Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
[...]
Met op het asvalt, bedoelde ik, gewoon als standaard, leer eerst je brommer een beetje kennen kwa vermogen en remmerij en vering enzo...
En tjah, blubber paadjes ok, probeer die idd te vermijden met je mooi oogende Rieju..
En de remmen van een DT zijn anders ook prima, kon met me DT stoppie's maken dus remmen zijn dan goed zat, achterrem is een kwestie van goed bijhouden en hij zal het goed blijven doen..
Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 20-11-2004 18:50
Jah, leer je op het asfalt remmen, doe je dat in het bos: BAF, op je bek.....
Nee, das onzin, kunt net zo goed in het bos gaan rijden, kleine kans dat je iets anders dan groenvoer moet ontwijken.
Blubberpaadjes hoef je niet te vermijden, alleen in het begin een beetje, scheit aan als ie vies word, gebruik je 'm tenminste.
Keer hogedrukspuit dr (met beleid
) op en hij is weer mooi.
Met een MT en TSX kun je ook stoppies maken met de trommelrem, dus die remvergelijking is bullshit, net alsof dat alles is, in het bos kun je toch niet je volle kracht gebruiken (of je moet errug goede banden hebben).
Vering durf ik niet echt iets over te zeggen (nooit meer dan 10cm op een DT gereden ofzo), maar dat hangt nogal af van je referentiekader.
Mn TSX had bv een betere achterveer dan mn NX (naja, qua hobbeltjes).
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bazzz17
[...]
hmmm nu bedenk ik me ff op ik dat allemaal er nog wel onder ga leggen, is best duur hoor.... eigelijk te duur om ff mee te crossen... dat jumpen dat zie ik nog wel of ik dat doe.... eigelijk zonde om die dingen zo af te raggen
Springen niet doen, rest boeit niet zo, vooral de ketting moet je vaker smeren/schoonmaken dan normaal.
Owjah, bandenspanning iets lager zetten kan ook schelen in de grip op zand enzo (1,5bar voor en achter ipv 2-2,5 bar).
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cabrinha
je brommer/motor met je benen klemmen tussen je benen zegmaar.
Dat is idd ook belangrijk, net zoals lekker ver voorop de tank kruipen (wegslaand voorwiel is niet grappig, achterwiel wel
).