Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80cc uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24093 - 80cc uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marlboro_dude 18-11-2004 21:37 Print topicpost
Posts: 38
Ik ga morgen 2de hands een 80cc uitlaatje kopen voor me mtx-sh. Heb ik een paar vraagjes.

1. Hoe kan ik zien dat het een 80 pijpje is?

2. Volgens mij is het een proma 80 of een ori 80. Zit daar veel verschil tussen?

3. Heeft een 80 pijpje zin op deze setup? Zit nu een proma 50 onder.

70cc Athena
18mm keihin sproeier 115
Powerfilter wil ik er morgen opbouwen
tandwiel: 15/43

4. Als ik schakel naar de 4de versnelling, Gaat ie een heel stuk trug in de toeren. Kan de koppeling wel inhouden, tot dat ie op de juiste toeren zit. Maar dit is niet zo lekker voor me koppelings plaat. Wat moet ik doen??

Alvast bedankt
 

wipe-out 18-11-2004 23:17 Print reply

Posts: 7672
1. Misschien een andere flens als bij een 50 uitlaat, maar dat weet ik zo niet bij mtx-sh

2. Ori 80 is traag, proma 80 is snel. Als het een Proma is, zal er ook wel ergens Proma op staan. Als het een ori is zal er wel ergens "HM 18 8" op staan waarschijnlijk.

3. Vast wel, maar zet er geen powerfilter op, of het moet een schuimfilter zijn dat inge?lied moet worden. Gazen powerfilters voorkomen alleen dat er vogels ed in je carb vliegen, verder gaat alles er doorheen.

4. Zorgen voor meer vermogen, minder weerstand of iets lichter vertanden.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 18-11-2004 23:18
 
Endymion 18-11-2004 23:22 Print reply

Posts: 1583
een proma is meestal veel lichter als zoon zwaar 80 ori uitlaatje

en de pijp na het expansie gedeelte is dunner als ori

bij de ori zit er nog een aparte rand waar je je pakking omheen doet

bij proma zit die er niet op

(wss om een grotere doorgang te creeren)



en als je hem koopt krijg je zoon warm gevoel van binnen want je kan niet wachten to je hem kan monteren



maar de flens zal niet passen op een 70 cil
want die heeft nog een 50 cc pijp aansluiting

is passend te maken ....alles kan




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marlboro_dude

4. Als ik schakel naar de 4de versnelling, Gaat ie een heel stuk trug in de toeren. Kan de koppeling wel inhouden, tot dat ie op de juiste toeren zit. Maar dit is niet zo lekker voor me koppelings plaat. Wat moet ik doen??

Alvast bedankt


hoezo trugvallen in de toeren
das normaal als je schakelt

of bedoel je van bijvoorbeeld 9000 naar 3000 ofzo kzeg maar iets

Dit bericht is ge-edit door Endymion op 18-11-2004 23:30
 
As your agent, I am beyond death
Marlboro_dude 19-11-2004 8:18 Print reply
Posts: 38
Dus als het een 80 ori is, kan ik um beter laten liggen???
En als ik een 80 auspuff neem, past dat niet gelijk op me mtx-sh? Zijn er wel type's die er gelijk oppassen? Ik dacht zelf van wel.

En wat ik bedoel met terug vallen is. Als ik zn 3 zit, en wil overschakelen 10k. Valt ie terug, net iets onder de 5k. En dan is ie niet voor uit te branden. Tenzij ik half op de koppeling rij
 
M.O. 19-11-2004 12:05 Print reply

Posts: 1289
waarschijnlijk te zware vertanding zodat ie onder z'n powerband valt
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW

Dit topic is 643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved