Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gs500 probs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 614 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24167 - gs500 probs
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mBeter 22-11-2004 10:53 Print topicpost

Posts: 983
ik heb jullie hulp nodig voor zover jullie iets nieuws kunnen vertellen
ik zat vrijdag op de autobaan, en toen moest ik tanken want hij viel terug in snelheid logisch.
maar daarna (met een volle tank) viel hij weer terug in snelheid toen was het waarschijnlijk al keihard aan het hagelen, regen deed het sowieso..
dus ik ging van 130 naar 100 en dus de eerste afslag eraf.
toen bleek dat als je accelereert, dus gas geeft dat ie stottert en geweldig inhoud.
een aantal mensen zeiden dat het door het vocht komt... dus ik heb nieuwe bougiedoppen en kabels gemonteerd, andere bougies, bobines beetje afgekit, en plakband om de bougiekabels.
maar wat denk je.. nog steeds hetzelfde.
carbs zijn er al afgeweest en waren goed. klepspeling is dik in orde.
hij verbruikt ook niks geen olie.
uitlaatkleppen zijn wit dus dat zit ook goed voor een 4takt.
stationair is er niks aan de hand.
dus het is spontaan gekomen.

wie weet hier meer van, ik ga zo met de stroboscooplamp kijken of de vonk vervroegt en of ie niet overslaat oid. misschien beide bobines kapot?
en dat kan ik denken aan de aanvoer van benzine.

alvast bedankt
 
gSuper?

de_koen 22-11-2004 11:38 Print reply

Posts: 5595
luchtfilter schoon ?
vlotterbakken en sproeiers ok ?

Je kan ook last hebben gehad van bevriezende carbu's, dat kan gebeuren als de temp lager is dan 8?C.

Hoe zagen je bougie's eruit ?

Start hij wel normaal ?
 
Honda 5-Bak te koop
mBeter 22-11-2004 13:19 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

luchtfilter schoon ?

ja en zuigt goed lucht aan en compressie is ok.

vlotterbakken en sproeiers ok ?

vlotterbakken beide zonder enig vuiltje en sproeiers zijn ook schoon.

Je kan ook last hebben gehad van bevriezende carbu's, dat kan gebeuren als de temp lager is dan 8?C.

daarna was het niet zo koud meer, heb em ook binnen gezet = 20 graden.

Hoe zagen je bougie's eruit ?

heb net gekeken en de linkse is totaal zwart dus geen ontsteking of te rijk mengsel. er zat een roetaanslag op.
maar de rechtse was mooi droog en grijzig zoals het hoort.
ontsteking vervroegd goed maar bij een bepaald toerental gaat de stroboscoop lamp uit omdat dat ding niet helemaal goed is. heb em ook op een goede auto getest en als die op toeren kwam viel het licht ook weg.



Start hij wel normaal ?

start goed, als ik van een cilinder de bougie eruit draai en em dan op 1 cil laat lopen slaat ie nogal snel af.
maakt niet uit welke bougie, welke cil ik em laat lopen: zelfde efect.



 
gSuper?
de_koen 22-11-2004 13:38 Print reply

Posts: 5595
nieuw setje bougies kan nooit kwaad.
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap2 22-11-2004 13:39 Print reply

Posts: 9955
Vlotternaaldje van 1 cilinder (de zwarte bougie) die blijft hangen.
Of iets in die richting ?

Of wat ook nog kan (en duur is) membraan van 1 vd gasschuiven is kapot.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 22-11-2004 13:40
 
Stoere brommers
mBeter 22-11-2004 18:36 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Vlotternaaldje van 1 cilinder (de zwarte bougie) die blijft hangen.
Of iets in die richting ?
ik heb al een idee wat het kan zijn..
ga ik morgen proberen anders zal ik kijken naar de vlotternaald maar dat is eigenlijk niet mogelijk.

Of wat ook nog kan (en duur is) membraan van 1 vd gasschuiven is kapot.
nee die zijn nog goed beide

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 22-11-2004 13:40



en waarom was je niet op de achterhoek meeting? dan had ik wat om tegen te sprinten al haalde aloys mij biiijjjna in 25kw
 
gSuper?
Blukaap2 22-11-2004 20:16 Print reply

Posts: 9955
Straal vergeten, zat ergens bij zoetermeer in de buurt.
En heb echt zoiets van: waarom ben ik niet gewoon naar knulft & co gereden .
 
Stoere brommers
kawa 50 22-11-2004 20:38 Print reply

Posts: 400
Lijkt mij benzine toevoer.
Benzine kraan uitelkaar gehad? Benzinefilter?

Geen roest in de tank?
 
mBeter 23-11-2004 16:07 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa 50

Lijkt mij benzine toevoer.
Benzine kraan uitelkaar gehad? Benzinefilter?

Geen roest in de tank?


heren, ik heb nieuwe symptonen:
net stukje gereden met alles normaal maar hij liep alleen met volgas en dan liep ie stationair .
daarna heb ik bougies schoongemaakt en weer gereden, hier hield ie weer in soms bij accelereren.
dan komt er een soort geluid uit de uitlaat of ie heel arm loopt, ook geen zwaar geluid, net of ie heel erg gedempt word in de uitlaat.
als je op dat moment gas loslaat slaat ie af.
soms trekt ie ook best hard op maar als je dan weer wat gas bij geeft dan houd ie weer in.

toen heb ik bobines verwisselt.
zat allemaal goed maar tot mijn schrik bleef de linker bougie zwart met roetaanslag.
dus waarschijnlijk zijn beide bobines goed.

dus ik heb het luchtfilter eraf gedraaid en de gasschuiven bekeken.
die openen wel goedmaar ik weet niet of ik het goed zag maar de linker sproeier gaf misschien iets meer benzine door.

ik ga even kijken hoe veel een carb rev. setje kost.
oh ja er kwamen vlammen en knallen van een halve meter uit...



Dit bericht is ge-edit door mBeter op 23-11-2004 16:09
 
gSuper?
SIWWN 23-11-2004 16:11 Print reply
Posts: 7079
Loopt hij wel op alle cilinders?

Mss bobine checken/omwisselen

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 23-11-2004 16:11
 
Punk [Dave] 23-11-2004 16:15 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Loopt hij wel op alle cilinders?

Mss bobine checken/omwisselen

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 23-11-2004 16:11


Quote:
toen heb ik bobines verwisselt.

.....................
 
kawa 50 23-11-2004 16:15 Print reply

Posts: 400
En hoe zit het met je benzine verbruik? Die moet toch echt rond de 1:18 zijn.

Het begint een heel klein beetje op bevriezende carburateurs te lijken:
Niet stationair lopen
bij lage toeren schokkerig lopen
bij gas dicht klinkt ie alsof je contact op 'uit' staat
knallen uit de uitlaat
mega hoog verbruik
benzine lucht
benzine uit de uitlaat
 
mBeter 23-11-2004 16:17 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Loopt hij wel op alle cilinders?

Mss bobine checken/omwisselen

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 23-11-2004 16:11

het is heel moeilijk te horen of ie op beide cilinders loopt... het geluid word heel anders.
en ik heb al eens de linker bougie eruit gedraaid en de rechter alleen erin. toen gestart maar daar liep ie totaal niet goed op en andersom ook niet.
bobine omwisselen heb ik dus net gedaan maar linker bougie word nog zwart.

wat betekenen de symptonen voor een zwarte koolaanslag op de bougie en vlammen uit de uitlaat?
 
gSuper?
kawa 50 23-11-2004 16:18 Print reply

Posts: 400
Vlammen uit de uitlaat:
Benzine verbrand in de uitlaat en niet in de cilinder...

Dus je heb dan geen vonk of hij staat veel te rijk afgestelt
 
Apriliars105 23-11-2004 16:21 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

[...]


die openen wel goedmaar ik weet niet of ik het goed zag maar de linker sproeier gaf misschien iets meer benzine door.
Dit bericht is ge-edit door mBeter op 23-11-2004 16:09


Als je linkersproeier meer doorlaat dan is het niet zo gek dat je bougie zwart wordt

kijk dan ff de carberateur helemaal na en vervang de sproeier ofzo
 
As finishing touch, God created the Dutch
mBeter 23-11-2004 16:23 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa 50

En hoe zit het met je benzine verbruik? Die moet toch echt rond de 1:18 zijn.

die ga ik nu niet testen maar voor deze probs was het 1 : 20

Het begint een heel klein beetje op bevriezende carburateurs te lijken:
Niet stationair lopen

dat kwam omdat de bougie aangekoekt was en dus slecht vonkte.

bij lage toeren schokkerig lopen

alleen als je gas open draait, stationair loopt ie normaal.

bij gas dicht klinkt ie alsof je contact op 'uit' staat.

als je gas dichtdraaid doet ie normaal maar die vlammen zijn niet normaal.


mega hoog verbruik

zegt nog niemand en dat weet ik ook nog niet.

benzine lucht.

nee andere lucht, zal wel uitlaat warm worden ruiken.

benzine uit de uitlaat.

weet ik niet

 
gSuper?

Dit topic is 4972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved