Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dubbele uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24091 - dubbele uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chappydriver 18-11-2004 21:09 Print topicpost
Posts: 291
ik heb zojuist mijn skyteam uitlaat afgeleverd gekregen.
ik heb deze moeten kopen omdat ik een niet te dure dubbele uitlaat wou, maar deze maken ze niet voor verticale blokken(denk ik)
NU, deze uitlaat is eigenlijk gemaakt voor een honda dax, pbr,...(horizontaal blok)
nu zoek ik een mogelijkheid om deze toch mooi te kunnen aanpassen? de dempers met de buisjes aan zijn los van het y-stuk en aansluiting.
Ik dacht misschien de uitlaatbocht tot aan het y-stuk na te maken in een of ander materiaal en dan naar een of ander privé bedrijfje gaan dat buizen plooien/lassen/ verchroomen, hun dan dit laten maken in inox.
waaruit zou ik dit het beste maken? of zijn er nog andere mogelijkheden? ik dacht aan zo van die aluminiumfolie buizen die ze ook voor de dampkappen gebruiken, dan wel met een kleinere diameter natuurlijk.
bedankt!
 

JCG 18-11-2004 21:16 Print reply
Posts: 1531
, ik kan het niet volgen. Maar aluminium folie kan niet werken. Ik hem aan dat je zelf geen pijpen kan buigen. Dus ga je naar een bedrijf en leg je probleem voor.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
-!Giles!- 18-11-2004 21:48 Print reply

Posts: 1302
ga je een dax uitlaat op je chappy zetten ?
gaat toch voor geen meter rijden zonder expansie op een 2-takt ?

edit: kzie net op je profiel dat je ook een honda 4-takt hebt srry.

kzou em gewoon laten maken door een bedrijf. flens afslijpen dempers goed hangen en dan het stuk tussen de flens en de dempers opmeten en laten buigen bij bedrijfje of zelf buigen en dan aan elkaar lassen. khoop dat je et begrijpt.

Dit bericht is ge-edit door -!Giles!- op 18-11-2004 21:50
 
nick is gay ;-)
chappydriver 18-11-2004 22:10 Print reply
Posts: 291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-

ga je een dax uitlaat op je chappy zetten ?
gaat toch voor geen meter rijden zonder expansie op een 2-takt ?

edit: kzie net op je profiel dat je ook een honda 4-takt hebt srry.

kzou em gewoon laten maken door een bedrijf. flens afslijpen dempers goed hangen en dan het stuk tussen de flens en de dempers opmeten en laten buigen bij bedrijfje of zelf buigen en dan aan elkaar lassen. khoop dat je et begrijpt.


ja ik begrijp het, maar moet ik dan geen voorbeel aan hun geven ofzo?? het is niet voor mijn chappy neen die staat weg te rotten naast het huis.
wat ik met die aluminium folie bedoel, dat zijn zo van die buizen die uit een dik soort aluminiumfolie bestaan en waar zoals bij een slokdarm van die ringen inzitten, je kan deze plooien en dan blijven ze min of meer zo staan.
bedankt!
niels
Dit bericht is ge-edit door -!Giles!- op 18-11-2004 21:50

 
henk huppelschoten 18-11-2004 22:17 Print reply
Posts: 656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chappydriver

[...]



soort afzuigkapbuizen?? van die grote ? maar dan dunner?

zou denk ik wel kunnen
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
chappydriver 18-11-2004 22:32 Print reply
Posts: 291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk huppelschoten

[...]


soort afzuigkapbuizen?? van die grote ? maar dan dunner?

zou denk ik wel kunnen


ja die bedoel ik ! bestaan die ook in smallere maten??
 
Polleke 18-11-2004 23:16 Print reply
Posts: 419
ja die zijn er in kleine maten maar volegns mij niet kleiner dan 80 maar als ik het goed begrijp wil je die als uitlaat gebruiken?
 
Crazy Honda Team
chappydriver 19-11-2004 16:19 Print reply
Posts: 291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Polleke

ja die zijn er in kleine maten maar volegns mij niet kleiner dan 80 maar als ik het goed begrijp wil je die als uitlaat gebruiken?


neen, ik wil dit als voorbeeld maken zodat ik dit bij een bedrijfje binnen doe die dit dan namaken... weet er trouwens iemand zo een bedrijf in Vlaams-Brabant?
 
arrier 19-11-2004 16:34 Print reply
Posts: 2221
kdenk dat je beter een nette tekening kan maken met maten in mm en hoeken in graden enz. komen ze veel verder mee denk
 
Blorn 19-11-2004 16:49 Print reply

Posts: 13825
Tis voor een brommer? Haal RVS pijp en buig het met loodgieters buig ding
 
Honda SS50 19-11-2004 17:25 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Tis voor een brommer? Haal RVS pijp en buig het met loodgieters buig ding


als het niet te dik is gaat het wel..
maar mijn uitlaat heb ik met een machiene gedaan
 
www.4strokealphen.nl
Dakana 19-11-2004 18:26 Print reply

Posts: 739
kan je niet gewoon een orginele voorbocht van erectieblok nemen en die aansluiten op het Y-stuk van de skyteam* uitlaat?


*tis eigenlijk gewoon een immi van de Hendrikcx twin ..
 
chappydriver 19-11-2004 22:24 Print reply
Posts: 291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vitriol

kan je niet gewoon een orginele voorbocht van erectieblok nemen en die aansluiten op het Y-stuk van de skyteam* uitlaat?


*tis eigenlijk gewoon een immi van de Hendrikcx twin ..


het probleem bij de skyteam uitlaat is dat het y-stuk niet zo goed ontworpen is, ze hebben een rechte buis, daar langs de zijkant een gat ingemaakt en schuin daarop het andere stuk gelast. Met als gevolg dat er uit de ene demper meer rook komt als uit de andere....
en hoeveel kost zo een "loodgietersding"? wat is RVS precies?? inox? of al gechromeerd ofzo? bedankt
 
-!Giles!- 20-11-2004 9:26 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chappydriver

[...]


het probleem bij de skyteam uitlaat is dat het y-stuk niet zo goed ontworpen is, ze hebben een rechte buis, daar langs de zijkant een gat ingemaakt en schuin daarop het andere stuk gelast. Met als gevolg dat er uit de ene demper meer rook komt als uit de andere....
en hoeveel kost zo een "loodgietersding"? wat is RVS precies?? inox? of al gechromeerd ofzo? bedankt


rvs is roestvrij staal en is niet chrome.
en dat gebruiken van de ori aansluiting lijkt me wel een goed id maar miss is die te dun en dan kan je evengoed de aansluiting van die dubbele uitlaat pakken ?.

Dit bericht is ge-edit door -!Giles!- op 20-11-2004 9:29
 
nick is gay ;-)
chappydriver 20-11-2004 11:16 Print reply
Posts: 291
kheb zojuist naar zo een bedrijfke gebeld, ze zeggen dat inox zeer moeilijk te plooien en te lassen is en dat ik best een andere oplossing zoek.
 
Joostvdw 20-11-2004 12:08 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chappydriver

kheb zojuist naar zo een bedrijfke gebeld, ze zeggen dat inox zeer moeilijk te plooien en te lassen is en dat ik best een andere oplossing zoek.


inox is toch dat spul waar ze messen van maken

neem gewoon RVS pijp, of verwarmingsbuis (22mm), wat je zelf buigt en daarna laat verchromen oid

inox is imho veel te hard en duur
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 6610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved