Hans F |
17-11-2004 17:59 |
Posts: 4326 |
Las deze rand dicht en laat een nieuwe rand erin draaien
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 17-11-2004 17:59
|
|
|
|
Blorn |
17-11-2004 18:00 |
Posts: 13825 |
Zoek een betere draaier op
Wat voor O-ring gebruik je?
|
|
|
|
MBX_cruiser |
17-11-2004 18:42 |
Posts: 828 |
Als je een originele honda koppakking (voor mbx)gaat halen, krijg je zo'n metalen ding dat uit 3 lagen bestaat. Je zou daar gewoon 1 laag van kunnen nemen. Kost je wel 15? maarja...
|
|
|
|
maiky |
17-11-2004 19:03 |
Posts: 421 |
bij jos dijkman kun je zo`n hele set pakkingen halen voor het hele blok koste me iets van 6,50 euro en zat wel een mooie koppaking in was ook nie zo heelk dik.
|
|
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel |
|
boertie |
17-11-2004 20:43 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Las deze rand dicht en laat een nieuwe rand erin draaien
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 17-11-2004 17:59
rand is al weer weg heeft er gewoon weer 2 mm afgedraaid en de ontbrandingsruimte aangepast maarja de kop word wel steeds dunner.
|
|
|
|
boertie |
17-11-2004 20:45 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Zoek een betere draaier op
Wat voor O-ring gebruik je?
tja heb ik bij jan koster in staphorst laten doen soms knooit hij maar wat aan. gewoon O-ring bij eriks.nl besteld maar die gleuf was te dicht bij die gaten voor de koeling gemaakt dus knapte daar de o-ring kapot.
|
|
|
|
boertie |
17-11-2004 20:45 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser
Als je een originele honda koppakking (voor mbx)gaat halen, krijg je zo'n metalen ding dat uit 3 lagen bestaat. Je zou daar gewoon 1 laag van kunnen nemen. Kost je wel 15? maarja...
zal is even kijken wat dat is klinkt goed
ik heb even gekeken op 50cc.nl maar daar lijkt de mbx pakking gewoon op de nsr pakking hoor misschien als jij nog wat anders bedoeld?
Dit bericht is ge-edit door boertie op 17-11-2004 21:01
|
|
|
|
Blorn |
17-11-2004 21:35 |
Posts: 13825 |
Hmmm, ik zie nou pas dat er verschil in de koelgaten zit tussen een 50 en een 80 kop.
Dat was mijn aangepaste GE3 kop voor een 46.3 Malossi.
|
|
|
|
boertie |
17-11-2004 21:44 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Hmmm, ik zie nou pas dat er verschil in de koelgaten zit tussen een 50 en een 80 kop.
Dat was mijn aangepaste GE3 kop voor een 46.3 Malossi.
ik heb ook malossie 46.3 haha. maaruh dat ziet er netjes uit moet ik ook maar is een 80cc kop regelen met die vent zeg ik gewoon dat hij het helemaal verkeerd heeft gedaan. hij rekende er ook nog 15 euro voor. kun je ook o-ring in de cilinder draaien in de rand zeg maar?
|
|
|
|
sparky. |
18-11-2004 10:23 |
Posts: 47 |
ik pak gewoon zo'n standaard koppaking voor m'n nsr, teken hem over op ... envelop of printpapier of whatever en knip hem uit. Is flinterdun. Hij rijd nu een kilometertje of 5-10 harder. Maar je moet wel zorgen dat je kop en cilinder vlak zijn.
|
|
|
|
SkaBla [Pim] |
18-11-2004 10:51 |
Posts: 4659 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sparky.
ik pak gewoon zo'n standaard koppaking voor m'n nsr, teken hem over op ... envelop of printpapier of whatever en knip hem uit. Is flinterdun. Hij rijd nu een kilometertje of 5-10 harder. Maar je moet wel zorgen dat je kop en cilinder vlak zijn.
wahaha jij rijdt met een gewoon a4tje tussen je cilinder en cilinder kop? OMG!
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
sparky. |
18-11-2004 11:13 |
Posts: 47 |
yeppa, dun a4'tje. Rijdt al jaren goed
(tot vorige week-aftapboutje koelvloeistof eruit getrild->geen koelvloeistof->gruwelijke warmloper)
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
18-11-2004 15:03 |
Posts: 8499 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sparky.
yeppa, dun a4'tje. Rijdt al jaren goed
(tot vorige week-aftapboutje koelvloeistof eruit getrild->geen koelvloeistof->gruwelijke warmloper)
ben blij dat ik jouw brommer niet ben
maare.. ze zijn er ook van koper, zijn het zelfde idee als mt koppakkingen enzo.. dus niet te dik
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
wiebutt |
18-11-2004 15:08 |
Posts: 6264 |
Ik wil ook een o ring in me AC kop van me mb. Ook doordat de squish goed verandert door die pakking , en me zuiger precies tot aan de rand komt .
Is dit goed mogelijk bij ac ? en waar moet ik op lette ( zoals hij dus bij koelgate )
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
boertie |
18-11-2004 19:12 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
Ik wil ook een o ring in me AC kop van me mb. Ook doordat de squish goed verandert door die pakking , en me zuiger precies tot aan de rand komt .
Is dit goed mogelijk bij ac ? en waar moet ik op lette ( zoals hij dus bij koelgate )
ik weet niet of het zinvol is om bij een ac cilinder een O-ring te doen dat is meer voor de waterafdichting. bij mb kun je er zo'n metalen plaatje tussen doen je kunt je kop gewoon aflaten vlakken lijkt me.
|
|
|
|