nou waar zal ik eens beginne...
tis zondag vandaag, vet saaie dag dus
ik denk ik ga mn rm125 es in orde maken.
dus ik wielen blok en wat boutjes en moertjes zoeken
rm in elkaar gezet blok erop met nieuwe binnerotor....
blijkt dat ik nogal wat asmoetjes mis van die rm... maar goed toch maar blok gefiks...
carb erop uitlaat erop binnerotor beetje afgesteld
2x kicken hinggg hinggg
liep als een gek ik helemaal trille enzo...
maar goed die rm wilde dus ook al niet dus ik binnerotor er weer afgehaald
ik denk laat ik die es op mn tsx bouwe
paste de grondplaat weer niet... ik ts50x grondplaat gepakt....... kom ik er na 2 jaar binnerotore achter dat je de rm spoelen vet easy op de tsx grondplaat kunt maken.... boutgaten van spoelen waren tzelfde als tsx grondplaat en als je de grondplaat 1/3 slag draaide kon je de rotor er ook nog met spie opzetten paste allemaal heel netjes.....
dus dat ook weer in elkaar gezet op tsx gezet
2x kicken hinggg hinggg liep dus zonder timing van rotor af te stellen al goed
maar liep maar een paar seconde dus ik wat meer benzine in tank gegooid maar werd er niet beter op
maar toen ik bij de spoelen keek bleek dus dat mn keerring lek....
ik schroeven enzo in de keerring slan en hem met veel moeite eruit gekrege
nu zie je dus niet meer welke maat ofdie was en rond is die ook niet bepaald meer
ik mn oude 50 blok erbij gepak ff gedemonteerd keerring eruit gepak...
die in 80 blok gezet.... heeft die keerring nogal wat speling aan de buitenkant... 80 blok is dus toch een stuk anders dan 50 blok
dus nu is mijn vraag wat is de maat van de linker krukkeering van een rg 80 blok?