Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe hoog jumpen jullie met je brommer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 682 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2402 - hoe hoog jumpen jullie met je bromm...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Siepie Wokkel 11-12-01?18:41 Print topicpost
Posts: 3888
hej ik ben vanmiddag dus ff wezen crossen met ids, wij vet gejumpt, wel 2,5 meter hoog ofzo ook nog ff zon standing jump geprobeerd zo staan en stuur naar je toe trekken was wel algge, maar hoever kun je ongeveer gaan met zon mtx of in idz zijn geval met zen mt? volgende x gaan we wel ff fototjes maken
 
-=[Feel the power of Derbi]=-

Sneks 11-12-01?18:50 Print reply
Posts: 2499
Ik had dat ook een keertje gedaan met m'n mt, maar ik denk dat je brommer er niet echt op gemaakt is. Beter cross je enkel door de modder e.d. en spring je niet teveel.
Want zo'n mt is zo licht dat hij lekker goed door de modder heen rijd. (ik reed vrijdag met 50 dwars door een stoppelveld met slippende achterwiel) Ging echt heel lekker.

De vorige eigenaar van m'n mt had geloof ik ooit eens geprobeerd om over een sloot heen te springen , maar dat mislukte (verhoogbussen braken af in voorvork en vernielden de schroefdraad in de voorvork), dus daarom zit er een gereviseerde voorvork in m'n mt
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
barry 11-12-01?18:55 Print reply

Posts: 7387
dit is in de 1ste versnelling, in de 2de vernselling ook een keer gesprongen maar dat werd te lijp, te hard ging dat gewoon met mt, met een mt kun je wel springen, moet je alleen niet te vak doen, je kunt beter door de modder heen raggen,

maar dit is denk ik met het achterwiel ong 1m van de grond, maar als je op de mt zit lijkt het wel dat je 3m hoog door de lucht heen vleigt of zo!


 
He?
tha flexorcist 11-12-01?19:05 Print reply
Posts: 15
ik zal binnenkort een fototje posten van een jump die ik in mijn hoge 2 doe.
je kunt natuurlijk goed jumpen met de mt, maar zorg gewoon dat je landing goed is. als je op een plat stuk landt is het slecht voor je brommer natuurlijk, maar denk eens aan een schuin aflopende jump, op die manier krijgt je mt minder klappen en gaat alles langer mee. als je gaat jumpen moet je het risico aanvaarden dat je weer zult sleutelen binnenkort...ga maar na of je dat waard is.
 
make mopeds, not war
verwijderd 11-12-01?20:27 Print reply
Posts: 4082
mt's kunnen daar helemaal niet tegen, ik heb een mt en een mtx waarmee gesprongen is, die liggen op zolder!! zo krom als een hoepel!!!! :p bij die mt waren de ophangings gaten van de brug uit gescheurt, en het schroefdraad uit de vork bussen gebogen, bij die mtx was de veer geknapt en het hele frame is briek, bij die mt waren de vering uiteraard ook schroot!! :p

koop een crossmotor!!!!! het liefst een nieuwe, die gaan nog even mee, maar zelfs die kunnen het op ten duur niet zo goed meer aan
 
B3AST 11-12-01?22:47 Print reply
Posts: 2469
met een MT kun je beter helemaal niet gaan jumpen want daar kunnen die dingen vet niet tegen weetje hoe slap een MT frame is?! echt erg hoor! kijk het is allemaal wel veel sterker dan een puch ofso maar als je het vergelijkt met een crossmotor is het echt nog minder als de puch bij de MT...

als je wilt jumpen met een honda brommer kun je het beste een MTX-ot nemen denk ik met een crossmotorvoorvork...
maar beter haal je gewoon een hele crossmotor...

jumpen wil best met een afgerachte MT, maar als je zuinig op je honda bent.. dan laat je het...
 
- insane in the brain -
Hier_ben_ik - Administrator 12-12-01?07:23 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

mt's kunnen daar helemaal niet tegen, ik heb een mt en een mtx waarmee gesprongen is, die liggen op zolder!! zo krom als een hoepel!!!! :p bij die mt waren de ophangings gaten van de brug uit gescheurt, en het schroefdraad uit de vork bussen gebogen, bij die mtx was de veer geknapt en het hele frame is briek, bij die mt waren de vering uiteraard ook schroot!! :p

koop een crossmotor!!!!! het liefst een nieuwe, die gaan nog even mee, maar zelfs die kunnen het op ten duur niet zo goed meer aan


Met het eerste stuk ben ik het eens, met het 2e niet helemaal. Als je een crossmotor gewoon goed onderhoud kunnen die het best wel lang aan hoor





[This message is edited by Hier_ben_ik on 12-12-01 07:29]
 
Members zijn vervelend :-|
verwijderd 12-12-01?08:28 Print reply
Posts: 4082
ja, crossmotors gaan best lang mee, maar op het laatst krijgen die dingen ook veel speling op allerlij dingen, mij wordt ook altijd verteld dat ik geen oude crosser moet kopen.

ik wou een cr 125 van 88 kopen, zijn die wat goed?
 
MTMark 12-12-01?08:32 Print reply
Posts: 122
ikke spring altijd in zn 4 over gemene drempels... Dan kom je iets van een cm of 50 omhoog en iets van 5 meter ver...
 
Life sucks...
Siepie Wokkel 12-12-01?14:53 Print reply
Posts: 3888
Quote:
Originally posted by: bart@blaah?bosma

ik heb een MT gehad een tijdje terug met 70zeta waar ik mee in de 4 jumpte, met 70 ong 2.5 meter hoog, dus dat barry in zn 1 ( :n ) jumpt snap ik niet helemaal..

helemaal niet omdat dat volgens mij die mt is met zon hele korte tdwielverhouding. in zn 1 dus dan rijd je 15km/u ofzo?

[This message is edited by bart@blaah bosma on 12-12-01 13:46]



het ligt natuurlijk ook aan hoe je jumpt en hoe steil de heuvel is he, ik jump in de 2 met 30/50 ofzo en dan vlieg ik 2,5 hoog en best wel ver
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
verwijderd 12-12-01?15:03 Print reply
Posts: 4082
maar sommige mensen schatten meters ook heel anders in
 
barry 12-12-01?17:01 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

maar sommige mensen schatten meters ook heel anders in


nou aan de mijn foto te zien is de hoogte toch niet verkeerd ingeschat, 1 m met het achterwiel van de grond of zo

maar in de 1 rijd ie iets van 30km/h, en als je kijkt zie je wel dat de groote van het achtertandwiel niet groot is, 42tands daar en 13 voor, maar met die 68tand achter loopt ie ook maar iets van 10 of zo in de 1ste vernselling ,

maar steilheid maakt natuurlijk ook erg uit, als je er bij staat lijkt de wand waar je tegen op rijd niet hoog, maar als je er op af rijd denk je echt van, SHIT wat is dat steil, en denk je wel ff 1,2,3 ik weet niet goed of je het op deze foto kunt zien, maar hier kun je wel zien dat het steilgenoeg is om hoog te springen

ik ben dat overgens niet maar een kameraad van me, ik zelf heb ook wel gesprongen maar hij kon niet met de digi camera overweg

oh ja, je ziet op de foto dat zijn acjterwiel ver naar onderen hangt, maar dat komt omdat het zo steil is, de foto te vroeg is genomen, en je moet dus wat voorover hangen want dan kom je dus weer met beide wielen tegelijk op de grond neer wat dus later het geval was.




 
He?
SpeedYveS 12-12-01?18:23 Print reply
Posts: 1644
ik denk dat ik bang zou zijn achterover te slaan als je er op rijd.
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-12-01?18:58 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
[...] ... mij wordt ook altijd verteld dat ik geen oude crosser moet kopen.

ik wou een cr 125 van 88 kopen, zijn die wat goed?


Tja, wat bedoelen die mensen met een oude crosser? zo?en met luchtkoeling en trommelremmen ofzo.. als die 125 die jij wilt gaan kopen uit 88 is, kun je dat controleren door in de velgen te kijken en kijken offie voor en achter schrijfremmen heeft. Als ie nl. voor en achter schijfrem heeft, isie op zen oudst van 87..

En of die wat goed zijn.. die van mij was wel goed, ligt eraan of die altijd goed onderhouden is etc. Maar dat zie je zelf ook wel (natuurlijk dh?h)

En er zijn er hier bij ons genoeg die een oude motor hebben, eigenlijk maar 2 nieuwe: CR 125 2000 en SX 50 2001 dussss..

Maar bij nieuw heb je niet zo veel onderhoud, ik koop ook nooit een oude motor meer, na reviseren ben je net zoveel geld kwijt als een die 3 jaar nieuwer is maarja, dan zittie wel goed in de lagers en bij die van 3 jaar nieuwer is dat nog maar de vraag...

[pfff wa'n lang stuk]
 
Members zijn vervelend :-|
verwijderd 12-12-01?19:32 Print reply
Posts: 4082
hmm, die gast doet die rondjes op een CR van 88, is dat ding 1500 waard? en wat gaat/is er vaak kapot aan zo'n ding en wat zijn de kosten daarvan? (ik kan zelf wel reviseren enzo)
 
Hier_ben_ik - Administrator 13-12-01?07:39 Print reply

Posts: 8499
als hij er goed uit ziet, is hij meestal goed onderhouden. Bied eens wat, zodat je hem uiteindelijk voor 1250,- hebt, begin met 1100 ofzo, heb je kans dat je hem ook al voor 1100 hebt, doe ik ook altijd: 1600 vragen ze, 1000 bied ik, 1100 kopen Maar dat was gewoon 2x geluk bij mij dat ik er zoveel afkreeg.. 1250 is niet duur, en of hij gereviseerd e.d. moet worden kun je zelf wel zien. Krukaslagers kosten 50,- pakkingset compleet kost 74.30, keeringen een paar gulden per stuk, zitten er geloof ik 6 is dus ga uit van 2 tientjes, andere lagers nog 150 gulden, kom je uit rond de 350,-
Nieuw zuigertje remcilinder voetrem kost 56,- handvaten renthal 25,-, luchtfilter 21,- en als je nog meer moet weten moet je het maar vragen.

Maar nog 2 tips:
1. Als je hem wilt gaan kopen, kijk dan of het UITLAATSYSTEEM nog werkt, zo niet, kun je nog meer afbieden want een uitlaatsysteem kost compleet rond de 400,-, daar hebben ze mij ook mee geflest.

2. Zorg altijd dat de luchtfilter schoongemaakt en ingeolied is met luchtfilterolie voor je gaat rijden!! scheelt je een hoop zuigers + nikasiel
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 1367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved