Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vliegwielspie steeds kapot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 963 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24190 - Vliegwielspie steeds kapot
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mark de vries 1986 23-11-2004 11:48 Print topicpost
Posts: 5
hallo ik heb een Yamaha A staan en hij maakt steeds al mijn spiejes kapot en men vliegwielen...... .
heb nu al de 2 de vliegwiel en die was gaaf toen ik hem kreeg maar nu krijg ik over al krassen waar door kan het komen ik heb er een nieuwe Ritro Krukas in en nieuwe lageres en keeringen de gewichten zijn 4.5 in de variateur en er zit een ginellie pot onder dus kort om hij is al op gevoert wat kan het wezen......

met vriendelijke groeten mark de vries ....

help mij aljeblieft uit de brand


edit alwin: topictitle

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 23-11-2004 12:44
 
marky:::::)

De Schout 23-11-2004 12:05 Print reply
Posts: 5327
of je vliegwiel zit niet goed aan, (bramen op kuk, spietje te hoog, conus niet het zelfde) of je zet em gewoon niet goed vast..
 
tune tweak fiddle bang bummer
wipe-out 23-11-2004 12:24 Print reply

Posts: 7672
Had ik eerst ook met MB. Draaide hem met een gewone sleutel vast en blokkeerde het vliegwiel met zo'n ding om de slijpschijven van je slijptol los te maken.

Ging steeds los, en spie steeds kapot, toen goed met luchtsleutel vastgedraaid en nooit meer last van gehad.
 
mark de vries 1986 23-11-2004 12:41 Print reply
Posts: 5
vlieg wiel zit dan stijf op de krukas..
daar na draai ik hem altijd aan met een dop 17 heel stijf...ik snap er geen bal van..
mark
 
marky:::::)
Hier_ben_ik - Administrator 23-11-2004 12:43 Print reply

Posts: 8499
strakker aandraaien

of kijken of je krukas nog wel rond is

spiebaan niet uitgelubberd is


etc


edit

je kunt hem ook vast slaan.. dus dop met wringijzer en daar een paar keer goed hard met een vuisthamer op slaan (bij gebrek aan luchtsleutel)

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 23-11-2004 12:44

edit 2:

en praat nederlands ofzo

zooondur spellinksvouten duz, leescht maaaklijkr

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 23-11-2004 12:45
 
Members zijn vervelend :-|
wiebutt 23-11-2004 12:45 Print reply

Posts: 6264
Spietje kun je ook wel met locktite vast zette, blijft best goed zitte
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Hans F 23-11-2004 13:22 Print reply
Posts: 4326
of je laat hem er gewoon uit
 
arabesk 23-11-2004 13:35 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Spietje kun je ook wel met locktite vast zette, blijft best goed zitte



bij mij werkte dit niet, kwam steeds los door de hitte. kheb dan maar zelf een grotere spie gemaakt, en geen problemen meer
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Bazz -> DRD 23-11-2004 14:06 Print reply

Posts: 1884
Bij mij was dit ook. Gewoon met zuigerstop blokkeren en daarna met de ratel zo vast mogelijk aan draaien.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Blorn 23-11-2004 14:50 Print reply

Posts: 13825
Geen zuigerstop gebruiken, gewoon ff naar een garage/kennis wandelen die m ff met luchtsleutel vast zet.
 
Bazz -> DRD 23-11-2004 18:39 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Geen zuigerstop gebruiken, gewoon ff naar een garage/kennis wandelen die m ff met luchtsleutel vast zet.

waarom geen zuigerstop gebruiken?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
ironbird 23-11-2004 18:44 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

of je laat hem er gewoon uit


bedoel je het spietje?? geen goed idee lijkt mij. je vliewiel gaat verdraaien en je ontsteking gaat fout dan.
 
Ed Honda CB50J 23-11-2004 18:47 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazz -> DRD

[...]

waarom geen zuigerstop gebruiken?


Komen te veel krachten op dat ene puntje van je zuiger te staan, nooit goed...

Ik deed altijd schroendraaier achter een spoel :P zodat het vliegwiel niet meer kon draaien en dan met centerpunt en hamer een harde tik op het moertje geven. Ging altijd best, je kan er ook het beste een veerring achter het moertje doen...

Nooit last mee gehad, alleen wel goed weten waar je de schroevendraaier zet.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Hans F 23-11-2004 19:00 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird

[...]


bedoel je het spietje?? geen goed idee lijkt mij. je vliewiel gaat verdraaien en je ontsteking gaat fout dan.


echt niet, het is alleen onpraktisch
 
Joscross 23-11-2004 19:05 Print reply

Posts: 12501
Bij Honda heb je zo'n heel mooi vrij punt waar je een schroevendraaier op kan zetten door het vliegwiel heen.
 
PRO TUNING 23-11-2004 19:57 Print reply

Posts: 4000
Niet het spietje houdt je vliegwiel vast, maar het conische gedeelte, deze kun je opzuiveren met klepschuurpasta.
 

Dit topic is 1913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved