Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dubbele remschijf voor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 470 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24051 - dubbele remschijf voor
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HONDAGIRL 17-11-2004 17:15 Print topicpost

Posts: 1329
ik heb nu twee remschijven twee remklauwen 1 ar en 1 mb
geen remleidingen
en geen geschikte pomp

ik denk dat mijn pomp (MB pomp) het niet aankan lijkt me vrij logisch omdat hij 2 x zoveel olie toe moet voeren
wie heeft een idee of een opmerking hierover of kan mij twee remleidingen of een rempomp aanbieden

reageer aub
 

Tijzzz 17-11-2004 17:54 Print reply

Posts: 4215
Ik denk dat je idd een groter reservoir/pompje moet hebben, maar geen 2 remleidingen. Volgens mij moet je een gesplitte remkabel hebben (met een T-stukje ofzo) en zo remmen.

Maar zou je die 2e schijf niet gewoon achter steken?
 
Blorn 17-11-2004 17:55 Print reply

Posts: 13825
Pomp van een motorfiets met 1x 4 zuigerklauw, of 2x 2 zuigerklauw pakken.

Remleiding van pomp naar rechter klauw, daar leiding van rechter klauw naar linker klauw over het spatbord heen (zijn langere banjobouten voor te krijgen).

Edit: Je kunt RVS omvlochten leidingen opmaat laten maken bij de betere motorzaak (ook met de banjo's die je nodig hebt)...

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 17-11-2004 17:56
 
Leen 17-11-2004 17:57 Print reply

Posts: 26877
nsr pomp, mb en ar klauwen zijn allebei 1zuiger, en nsr/mbx heeft std 2 zuiger klauw
 
Blorn 17-11-2004 17:57 Print reply

Posts: 13825
Dan heb je nog geen ene kont remkracht
 
RS_70_power 17-11-2004 18:00 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Dan heb je nog geen ene kont remkracht


ik zou het niet overdrijven want ik heb al iemand over de kop zien gaan met een DRD , komt aan rijden knijp , vlieg , grote auwie

ik denk dat ie het wel red want je rem kracht van je orgie klauw .
Want het word verdeeld over 2 klauwen duz hoeft van je klauwen ook maar de helft te zijn , denk ik .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Blorn 17-11-2004 18:02 Print reply

Posts: 13825
Jongen, houd gewoon je smoel als je niet weet waar je het over hebt. Met een Puch kun je nog over de kop vliegen, en de remmen van een DRD zijn toch wel iets anders als MB/AR
 
Tijzzz 17-11-2004 18:03 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

ik denk dat ie het wel red want je rem kracht van je orgie klauw .
Want het word verdeeld over 2 klauwen duz hoeft van je klauwen ook maar de helft te zijn , denk ik .


Waarschijnlijk is het ook de bedoeling dat ie beter gaat remmen...
 
RS_70_power 17-11-2004 18:05 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Jongen, houd gewoon je smoel als je niet weet waar je het over hebt. Met een Puch kun je nog over de kop vliegen, en de remmen van een DRD zijn toch wel iets anders als MB/AR


ga jij nou niet kwafferen op mij , een forum is er om juist te discussieren over onderwerpen , en dat zou jij moeten weten .

ik geef mijn blik hier op en jij jouwe en niet meteen zeiken
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
honda-mb 17-11-2004 18:06 Print reply
Posts: 16
allemaal gelul je heb alleen een langere bangjo nodig dan de twee leidingen op mekaar en dan is het goed!!!!!!
 
Blorn 17-11-2004 18:08 Print reply

Posts: 13825
Jouw visie hoeft niet overeen te komen met de realiteit, en je kunt dingen ook overdrijven. Gozer die over de kop vliegt met een DRD kan ws gewoon niet remmen, of is met vallen-en-opstaan stoppies aan het leren.

Fijn dat je jouw visie geeft, maar die hoeft echt niet kloppend te zijn, en TS kan ook niet weten of ze wel of niet op jouw advies af moet gaan.

Wat ik haar dus ten sterkste afraad
 
HONDAGIRL 17-11-2004 18:08 Print reply

Posts: 1329
mensen mag ik nu nog een duidelijk antwoord snapte ten eerste niet wat je bedoelde met de helft of zoiets en snapte van die ene jongen 2x2 4x4 of zo niet
ik heb een mt kan dus de schijf niet achter steken tenzij ik een andere achtervelg neem
 
HONDAGIRL 17-11-2004 18:09 Print reply

Posts: 1329
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mb

allemaal gelul je heb alleen een langere bangjo nodig dan de twee leidingen op mekaar en dan is het goed!!!!!!


kan dat ivm de dan benodigde remolie?? want hij heeft dan dubbel zoveel nodig

 
Blorn 17-11-2004 18:09 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mb

allemaal gelul je heb alleen een langere bangjo nodig dan de twee leidingen op mekaar en dan is het goed!!!!!!
Blaaaaaaat
 
Tijzzz 17-11-2004 18:13 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDAGIRL

mensen mag ik nu nog een duidelijk antwoord snapte ten eerste niet wat je bedoelde met de helft of zoiets en snapte van die ene jongen 2x2 4x4 of zo niet
ik heb een mt kan dus de schijf niet achter steken tenzij ik een andere achtervelg neem


In een remklauw zitten zuigertjes die je remblokjes naar buiten duwen. In een AR en MB klauw zit in iedere klauw 1 'remzuigertje' (correct me if I'm wrong). Je oliereservoir en pompje van je MB-velgen is dus maar geschikt voor 1 'remzuigerte'. Om een betere remkracht te krijgen met 2 remklauwen heb je dus 2*1=2 pompjes en reservoirtjes nodig, oftewel een pomp en reservoir van een motor.

Schijf achter kan wel.
Dan moet je voor in de trommel van je velg een bus laten maken. Die bout je h??l goed vast. Op die bus zet je de schijf precies gecentreerd. En dan bouw je die klauw er op.

Maar Erik_N heeft ook dubbele schijf voor en schijf achter op zn MB, vraag het anders hem eens.
 
Luc 17-11-2004 18:17 Print reply

Posts: 3590
Wat e.v ook kan, is een soort van splitsinkje halen. Had een maat van me ook; een splitsing waarbij je aan de ?ne kant de leiding vanaf de pomp doet, en aan de andere kant 2 leidingen..

Maar wat gewoon het handigste is, ??n leiding vanaf je pomp naar een van de klauwen, en vanuit de klauwen, met een verlengde banjobout, naar de andere remklauw..
 

Dit topic is 3097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved