Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vermogen en rollerbank vragie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2409 - vermogen en rollerbank vragie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7062 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 12-12-01?18:41 Print topicpost
Posts: 1755
hee ik heb een vraagje, als ze je brommer op een rollerbank zetten nemen ze 'm dan pas vanaf meer dan 2 kw in beslag? en hoe zit het dat je brommer bv dik 80 loopt en op de rollerbank maar 60?

blijkt wel, ik heb er dus echt geen verstand van...
 

SPARKLE 12-12-01?18:58 Print reply
Posts: 1332
Mijn brommer liep op een autoteller dik 85 zonder te liggen
Op de rollenbank 66 km/u, kreeg een boete van 180 gulden
Ga je dik over de 2KW (wat een RS50@125 deed na mij) dan krijg je een heeeeele dikke boete, maar bij hem werd er nix in beslag genomen ofzo, mocht doorrijden, maar ik ken andere verhalen...
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Sneks 12-12-01?19:10 Print reply
Posts: 2499
wisselt sterk of ze gaan slopen
Maar die meting geeft toch echt wel de snelheid aan hoor

Die scooter van ons moest op de rollerbank (hij ging op mijn teller 68-69) op de bank ging hij 67, en dat werd weer gecorrigeerd naar 62 => 190 piek boete

Echt lomp, omdat ik 62 echt niet te hard vind, je moet niet een lagere top hebben omdat je anders echt ondersteboven wordt gereden.

[This message is edited by Hans F. on 12-12-01 19:14]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
huh 12-12-01?19:21 Print reply
Posts: 1755
ja het schijnt dat die dingen bij scooters wel preciezer zijn ofzo
 
nsr-gast 12-12-01?19:20 Print reply
Posts: 334
Het vermogen van je brommer wordt gemeten, het vermogen dat je brommer levert staat gelijk aan een gereconstrueerde snelheid!!! Dit kan dan natuurlijk nog wel eens afwijken!!!!! Ze geven je ook een boete op het vermogen dat je brommer levert (en de daaraan gereconstrueerde snelheid). Ze gaan er dus vanuit dat als je brommer een bepaald vermogen heeft dat ie dan in principe de daaraan gekoppelde snelheid zou rijden!
Of ze je brommer in beslag nemen hangt er vanaf! Soms nemen ze hem wel in beslag soms krijg je gewoon een hoge boete!

p.s. dat van 85 en dan 65 op rollerbank --> dat kan niet hoor!!! Het is wel zo dat die meting een paar keer naar benden wordt afgerond maar het scheelt hoogstens 5 tot 10 (als je erg veel geluk hebt) kilometer per uur!

[This message is edited by Ik heb een nsr on 12-12-01 19:27]
 
bartjan 12-12-01?19:34 Print reply
Posts: 109
hier klopt dus niets van

je vermogen is heel wat anders dan je snelheid
sterker nog met alleen het vermogen kun je niet weten hoe hard de brommer gaat, elke type brommer heeft namelijk een andere Cw-waarde een ander frontaal oppervlak en andere rijweerstanden (deze verschilt ook per brommer appart (denk bijvoorbeeld aan: lagers, maat banden, kwaliteit banden, slippende koppeling)

pas als je al deze (en nog een paar die ik niet uit mijn hoofd ken) waarden hebt, dan kun je de theoretyse (dit is fout geschreven, maar ik weet ff niet hoe ie wel moet) topsnelheid berekenen

en dan klopt het ook nog niet, want asfalt heeft een andere weerstand dan grind en wie zegt dat de betreffende brommer is gegeared op topsnelheid en niet op trekkracht (denk maar aan crossers)

op de rollenbank meten ze trouwens zoiezo een waarde die nergens op slaat, want ze zeggen het vermogen te meten. maar dan moeten ze het eerst nog met 5 ofzo vermenigvuldigen willen ze een reeele waarde krijgen (dan zou je dus ook max. 2,5kW mogen)
en het vermogen is in elke versnelling gelijk (het koppel verschilt wel) en toen ik op de rollenbank stond gaf ie in z'n 1 een andere waarde dan in z'n 2 en 3 (4,5 en 6 vonden ze onnodig omdat ik ruim boven de 2kW zat)

en dan zoeken ze in een boekje op hoe hard de betreffende brommer zou moeten lopen (wat dus dubbel niet klopt, omdat ze geen vermogen meten en omdat het vermogen niks te maken heeft met de max. snelheid)

en het is ook niet een kilometerteller waar een vermogen-plaatje overheen zit, want in mijn 1 had ik 1,8kW en als je dat vergelijkt met scooters dan zou ik dus makelijk 90 gaan in z'n 1, en dat deed ie natuurlijk niet (nsr70)

en zo heb ik ongeveer alles wel gehad

 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
SpeedYveS 12-12-01?19:55 Print reply
Posts: 1644
1,8Kw in ze 1 met 70cc? vertel wat de setup was dan...
da vinik wel errug veeeel hoor...

beetje overdreven denk ik.
 
madoux 12-12-01?20:30 Print reply
Posts: 458
Heeft iemand ervaring of kan iemadn schatten hoe hoog me boete zal zijn met:

50snel en snelle uitlaat en hoge drukkop?
hij rijd met 14-45 zon 85km/h
ik heb wil er 12 of 13 voorop gaan leggen.

Scheelt dat wat in deboete, omdat de snelheid minder word????
 
SpeedYveS 29-1-02?15:23 Print reply
Posts: 1644
zou met jouw setup vrijwel nix schelen.

enne, bart jan.. kom dan he, vechten?

 
swiss 29-1-02?16:33 Print reply
Posts: 672
Quote:
Originally posted by: MADOUX?

Heeft iemand ervaring of kan iemadn schatten hoe hoog me boete zal zijn met:

50snel en snelle uitlaat en hoge drukkop?
hij rijd met 14-45 zon 85km/h
ik heb wil er 12 of 13 voorop gaan leggen.

Scheelt dat wat in deboete, omdat de snelheid minder word????


HUH? ik dacht dat je 70cc reed

ohja ik wil mijn (gedeelte ) blok wel weer eens terugkrijgen

 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
SPARKLE 29-1-02?17:09 Print reply
Posts: 1332
Quote:
Originally posted by: Ik heb een nsr ?


p.s. dat van 85 en dan 65 op rollerbank --> dat kan niet hoor!!! Het is wel .....
[This message is edited by Ik heb een nsr on 12-12-01 19:27]


DAN KAN WEL KANKERJONG!! :p

Ik heb het toch zelf meegemaakt, ik stond er met mijn neus bovenop en er werd nog gevraagd hoe hard ik ging op mijn eigen teller, en toen zeiden ze dat die dus afweek, maar autotellers tot de 100 wijken bijna niets af, DUS HET KAN WEL, want ik reed dus 85 op een autoteller!!
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Martijn 29-1-02?21:14 Print reply
Posts: 10000
komt het ook wel es voor dat een originele brommer die 45 loopt, meer dan de toegestane Kw's aangeeft???
dus niet dat als ik mn bromske begrens op 45 dat ie dan nog 1 kw aangeef...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 29-1-02?21:45 Print reply

Posts: 13825
Ik zou hem niet begrenzen op 45 want als je precies 45 rijdt vertrouwen ze het waarschijnlijk toch niet; ligt ook aan je setup... :p . Als je hem begrenst moet je wel in alle versnellingen normaal kunne optrekken, bij mij zakte hij eerst terug in zn vier met begrenzer erop en dat vertrouwde ze ook niet (gaf 1,8 KW aan in zn drie met begrenzer )

Hun fucking metingen kloppen trouwens niet want je hebt in elke versnelling een ander vermogen volgens hun . Je hebt hetzelfde vermogen en koppel in elke versnelling, toch??

Om een echte nauwkeurige meting te doen hebben ze o.a. je boring, slag, toeren en de omwenteling van je krukas/omwenteling achterwiel verhouding nodig....

[This message is edited by Honda freak 70 cc on 29-1-02 21:52]
 
Rens 29-1-02?22:46 Print reply

Posts: 6863


Politie Haaglanden
District Zoetermeer
postbus 264
2501CG DEN HAAG

Zoetermeer, 15 juli 2001

Geachte meneer, mevrouw,
Op 7 juli 2001 werd ik aangehouden door een mortoragent en werd er aangekondigd dat mijn bromfiets gecontroleerd moest worden, op 9 juli heb ik een kennisgeving van bekeuring ontvangen naar aanleiding van deze controle, voor het rijden op een bromfiets welke de maximum constructie snelheid kan overschrijden. Het nummer van deze kennisgeving is: 050701153507232.
Ik wil hier tegen in beroep gaan om de volgende redenen:
Een brommer mag volgens de wet 4kw aan vermogen hebben en een maximum constructiesnelheid van 45km per uur mijn brommer is alleen getest op het aantal kilowatts dit was volgens de agent 2 kilowatt dit valt binnen de wettelijke norm. Tijdens de meting hield de agent 1 voet aan de grond omdat er niemand was om de brommer vast te houden en hij bang was om om te vallen dit omdat mijn brommer hoger is als een scooter en hij niet vast kon houden aan de daar voor bestemde beugel omdat hij met deze hand de koppeling moest bedienen tijdens het schakelen. Hierdoor zat de agent niet met zijn volle gewicht op de brommer en kon het achterwiel onbelast draaien en werden er toerentallen bereikt welke bij normaal weggebruik onmogelijk zijn, en ook zeer slecht zijn voor de motor. Tijdens deze onbetrouwbare test werd een een vermogen van 2 kilowatt geconstateerd, en werd er geen meting van de maximumsnelheid uitgevoerd.
Vervolgens werd er een tabel bijgepakt waarin stond welke maximum snelheid er bereikt kon worden met mijn brommer, het is echter onmogelijk het aantal kilowatt`s om te rekenen in maximum snelheid zonder daarbij rekening te houden met het gewicht de luchtweerstand en de weerstand op de weg, er werd dus in weze gegokt hoe hard mijn brommer kon.
En een brommer met een vermogen van 2 kilowatt en een gewicht van 60 kilo zou dus de zelfde maximum snelheid bereiken kunnen als een brommer met 2 kilowatt en een gewicht van 120 kilo.
Mijn brommer is van het type honda mtx welke een gewicht van 100 kilo heeft dit is een hoger gewicht als de gemiddelde brommer dus met het vermogen uit de onbetrouwbare test zal ik nooit de maximum snelheid kunnen bereiken welke in de tabel stond omdat deze waarschijnlijk bestaat uit gemiddelden of gegokt is.

Ik ben het dus niet eens met deze bekeuring omtdat:
-De test onjuist is uitgevoert en dus onbetrouwbaar is
-Het geteste vermogen nog steeds binnen de wettelijke norm valt
-De maximum constructiesnelheid NIET is getest
-De gebruikte omrekenings tabel niet klopt

Ook is het zo dat ik naar huis moest lopen omdat volgens de agenten mij bormmer een te hoge constructiesnelheid had. Hierdoor kon ik niet testen of mijn brommer in orde was later bleek dat er een defect was ontstaan aan het schakel mechanisme doordat er te veel kracht op is gezet door de agent die mijn brommer testte, ik ben benieuwd of ik deze schade kan verhalen op politie zoetermeer of een andere daar voor aangewezen instantie.
�

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 23-1-2009 om 10:20 uur.
 
achter de maan is alles beter
Neonlampje 29-1-02?22:57 Print reply

Posts: 14825
naaiers
 
Rens 29-1-02?23:00 Print reply

Posts: 6863
Ik heb er trouwens nix meer van gehoord en het was vorig jaar begin zomer.
Dat van die versnellingsbak was natuurlijk gelogen
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 7062 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved