Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waar op letten bij aanschaf ar50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 367 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #24127 - waar op letten bij aanschaf ar50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joop appelstroop 20-11-2004 18:35 Print topicpost
Posts: 10
ik wil binnenkort een kawasaki ar50 gaan kopen waar moet ik vooral op letten bij de aanschaf

Natuurlijk geen geratel enzo uit het blok en geen erge roest maar zijn er nog extra (zwakke) punten waar ik op moet letten
 

Blorn 20-11-2004 18:51 Print reply

Posts: 13825
Link systeem achter schijnt nog al eens gaar te zijn...
 
joop appelstroop 20-11-2004 18:59 Print reply
Posts: 10
link systeem wat bedoel je daarmee. Bedoel je soms die monoshock achterbrug
 
Frysk 20-11-2004 19:02 Print reply

Posts: 34930
ja

 
giggitybyte
joop appelstroop 20-11-2004 19:08 Print reply
Posts: 10
hoe kan je kijken of die goed is dan gewoon een beetje veren. zijn er voorderest nog dingen waar je op moet letten
 
wiebutt 20-11-2004 19:26 Print reply

Posts: 6264
Test rondje make , merk je het snel genoeg
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
bart de schakelgek 20-11-2004 19:31 Print reply

Posts: 5987
zoon ding moet zitten alsof je op een bank zit, lekker veren

als ie stroef in veert dan mooi laten staan, er loopt een soort van scharnier van achterbrug naar achterveer, daar zitten busjes in als scharnier punten, die slijten en de achterveer is vaak ook rot
 
Limburger
Jeroen Asselman 21-11-2004 18:54 Print reply
Posts: 5
Je moet inderdaad goed naar de monoveer kijken. Zijn vaak erg versleten en een nieuwe is aardig prijzig. Ook is het handig dat de kabelboom nog goed is en het hele schijfrem gebeure. Want niewe onderdelen zijn moeilijk voor die dingen te krijgen, ze zijn er wel maar erg prijzig.
De cockpit wil ook nog wel is gaar zijn.
Voor de rest zijn het echt onwijs goede brommertjes. Vind ze zelf veel betet dan een mb.
Veel betere wegliging en kwalitatief gewoon goed.
Het enige nadeel is dat orginaile onderdelen moeilijk te vinden zijn. dus het is erg handig als het meeste er gewoon nog goed opzit.
 
Jeroen Asselman 21-11-2004 18:57 Print reply
Posts: 5
Vaak willen de bussen in de triangel ook versleten zijn. er zijn wel nieuwe voor te krijgen, maar iin het ergste geval zijn de bussen bijna helemaal weg en zijn de gaten in de triangel ook versleten (ovaal geworden).
Dan moet je hem effe laten ruimen en bussen laten draaien.
 
gonzales 21-11-2004 19:09 Print reply

Posts: 1319
ar50 .... tja effe olietankje zit vooraan dat plastic kapje afhalen daar is je tank vaak zoxat doorgerot terwijl je tank nergens geen spatje roest vertoond : had mijn ar toch en andere ar tank had ook daar al roestvlek terwijl hij overal perfect in orde was . ook vaak chekken dat zoals eerder gezegt de unitrack stukken niet uitgesleten zijn . unitrack is makkelijk zelf te reviceren als je over draaibank beschikt . als de achterveer kapot is kan je vaak rekenen op een scootyerveer die erin past . wat zelfs nog vele malen beter rijdt dan origi veer . voorvork chekken als ze niet lekt ook heb je vaak dat de voorrem "sponzig" aanvoelt dit komt omdat zogenaamde blauwe en bruine remolie gemengt is geweest en de dichtingen van je rem lekken . anders zijn het fijne brommer gewoon sta,ndaard shit nalopen die verrot gaat . wiellagers ensow is compressie nog goed ? blijken vaak te lekken aan huin kickstarter . maar dat zijn eerder standaard kwaaltjes van de ar50 brommer hebben een beer van een versnellingsbak en zijn verdomd goede blokjes enkel vind ik de bigend lagers vaak week overkomen . en vind ik de prox revisie kits de enige waardige revisie-kits voor deze blokken . lopen op standaard uitlaten al erggggg goed
 
burn your rubber not your soul

Dit topic is 1013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved