je de schroevendraaier zet.
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Hans F |
23-11-2004 19:00 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
[...]
bedoel je het spietje?? geen goed idee lijkt mij. je vliewiel gaat verdraaien en je ontsteking gaat fout dan.
echt niet, het is alleen onpraktisch
|
|
|
|
Joscross |
23-11-2004 19:05 |
Posts: 12501 |
Bij Honda heb je zo'n heel mooi vrij punt waar je een schroevendraaier op kan zetten door het vliegwiel heen.
|
|
|
|
PRO TUNING |
23-11-2004 19:57 |
Posts: 4000 |
Niet het spietje houdt je vliegwiel vast, maar het conische gedeelte, deze kun je opzuiveren met klepschuurpasta.
|
|
|
|