Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dubbele seatpipe

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24150 - dubbele seatpipe
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-!Giles!- 21-11-2004 18:59 Print topicpost

Posts: 1302
Ik ben van plan om een dubbele seatpipe te maken maar ik heb al veel gelezen dat te scherpe bochten nadelig zijn voor het vermogen, maar hoe komt et dan dat ze bij scooters ook een bocht maken van 180 graden ?

Ik zou dan 2 conti dempers nemen gaat dat beter dempen al 1 conti demper of blijft dat hetzelfde ?

De dempers komen net onder mijn undertail mogen die hier tegen komen of gaat het dan smelten ?

Ik ga dan voor de looks ook de uitlaat laten chromeren, zal de chroom hier goed opblijven mag dit ?

dat was het alvast bedankt.

edit: pic van de demper:


Dit bericht is ge-edit door -!Giles!- op 21-11-2004 19:08
 
nick is gay ;-)

Ariej 21-11-2004 19:40 Print reply

Posts: 3685
je hoef geen scherpe bocht te maken (t-stuk)
met een Y stuk zal het vermogen niet verloren gaan
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Blorn 21-11-2004 19:41 Print reply

Posts: 13825
Dubbele dempers zijn nou eenmaal nadelig voor het vermogen, en zeker als je een onderlangse uitlaat hebt.

Bovendien vind ik het lelijk.
 
theredone51 21-11-2004 19:45 Print reply

Posts: 2506
chroom blijft wel zitten maar is hardstikke duur, beter polijsten ofzo dan
en achterspatbord kan er probably wel tegen
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
-!Giles!- 21-11-2004 20:49 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

je hoef geen scherpe bocht te maken (t-stuk)
met een Y stuk zal het vermogen niet verloren gaan

ja ik moet wel naar boven naar et achterste ?.
maar zal dit nu meer dempen dan een enkele conti uitlaat ?
wat denk je dat chromeren zal kosten ?
75 euro ofzo ?

Dit bericht is ge-edit door -!Giles!- op 21-11-2004 20:50
 
nick is gay ;-)
NSR JunK 21-11-2004 20:52 Print reply

Posts: 2339
wss niet.. teminste ik heb bij 2 brommer dubbele dempers gehad en minder geluid kwam daar nou niet echt uit. denk zelfs dat 1 demper met goeie demperwol stiller is dan 2
 
arie-de-arier 21-11-2004 20:57 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Bovendien vind ik het lelijk.


jij rijdt op een banaan cbr hebt dus geen recht van spreken
 
Allah is beter
-!Giles!- 21-11-2004 21:00 Print reply

Posts: 1302
lijkt toch logisch dat et stiller is want da elke demper heeft nu toch de helft van de gassen i.p.v. 1 alle gassen ?
of heeft et nix met gassen te maken ?
 
nick is gay ;-)
Bullet 21-11-2004 21:01 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


jij rijdt op een banaan cbr hebt dus geen recht van spreken


ik heb een gilera gsm, dan mag ik zeker ook niks zeggen?
 
**My BungHole Will Speak Now**
arie-de-arier 21-11-2004 21:02 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


ik heb een gilera gsm, dan mag ik zeker ook niks zeggen?


jij vind m ook lelijk dus mag het wel, hij vind dat ding wsl ook mooi
 
Allah is beter
Leen 21-11-2004 21:02 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


ik heb een gilera gsm, dan mag ik zeker ook niks zeggen?


nee
 
NSR JunK 21-11-2004 21:04 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-

lijkt toch logisch dat et stiller is want da elke demper heeft nu toch de helft van de gassen i.p.v. 1 alle gassen ?
of heeft et nix met gassen te maken ?


nou met 1 demper heb je meer druk dus de lucht word echt in dat demperwol gedrukt, met 2 dempers heb je minder druk dus dan gaat t niet echt door je demperwol maar meer in 1x gewoon dr uit.. das mijn idee iig.


 
Pingu 22-11-2004 17:44 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-

Ik ben van plan om een dubbele seatpipe te maken maar ik heb al veel gelezen dat te scherpe bochten nadelig zijn voor het vermogen, maar hoe komt et dan dat ze bij scooters ook een bocht maken van 180 graden ?





Dit bericht is ge-edit door -!Giles!- op 21-11-2004 19:08

Tailpipe wordt veel te lang. Daarnaast is de bocht bij een scooter niet echt scherp.
Vermogen gaat door bochten niet extreem achteruit, maar wel door verkeerde lengtes.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Tuning_Centre_Tax 22-11-2004 18:54 Print reply

Posts: 901
Dat zeg je goed jah. Ik heb een HOMOet:P en daar is het precies bij hoe jij het zeg. 1 demper dichthouden klinkt ie minder hard.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

[...]


nou met 1 demper heb je meer druk dus de lucht word echt in dat demperwol gedrukt, met 2 dempers heb je minder druk dus dan gaat t niet echt door je demperwol maar meer in 1x gewoon dr uit.. das mijn idee iig.



 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
stoffelsmichiel 22-11-2004 19:12 Print reply

Posts: 395
chromeren...wat een leuk woord:p
 
-!Giles!- 22-11-2004 19:19 Print reply

Posts: 1302
heb nog een vraagje.
mijn pa beweert dat een tweetaktmotor sneller rijdt zonder uitlaat en ik zeg hem dat een 2takt motor voor geen meter loopt omdat je een expansie nodig hebt om deftig te lopen.
hij beweert dat die expansie als demping dient door vorm. kheb hem al willen uitleggen waarom deze dient maar hij wil mij niet geloven kan iem. het hem ff vertellen zodat hij inziet dat hij fout is.
 
nick is gay ;-)

Dit topic is 3459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved