Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - motorcrossen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #24124 - motorcrossen
Pagina 2 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mt power 20-11-2004 17:19 Print reply
Posts: 592
leer eerst je brommer kenne in het losse zand, neem een weiland ofzo.. ( geen bomen) het enigste wat dan kan gebeuren is da je er af donderd...
 
richard3 20-11-2004 17:26 Print reply

Posts: 5198
heb het wel met mijn nsr gedaan zat achter en noppen band onder ff een weiland omgeploegt was lekker snel nummer (voor ik het weet was ik al aan het eind )spoor staat er nog steeds :P
maar gewoon lekkere muziek op en knallen en idd gas zoveel mogelijk er op houden
 
op naar de grote brommers
evolutunned 20-11-2004 17:31 Print reply

Posts: 522
leer eerst moter goed onder contorle te houden en leer op je eigen tempo crossen je weet vast zelfwel hoe hard en hoe ver je gaan kunt gewoon rustig beginnen en opbouwen
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
Ed Honda CB50J 20-11-2004 18:04 Print reply

Posts: 4190
idd, zorg eerst maar dat je je brommer/motor goed onder controle kan houden op het asvalt.

Als je je motor een beetje ken, zou ik rustig beginnen met gewone bos paadjes met blubber, en daarna als je het allemaal onder controle hebt enz. ,en je weet hoe glad het is en de grip van je bandjes. Kan je wel rustig aan beginnen met jumpen en crossen, hoewel ik het nooit zou doen met een Rieju RR ofzo, zou eerder een 2e brommer erbij kopen zoals een Yamaha DT(R) - Honda MT(X) - Suzuki TS(X) - ipv met een vrijwel gloednieuwe Rieju.
Beetje duur als er iets mee gebeurd, simpele dingen als een krom stuurtje door een simpele valpartij kosten dan al aardig wat..

Ik zou zelf gewoon een andere ''rag crosser'' erbij kopen en daar vrolijk mee gaan crossen, met een apparaat van ? 300,- ofzo doe je sneller gekkere dingen als met een apparaat van ? 1200,- ofzo.. en gekkere dingen = leuker/pijnlijker

Maargoed, dat moet je zelf weten..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Martin mt5 knol 20-11-2004 18:08 Print reply

Posts: 2211
Het lijkt mij nogal balen als je met zoiets valt, en het frame krom rijd/voorvoork krom/stuur krom.. etc...

Goed advies van edje
 
brommerforum stinkt
bart de scootergek 20-11-2004 18:33 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Het lijkt mij nogal balen als je met zoiets valt, en het frame krom rijd/voorvoork krom/stuur krom.. etc...

Goed advies van edje


of je koopt gelijk een echte crossmotor die tegen een valpartijtje kunnen zonder dat je voorvork krom rijd etc, die dingen zijn er voor gemaakt. een mt, dt en tsx etc niet.
 
Honda RC-33
Martin mt5 knol 20-11-2004 18:34 Print reply

Posts: 2211
Mt kan je ook goed genoeg mee crossen, is ook stevig genoeg
 
brommerforum stinkt
Ed Honda CB50J 20-11-2004 18:37 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


of je koopt gelijk een echte crossmotor die tegen een valpartijtje kunnen zonder dat je voorvork krom rijd etc, die dingen zijn er voor gemaakt. een mt, dt en tsx etc niet.


Vork van een DT of DTR rij jij niet krom hoor...
Of je moet heel lomp doen, maar mij is het met crossen op de DT niet gelukt hoor.

Van een MT wel iig
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Blukaap2 20-11-2004 18:38 Print reply

Posts: 9953
Nee, MT's zijn gare zwabberbakken, maar bijzonder geschikt om finaal af te raggen.

BTW: om je vork oid krom te rijden met wat weiland of bosploegen zul je toch rare stunten uit moeten halen.
En als ie dan krom is ben je zelf ws minstens net zo krom.
En een stuurtje kost net 20 euro om te vervangen .

En eerst op het asfalt leren vind ik bullshit, want in het zand val je minder hard en het is gewoon niet te vergelijken.
En het leren op blubberpaadjes lijkt me al helemaal achterlijk, want dat is zo ongeveer het lastigste wat er is IMHO.
Begin gewoon met een weiland of het bos een beetje verkennen, probeer wat uit de buurt van blubber en los zand te blijven en bouw het zo op.

En ik zou liever met iets gaan bosploegen met iets wat een beetje normale vering en goede remmen enzo heeft dan met een gare MT/DT.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Vork van een DT of DTR rij jij niet krom hoor...
Of je moet heel lomp doen, maar mij is het met crossen op de DT niet gelukt hoor.

Van een MT wel iig


Vorken rijd je niet krom met een beetje bosraggen enzo.
Misschien als je sprongen van 10meter hoog maakt, oke, maar dat kan alleen Ed op een DT in het bos .


Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 20-11-2004 18:39
 
Stoere brommers
bart de scootergek 20-11-2004 18:40 Print reply

Posts: 8916
jullie hebben dus blijkbaar een ander idee van het woord crossen...

met een mt een beetje door een omgeploegd veld rijden is dus niet crossen, ik zou dus echt niet een beetje hoog te durven springen met een mt, dt lijkt me ook niet zon goed idee.
 
Honda RC-33
Ed Honda CB50J 20-11-2004 18:48 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
...
20-11-2004 18:39


Met op het asvalt, bedoelde ik, gewoon als standaard, leer eerst je brommer een beetje kennen kwa vermogen en remmerij en vering enzo...

En tjah, blubber paadjes ok, probeer die idd te vermijden met je mooi oogende Rieju..

Trouwens een DT heeft een uitstekende veering hoor zeker de MX versie, daarvan kan je echt niet zeggen dat die bagger vering heeft, is denk zo'n beetje het beste wat je kan krijgen kwa vering...
Dus Blaat niet door te zeggen dat je liever iets hebt met normale vering ipv een MT/DT. MT ok. Maar DT nee, prima vering niks slechts op aan te merken..
En de remmen van een DT zijn anders ook prima, kon met me DT stoppie's maken dus remmen zijn dan goed zat, achterrem is een kwestie van goed bijhouden en hij zal het goed blijven doen..

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 20-11-2004 18:50
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Joscross 20-11-2004 18:52 Print reply

Posts: 12501
Ik was wel tevreden met mijn DTR
Alleen de voorvering was v??lste stug.
 
Ed Honda CB50J 20-11-2004 18:53 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Ik was wel tevreden met mijn DTR
Alleen de voorvering was v??lste stug.


Jah, nou ja, dat kan je zelf aanpassen he...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Blijhoofd 20-11-2004 18:54 Print reply

Posts: 7378
et juiste spoor kunnen zoeken das erg belangrijk


en idd het gas er ophouden,maar gewoon af en toen gecontroleert het gas los laten is ook leuk


 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Ed Honda CB50J 20-11-2004 18:56 Print reply

Posts: 4190
idd, als je ergens gas los kan laten op een iets harder stuk ofzo en je ziet dat je voor je een drassige bocht gaat krijgen, moet je meteen gas minderen zodat je in de bocht nog een beetje gas over hebt.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 11741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved