Endymion |
19-11-2004 23:01 |
Posts: 1583 |
hij krijgt te weinig lucht of teveel benzine denk ik zo
rijd is een keer zonder lucht filter ...
Dit bericht is ge-edit door Endymion op 19-11-2004 23:02
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Leen |
19-11-2004 23:02 |
Posts: 26877 |
hij staat te arm
|
|
|
|
Endymion |
19-11-2004 23:05 |
Posts: 1583 |
hoezo want als hij zonder kap erop goed loopt
krijgt hij te weinig lucht of teveel bezine
hoe meer lucht hoe meer benzine
weinig lucht weinig benzine
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Killerbean |
19-11-2004 23:09 |
Posts: 3243 |
kan het ook te maken hebben dat er wat teveel olie bij zit ?
edit, kan de afstellen zoveel invloed hebben dan? op de top en trekkracht ? het scheelt zow 15km !
Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 19-11-2004 23:18
|
|
RX loos |
|
RS FreAk |
19-11-2004 23:48 |
Posts: 217 |
idd wel erg vaaag dat het 15 km scheelt, zal denk ik dan niet daaraan liggen
|
|
|
|
wiebutt |
19-11-2004 23:50 |
Posts: 6264 |
Afstelle kan wel 80 km schele hoor henk
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Killerbean |
20-11-2004 0:01 |
Posts: 3243 |
me bougie is drijfnat trouwes, alsof ik hem in een pot benzine heb gedouwd.
alleen vraag ik me af is die niet nat omdat er gewoon zoveel olie bijzit ? en hij dat nie kan verbrande ? met sproeier 92 was hij droog (weekje geleden) en nu zit er 95 in....
|
|
RX loos |
|
Supernova |
20-11-2004 0:33 |
Posts: 7654 |
te groot dus
Liep ie ook beter met 92 of dat niet?
Probeer dan tussen maatje 93/94 als die der zijn dan
en 110 is toch wel hard zat :P?
|
|
WP Car Customs |
|
Abarth-500 |
20-11-2004 0:34 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
ik heb een nieuwe setup op me zulu maar ik krijg hem maar niet goed afgesteld.
nu zit er dus op een 70MK 21mm en org luchtfilter met extra gaten !!! en org mebraamplaten. 14-53
ik vind dat hij niet echt opschiet, hij gaat 110 op teller echt max. maar kpotappel van dit forum rijd met dezelfde setup alleen 19mm en een twin air filter dik over de 120.
hij zegt ook dat als hij wegrijd hij zowiezo autowheelies maakt.
en qua mijn afstelling, me luchtschroef staat helemaal in dan loopt hij het best, maar hij loopt ook goed als ik ff me luchtfilterkap erafheb.... echt vaag.
wie heeft de gouden tip voor me ?
mss liegt k. potappel
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
Saknet |
20-11-2004 6:58 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
nu zit er dus op een 70MK 21mm en org luchtfilter met extra gaten !!! en org mebraamplaten. 14-53
wow heftig, extra gaten!!!!!! poehee..
Quote:
ik vind dat hij niet echt opschiet, hij gaat 110 op teller echt max. maar kpotappel van dit forum rijd met dezelfde setup alleen 19mm en een twin air filter dik over de 120.
hij zegt ook dat als hij wegrijd hij zowiezo autowheelies maakt.
en bush is de paus
nee maarre, wat voor uitlaat hangt eronder dan? of heb je een 70MK uitlaat op een ori cilinder??
orgi membraamplaten zijn die carbon bij zulu of gewoon ijzer?
ontsteking afstellen mischien?
maarre 120+ heb je dan niet mischien ook wel een race ontsteking nodig
Quote:
en qua mijn afstelling, me luchtschroef staat helemaal in dan loopt hij het best, maar hij loopt ook goed als ik ff me luchtfilterkap erafheb.... echt vaag.
wie heeft de gouden tip voor me ?
afstellen is doodsimpel, check de FAQ, en genoeg topics hier die je erg op weg kenne helpen,
ik kan bvb in 2 seconde aan het geluid van een broem horen of ie te arm of te rijk staat... (al zegt dat nog nix als ie nog koud is )
Dit bericht is ge-edit door Saknet op 20-11-2004 7:01
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Killerbean |
20-11-2004 8:58 |
Posts: 3243 |
uhh ik weet niet of je het weet maar met de extra luchtgaten loopt die iig wel een stuk beter !
de uitlaat is ook MK zelfde als kevin
ontsteking zou het heeeeel misschien kunnen zijn maar die heeft kevin ook niet verandert
edit: sproeier 92 moet ik nog proberen en inderdaad ik dacht zelf ook al misschien iets kleiner, maar het kan niet dat er gewoon teveel olie bijzit en dat die dat niet kan verbranden ?
Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 20-11-2004 9:01
|
|
RX loos |
|
Supernova |
20-11-2004 9:09 |
Posts: 7654 |
|
|
WP Car Customs |
|
Killerbean |
21-11-2004 0:04 |
Posts: 3243 |
op mijn 21mm carb zitten 2 overloopjes, deze hebben veel invloed op het lopen van de brommer.
met sproeier 100: maak ik ze dicht of open maakt niet uit nouwelijks verschil
met sproeier 96: dicht dan kan ik niet wegrijden (valt hij of gelijk of na een paar 100 meter dood) en open dan rijd hij wel lekker.
alleen met die 96 en overloopjes los, ik heb extra gaten in me luchtfilter (loopt hij ook beter mee) en me luchtschroef staat helemaal in !!! heel vaag dus.
en soms loopt hij als hij koud is iets harder als dat hij warm is.
en ook raar is dat als je van niks volgas geeft dat hij dan wegvalt, de gasnaald staat op de 2na bovenste stand (van de 4)
|
|
RX loos |
|
brommercrazy |
21-11-2004 9:29 |
Posts: 2594 |
Kijk effe naar je membraam.
Is luchtfilter goed schoon?
Ga vervolgens een eindje rijden en check de bougie kleur. Aan de hand van de bougie kleur werk je zo langzaam naar de goede kleur toe. Luchtschroef op ong 2 slagen uit, dat zou goed moeten zijn.
Wat voor verschil in vertanding zit er tussen jouw zulu en die van kpotappel?
Hoe heb je dat probleem destijds opgelost van die lekkende koppakking , is dat inmiddels verholpen?
|
|
|
|
Killerbean |
21-11-2004 9:55 |
Posts: 3243 |
zelfde twv. en er zitten nieuwe pakkingen tussen, de koppakking was gaan lekken omdat er een doek in de uitlaat zat en hij ze druk dus niet kwijt kon
luchtfilter is helemaal schoon en membraam is ook goed !
|
|
RX loos |
|