zoon ding moet zitten alsof je op een bank zit, lekker veren
als ie stroef in veert dan mooi laten staan, er loopt een soort van scharnier van achterbrug naar achterveer, daar zitten busjes in als scharnier punten, die slijten en de achterveer is vaak ook rot
Je moet inderdaad goed naar de monoveer kijken. Zijn vaak erg versleten en een nieuwe is aardig prijzig. Ook is het handig dat de kabelboom nog goed is en het hele schijfrem gebeure. Want niewe onderdelen zijn moeilijk voor die dingen te krijgen, ze zijn er wel maar erg prijzig.
De cockpit wil ook nog wel is gaar zijn.
Voor de rest zijn het echt onwijs goede brommertjes. Vind ze zelf veel betet dan een mb.
Veel betere wegliging en kwalitatief gewoon goed.
Het enige nadeel is dat orginaile onderdelen moeilijk te vinden zijn. dus het is erg handig als het meeste er gewoon nog goed opzit.
Vaak willen de bussen in de triangel ook versleten zijn. er zijn wel nieuwe voor te krijgen, maar iin het ergste geval zijn de bussen bijna helemaal weg en zijn de gaten in de triangel ook versleten (ovaal geworden).
Dan moet je hem effe laten ruimen en bussen laten draaien.
ar50 .... tja effe olietankje zit vooraan dat plastic kapje afhalen daar is je tank vaak zoxat doorgerot terwijl je tank nergens geen spatje roest vertoond : had mijn ar toch en andere ar tank had ook daar al roestvlek terwijl hij overal perfect in orde was . ook vaak chekken dat zoals eerder gezegt de unitrack stukken niet uitgesleten zijn . unitrack is makkelijk zelf te reviceren als je over draaibank beschikt . als de achterveer kapot is kan je vaak rekenen op een scootyerveer die erin past . wat zelfs nog vele malen beter rijdt dan origi veer . voorvork chekken als ze niet lekt ook heb je vaak dat de voorrem "sponzig" aanvoelt dit komt omdat zogenaamde blauwe en bruine remolie gemengt is geweest en de dichtingen van je rem lekken . anders zijn het fijne brommer gewoon sta,ndaard shit nalopen die verrot gaat . wiellagers ensow is compressie nog goed ? blijken vaak te lekken aan huin kickstarter . maar dat zijn eerder standaard kwaaltjes van de ar50 brommer hebben een beer van een versnellingsbak en zijn verdomd goede blokjes enkel vind ik de bigend lagers vaak week overkomen . en vind ik de prox revisie kits de enige waardige revisie-kits voor deze blokken . lopen op standaard uitlaten al erggggg goed